Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Leren en ontwikkeling (4159)
|
6.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| Educatieve master in de economie verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.1 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak : de EM kan de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise geïntegreerd inzetten in de klaspraktijk. | - EC
| 1.2. De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM kan onderwijsinnovaties kritisch en creatief inzetten in de eigen klaspraktijk. | - EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.2 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM stimuleert eigenaarschap van het leerproces en persoonlijke ontwikkeling van leerlingen via een coachende aanpak. | - EC
| 2.3 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM speelt gedifferentieerd en flexibel in op noden en context van elke leerling. | - EC
| 3.1 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM richt kritisch-reflectief de onderwijspraktijk in op basis van wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek. | - EC
| 4.1 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM is in staat om vorm te geven aan teamoverleg, zowel binnen vakgroepen als vakoverschrijdend. | - EC
| 4.2 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM maakt maatschappelijke uitdagingen bespreekbaar als hefboom voor actie en engagement. | - EC
| 4.3 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM werkt samen met lln, collega's, ouders, opvoeders en/of externe partners in functie van het leerproces. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Voor dit opleidingsonderdeel wordt verwacht dat je vakinhoudelijke kennis over economie en bedrijfswetenschappen hebt of aan het verwerven bent op masterniveau. Er wordt in dit opleidingsonderdeel immers geen nieuwe vakinhoudelijke kennis in het wetenschapsdomein economie en bedrijfswetenschappen aangebracht. Er wordt verwacht dat je die kennis zelfstandig kan opfrissen en/of actualiseren.
|
|
|
In het opleidingsonderdeel (OPO) ‘vakdidactiek economie basis’ vertalen we het didactisch referentiekader naar de specifieke domeinen (vb. algemene economie, boekhouden, …) binnen het vakgebied economie. In dit OPO leer je hoe je een krachtige leeromgeving kan creëren voor de lessen economie en proef je van het lesgeven.
Dit OPO bestaat uit twee delen: (i) een theoretisch vakdidactisch luik en (ii) een praktijkgericht vakdidactisch luik. In het theoretische gedeelte vertaal je het didactische referentiekader naar de specifieke domeinen binnen het vakgebied economie. Je leert hoe je een krachtige leeromgeving kan creëren voor de lessen economie en hoe je een goede lesvoorbereiding maakt. In het praktijkgerichte gedeelte ontwerp je effectief enkele lesvoorbereidingen en proef je van het lesgeven in de veilige omgeving binnen de muren van de UHasselt. Dat wil zeggen dat je één of meerdere lesfases uit de voorbereide lessen ook effectief geeft aan je medestudenten.
Het opleidingsonderdeel is daarom opgebouwd rond de zogenaamde DEM/DOE-cyclus. In deze cyclus wordt een demonstratieles (DEM) binnen een subdomein van het vakgebied economie en organisatie telkens gevolgd door een ‘doe-les’ (DOE) of microteaching. Deze cyclus herhaalt zich vier keer, waardoor achtereenvolgens de volgende subdomeinen aan bod komen: (1) bedrijfswetenschappen en recht, (2) boekhouden, (3) algemene economie en (4) beleidsinformatica. Daarbij besteden we aandacht aan de specifieke aanpak die elk van deze subdomeinen van de leerkracht economie vereist.
De demonstratielessen worden gegeven door praktijkassistenten die ook een opdracht hebben in het secundair onderwijs. Tijdens een DEM-sessie spelen de studenten de rol van leerlingen en krijgen ze een gerichte observatie-opdracht. Op die manier worden de vakdidactische kaders op een inductieve wijze aangebracht. Vervolgens krijgen de studenten de opdracht om de vakdidactische kaders toe te passen in een lesontwerp binnen hetzelfde subdomein. De studenten krijgen een denkschema aangereikt voor de opbouw van een les economie waarin een probleemstellende benadering en leerlingenactiviteit centraal staan. Daarbij wordt aandacht besteed aan de rol van technologie, met inbegrip van generatieve AI.
|
|
|
|
|
|
|
Demonstratielessen ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Microteaching (DOE-lessen) ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Demonstraties ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Onderwijsleergesprek ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
Andere: | Permanente evaluatie (Micro-teachings) |
|
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | enkel deelcijfers van minsten 8/20 kunnen worden overgedragen naar de tweede examenkans |
|
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 50 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | enkel deelcijfers van minsten 8/20 kunnen worden overgedragen naar de tweede examenkans |
|
|
|
|
|
Andere: | Mondeling, open boek examen met schriftelijke voorbereiding |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient op elk onderdeel van de evaluatie (mondeling examen + permanente evaluatie) minstens 8/20 te behalen. |
|
|
|
Gevolg | Wanneer de student op een onderdeel van de evaluatie minder dan 8/20 behaalt, wordt dit laagste cijfer het eindcijfer van het volledige opleidingsonderdeel voor de betreffende examenkans. |
|
|
|
Extra info | Er zijn enkele verplichte contactmomenten waarop de aanwezigheid van de student verwacht wordt. De data van deze contactmomenten worden gecommuniceerd via het overzicht van de lessenreeks tijdens het eerste contactmoment. Deze contactmomenten zijn verplicht gezien deze deel uitmaken van de evaluatieonderdelen van dit opleidingsonderdeel. Iedere afwezigheid bij verplichte evaluatiemomenten dient gewettigd te worden, bijvoorbeeld bij een situatie van overmacht of d.m.v. een doktersattest. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Voor de evaluatie onderdelen waarvoor een lager resultaat dan 8/20 werd behaald dient er een tweede examenkans te worden afgelegd. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Vakdidactiek voor leraren economie: een praktijkgerichte benadering,Fastré, L.; Tulleneers, V.; Vlayen, K.,Nieuwe editie 2021,Lannoo campus |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De slides van de hoorcolleges en bijkomende, verplichte literatuur (wetenschappelijk onderzoek) worden ter beschikking gesteld op Blackboard. |
|
|
|
|
|
| 1ste masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
3de bachelorjaar handelsingenieur keuze | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
3de bachelorjaar in de toegepaste economische wetenschappen keuze | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor HI bouwt zelfsturend kennis op met het oog op levenslang leren. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De bachelor TEW bouwt zelfsturend kennis op met het oog op levenslang leren. (Zelfsturing en ondernemerszin) | - EC
| De master BI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De bachelor TEW toont een ondernemende ingesteldheid. (Zelfsturing en ondernemerszin) | - EC
| De bachelor HI toont een ondernemende ingesteldheid. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI volgt actief evoluties op in de bedrijfseconomische wetenschappen en praktijken. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De bachelor TEW communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De bachelor HI communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De bachelor TEW analyseert, interpreteert en evalueert onder begeleiding onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De bachelor HI analyseert, interpreteert en evalueert onder begeleiding onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master BI toont zelfstandigheid bij het analyseren, interpreteren en evalueren van onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De bachelor HI identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De bachelor TEW identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder Awareness) | - EC
| De bachelor TEW is zich bewust van ethische en duurzaamheidsaspecten bij de bedrijfsvoering. (Stakeholder Awareness) | - EC
| De bachelor HI is zich bewust van ethische en duurzaamheidsaspecten bij de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Voor dit opleidingsonderdeel wordt verwacht dat je vakinhoudelijke kennis over economie en bedrijfswetenschappen hebt of aan het verwerven bent op masterniveau. Er wordt in dit opleidingsonderdeel immers geen nieuwe vakinhoudelijke kennis in het wetenschapsdomein economie en bedrijfswetenschappen aangebracht. Er wordt verwacht dat je die kennis zelfstandig kan opfrissen en/of actualiseren.
|
|
|
In het opleidingsonderdeel (OPO) ‘vakdidactiek economie basis’ vertalen we het didactisch referentiekader naar de specifieke domeinen (vb. algemene economie, boekhouden, …) binnen het vakgebied economie. In dit OPO leer je hoe je een krachtige leeromgeving kan creëren voor de lessen economie en proef je van het lesgeven.
Dit OPO bestaat uit twee delen: (i) een theoretisch vakdidactisch luik en (ii) een praktijkgericht vakdidactisch luik. In het theoretische gedeelte vertaal je het didactische referentiekader naar de specifieke domeinen binnen het vakgebied economie. Je leert hoe je een krachtige leeromgeving kan creëren voor de lessen economie en hoe je een goede lesvoorbereiding maakt. In het praktijkgerichte gedeelte ontwerp je effectief enkele lesvoorbereidingen en proef je van het lesgeven in de veilige omgeving binnen de muren van de UHasselt. Dat wil zeggen dat je één of meerdere lesfases uit de voorbereide lessen ook effectief geeft aan je medestudenten.
Het opleidingsonderdeel is daarom opgebouwd rond de zogenaamde DEM/DOE-cyclus. In deze cyclus wordt een demonstratieles (DEM) binnen een subdomein van het vakgebied economie en organisatie telkens gevolgd door een ‘doe-les’ (DOE) of microteaching. Deze cyclus herhaalt zich vier keer, waardoor achtereenvolgens de volgende subdomeinen aan bod komen: (1) bedrijfswetenschappen en recht, (2) boekhouden, (3) algemene economie en (4) beleidsinformatica. Daarbij besteden we aandacht aan de specifieke aanpak die elk van deze subdomeinen van de leerkracht economie vereist.
De demonstratielessen worden gegeven door praktijkassistenten die ook een opdracht hebben in het secundair onderwijs. Tijdens een DEM-sessie spelen de studenten de rol van leerlingen en krijgen ze een gerichte observatie-opdracht. Op die manier worden de vakdidactische kaders op een inductieve wijze aangebracht. Vervolgens krijgen de studenten de opdracht om de vakdidactische kaders toe te passen in een lesontwerp binnen hetzelfde subdomein. De studenten krijgen een denkschema aangereikt voor de opbouw van een les economie waarin een probleemstellende benadering en leerlingenactiviteit centraal staan. Daarbij wordt aandacht besteed aan de rol van technologie, met inbegrip van generatieve AI.
|
|
|
|
|
|
|
Demonstratielessen ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Microteaching (DOE-lessen) ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Demonstraties ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Onderwijsleergesprek ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
Andere: | Permanente evaluatie (Micro-teachings) |
|
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | enkel deelcijfers van minsten 8/20 kunnen worden overgedragen naar de tweede examenkans |
|
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 50 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | enkel deelcijfers van minsten 8/20 kunnen worden overgedragen naar de tweede examenkans |
|
|
|
|
|
Andere: | Mondeling, open boek examen met schriftelijke voorbereiding |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient op elk onderdeel van de evaluatie (mondeling examen + permanente evaluatie) minstens 8/20 te behalen. |
|
|
|
Gevolg | Wanneer de student op een onderdeel van de evaluatie minder dan 8/20 behaalt, wordt dit laagste cijfer het eindcijfer van het volledige opleidingsonderdeel voor de betreffende examenkans. |
|
|
|
Extra info | Er zijn enkele verplichte contactmomenten waarop de aanwezigheid van de student verwacht wordt. De data van deze contactmomenten worden gecommuniceerd via het overzicht van de lessenreeks tijdens het eerste contactmoment. Deze contactmomenten zijn verplicht gezien deze deel uitmaken van de evaluatieonderdelen van dit opleidingsonderdeel. Iedere afwezigheid bij verplichte evaluatiemomenten dient gewettigd te worden, bijvoorbeeld bij een situatie van overmacht of d.m.v. een doktersattest. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Voor de evaluatie onderdelen waarvoor een lager resultaat dan 8/20 werd behaald dient er een tweede examenkans te worden afgelegd. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Vakdidactiek voor leraren economie: een praktijkgerichte benadering,Fastré, L.; Tulleneers, V.; Vlayen, K.,Nieuwe editie 2021,Lannoo campus |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De slides van de hoorcolleges en bijkomende, verplichte literatuur (wetenschappelijk onderzoek) worden ter beschikking gesteld op Blackboard. |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de economie jaar 1 | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.1 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak : de EM kan de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise geïntegreerd inzetten in de klaspraktijk. | - EC
| 1.2. De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM kan onderwijsinnovaties kritisch en creatief inzetten in de eigen klaspraktijk. | - EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.2 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM stimuleert eigenaarschap van het leerproces en persoonlijke ontwikkeling van leerlingen via een coachende aanpak. | - EC
| 2.3 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM speelt gedifferentieerd en flexibel in op noden en context van elke leerling. | - EC
| 3.1 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM richt kritisch-reflectief de onderwijspraktijk in op basis van wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek. | - EC
| 4.1 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM is in staat om vorm te geven aan teamoverleg, zowel binnen vakgroepen als vakoverschrijdend. | - EC
| 4.2 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM maakt maatschappelijke uitdagingen bespreekbaar als hefboom voor actie en engagement. | - EC
| 4.3 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM werkt samen met lln, collega's, ouders, opvoeders en/of externe partners in functie van het leerproces. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Voor dit opleidingsonderdeel wordt verwacht dat je vakinhoudelijke kennis over economie en bedrijfswetenschappen hebt of aan het verwerven bent op masterniveau. Er wordt in dit opleidingsonderdeel immers geen nieuwe vakinhoudelijke kennis in het wetenschapsdomein economie en bedrijfswetenschappen aangebracht. Er wordt verwacht dat je die kennis zelfstandig kan opfrissen en/of actualiseren.
|
|
|
In het opleidingsonderdeel (OPO) ‘vakdidactiek economie basis’ vertalen we het didactisch referentiekader naar de specifieke domeinen (vb. algemene economie, boekhouden, …) binnen het vakgebied economie. In dit OPO leer je hoe je een krachtige leeromgeving kan creëren voor de lessen economie en proef je van het lesgeven.
Dit OPO bestaat uit twee delen: (i) een theoretisch vakdidactisch luik en (ii) een praktijkgericht vakdidactisch luik. In het theoretische gedeelte vertaal je het didactische referentiekader naar de specifieke domeinen binnen het vakgebied economie. Je leert hoe je een krachtige leeromgeving kan creëren voor de lessen economie en hoe je een goede lesvoorbereiding maakt. In het praktijkgerichte gedeelte ontwerp je effectief enkele lesvoorbereidingen en proef je van het lesgeven in de veilige omgeving binnen de muren van de UHasselt. Dat wil zeggen dat je één of meerdere lesfases uit de voorbereide lessen ook effectief geeft aan je medestudenten.
Het opleidingsonderdeel is daarom opgebouwd rond de zogenaamde DEM/DOE-cyclus. In deze cyclus wordt een demonstratieles (DEM) binnen een subdomein van het vakgebied economie en organisatie telkens gevolgd door een ‘doe-les’ (DOE) of microteaching. Deze cyclus herhaalt zich vier keer, waardoor achtereenvolgens de volgende subdomeinen aan bod komen: (1) bedrijfswetenschappen en recht, (2) boekhouden, (3) algemene economie en (4) beleidsinformatica. Daarbij besteden we aandacht aan de specifieke aanpak die elk van deze subdomeinen van de leerkracht economie vereist.
De demonstratielessen worden gegeven door praktijkassistenten die ook een opdracht hebben in het secundair onderwijs. Tijdens een DEM-sessie spelen de studenten de rol van leerlingen en krijgen ze een gerichte observatie-opdracht. Op die manier worden de vakdidactische kaders op een inductieve wijze aangebracht. Vervolgens krijgen de studenten de opdracht om de vakdidactische kaders toe te passen in een lesontwerp binnen hetzelfde subdomein. De studenten krijgen een denkschema aangereikt voor de opbouw van een les economie waarin een probleemstellende benadering en leerlingenactiviteit centraal staan. Daarbij wordt aandacht besteed aan de rol van technologie, met inbegrip van generatieve AI.
|
|
|
|
|
|
|
Demonstratielessen ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Microteaching (DOE-lessen) ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Demonstraties ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Onderwijsleergesprek ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
Andere: | Permanente evaluatie (Micro-teachings) |
|
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | enkel deelcijfers van minsten 8/20 kunnen worden overgedragen naar de tweede examenkans |
|
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 50 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | enkel deelcijfers van minsten 8/20 kunnen worden overgedragen naar de tweede examenkans |
|
|
|
|
|
Andere: | Mondeling, open boek examen met schriftelijke voorbereiding |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient op elk onderdeel van de evaluatie (mondeling examen + permanente evaluatie) minstens 8/20 te behalen. |
|
|
|
Gevolg | Wanneer de student op een onderdeel van de evaluatie minder dan 8/20 behaalt, wordt dit laagste cijfer het eindcijfer van het volledige opleidingsonderdeel voor de betreffende examenkans. |
|
|
|
Extra info | Er zijn enkele verplichte contactmomenten waarop de aanwezigheid van de student verwacht wordt. De data van deze contactmomenten worden gecommuniceerd via het overzicht van de lessenreeks tijdens het eerste contactmoment. Deze contactmomenten zijn verplicht gezien deze deel uitmaken van de evaluatieonderdelen van dit opleidingsonderdeel. Iedere afwezigheid bij verplichte evaluatiemomenten dient gewettigd te worden, bijvoorbeeld bij een situatie van overmacht of d.m.v. een doktersattest. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Voor de evaluatie onderdelen waarvoor een lager resultaat dan 8/20 werd behaald dient er een tweede examenkans te worden afgelegd. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Vakdidactiek voor leraren economie: een praktijkgerichte benadering,Fastré, L.; Tulleneers, V.; Vlayen, K.,Nieuwe editie 2021,Lannoo campus |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De slides van de hoorcolleges en bijkomende, verplichte literatuur (wetenschappelijk onderzoek) worden ter beschikking gesteld op Blackboard. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|