Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 3de bachelorjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica keuze | Na selectie | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor BI toont een ondernemende ingesteldheid. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De bachelor BI werkt samen in teamverband met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De bachelor BI communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De bachelor BI is zich bewust van ethische en duurzaamheidsaspecten bij de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student neemt in de eerste helft van september deel aan de Bootcamp Circulaire Economie die georganiseerd wordt in het kader van het Erasmus+ project ECoGREEN. Deze bootcamp duurt een week en is gericht op studenten die een internationale ervaring willen opdoen en vernieuwers willen worden in circulair ondernemerschap.
Je krijgt inzicht in de belangrijkste principes van de donut- en circulaire economie en duurzaam ondernemerschap. Je maakt ook kennis met circulaire businessmodellen. Je werkt in een multidisciplinair team met Indonesische en Nederlandse studenten. Samen met je team krijg je de kans een circulair businessidee uit te werken op basis van het Flourishing Business Canvas.
Er wordt gebruikgemaakt van diverse innovatieve leervormen waarbij er tijd en ruimte is voor gamification, discussie, praktische workshops, design thinking en ontmoetingen met circulaire ondernemers. Je wordt begeleid door experts in de circulaire economie en ondernemerschap. Je komt in contact met mentoren en gastsprekers uit de bedrijfswereld, onderzoek en het beleid die als klankbord en reality check fungeren voor je ideeën.
De evaluatie bestaat uit een schriftelijk deel en een mondeling deel:
- Schriftelijk: Je werkt het circulaire businessidee verder uit op basis van het Flourishing Business Canvas (30%). Je licht in een individuele reflectie toe welke duurzaamheidscompetenties je wel of niet bereikt hebt op basis van het ECoGREEN-competentieraamwerk en ontwikkelt op basis daarvan een persoonlijk ontwikkelplan (30%).
- Mondeling: Je wordt uitgenodigd voor een gesprek waarin je (als fictieve case) voor ons komt werken. Je pitcht in dit gesprek waarom jij de ideale werknemer bent om aan de slag te gaan in de circulaire economie. (40%)
|
|
|
|
|
|
|
Bootcamp ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 60 % |
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
|
|
|
Extra info | De evaluatiecriteria zijn terug te vinden in de studieleidraad (op Blackboard) |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar handelsingenieur keuze | Na selectie | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor HI toont een ondernemende ingesteldheid. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De bachelor HI werkt samen in teamverband met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De bachelor HI communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De bachelor HI is zich bewust van ethische en duurzaamheidsaspecten bij de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student neemt in de eerste helft van september deel aan de Bootcamp Circulaire Economie die georganiseerd wordt in het kader van het Erasmus+ project ECoGREEN. Deze bootcamp duurt een week en is gericht op studenten die een internationale ervaring willen opdoen en vernieuwers willen worden in circulair ondernemerschap.
Je krijgt inzicht in de belangrijkste principes van de donut- en circulaire economie en duurzaam ondernemerschap. Je maakt ook kennis met circulaire businessmodellen. Je werkt in een multidisciplinair team met Indonesische en Nederlandse studenten. Samen met je team krijg je de kans een circulair businessidee uit te werken op basis van het Flourishing Business Canvas.
Er wordt gebruikgemaakt van diverse innovatieve leervormen waarbij er tijd en ruimte is voor gamification, discussie, praktische workshops, design thinking en ontmoetingen met circulaire ondernemers. Je wordt begeleid door experts in de circulaire economie en ondernemerschap. Je komt in contact met mentoren en gastsprekers uit de bedrijfswereld, onderzoek en het beleid die als klankbord en reality check fungeren voor je ideeën.
De evaluatie bestaat uit een schriftelijk deel en een mondeling deel:
- Schriftelijk: Je werkt het circulaire businessidee verder uit op basis van het Flourishing Business Canvas (30%). Je licht in een individuele reflectie toe welke duurzaamheidscompetenties je wel of niet bereikt hebt op basis van het ECoGREEN-competentieraamwerk en ontwikkelt op basis daarvan een persoonlijk ontwikkelplan (30%).
- Mondeling: Je wordt uitgenodigd voor een gesprek waarin je (als fictieve case) voor ons komt werken. Je pitcht in dit gesprek waarom jij de ideale werknemer bent om aan de slag te gaan in de circulaire economie. (40%)
|
|
|
|
|
|
|
Bootcamp ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 60 % |
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
|
|
|
Extra info | De evaluatiecriteria zijn terug te vinden in de studieleidraad (op Blackboard) |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar in de toegepaste economische wetenschappen keuze | Na selectie | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor TEW toont een ondernemende ingesteldheid. (Zelfsturing en ondernemerszin) | - EC
| De bachelor TEW werkt samen in teamverband met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De bachelor TEW communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De bachelor TEW is zich bewust van ethische en duurzaamheidsaspecten bij de bedrijfsvoering. (Stakeholder Awareness) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student neemt in de eerste helft van september deel aan de Bootcamp Circulaire Economie die georganiseerd wordt in het kader van het Erasmus+ project ECoGREEN. Deze bootcamp duurt een week en is gericht op studenten die een internationale ervaring willen opdoen en vernieuwers willen worden in circulair ondernemerschap.
Je krijgt inzicht in de belangrijkste principes van de donut- en circulaire economie en duurzaam ondernemerschap. Je maakt ook kennis met circulaire businessmodellen. Je werkt in een multidisciplinair team met Indonesische en Nederlandse studenten. Samen met je team krijg je de kans een circulair businessidee uit te werken op basis van het Flourishing Business Canvas.
Er wordt gebruikgemaakt van diverse innovatieve leervormen waarbij er tijd en ruimte is voor gamification, discussie, praktische workshops, design thinking en ontmoetingen met circulaire ondernemers. Je wordt begeleid door experts in de circulaire economie en ondernemerschap. Je komt in contact met mentoren en gastsprekers uit de bedrijfswereld, onderzoek en het beleid die als klankbord en reality check fungeren voor je ideeën.
De evaluatie bestaat uit een schriftelijk deel en een mondeling deel:
- Schriftelijk: Je werkt het circulaire businessidee verder uit op basis van het Flourishing Business Canvas (30%). Je licht in een individuele reflectie toe welke duurzaamheidscompetenties je wel of niet bereikt hebt op basis van het ECoGREEN-competentieraamwerk en ontwikkelt op basis daarvan een persoonlijk ontwikkelplan (30%).
- Mondeling: Je wordt uitgenodigd voor een gesprek waarin je (als fictieve case) voor ons komt werken. Je pitcht in dit gesprek waarom jij de ideale werknemer bent om aan de slag te gaan in de circulaire economie. (40%)
|
|
|
|
|
|
|
Bootcamp ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 60 % |
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
|
|
|
Extra info | De evaluatiecriteria zijn terug te vinden in de studieleidraad (op Blackboard) |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
|
|
|
| 1ste masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Na selectie | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Na selectie | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master BI neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI werkt samen in een divers team en toont leiderschapsvaardigheden, met het oog op een multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master BI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master BI reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student neemt in de eerste helft van september deel aan de Bootcamp Circulaire Economie die georganiseerd wordt in het kader van het Erasmus+ project ECoGREEN. Deze bootcamp duurt een week en is gericht op studenten die een internationale ervaring willen opdoen en vernieuwers willen worden in circulair ondernemerschap.
Je krijgt inzicht in de belangrijkste principes van de donut- en circulaire economie en duurzaam ondernemerschap. Je maakt ook kennis met circulaire businessmodellen. Je werkt in een multidisciplinair team met Indonesische en Nederlandse studenten. Samen met je team krijg je de kans een circulair businessidee uit te werken op basis van het Flourishing Business Canvas.
Er wordt gebruikgemaakt van diverse innovatieve leervormen waarbij er tijd en ruimte is voor gamification, discussie, praktische workshops, design thinking en ontmoetingen met circulaire ondernemers. Je wordt begeleid door experts in de circulaire economie en ondernemerschap. Je komt in contact met mentoren en gastsprekers uit de bedrijfswereld, onderzoek en het beleid die als klankbord en reality check fungeren voor je ideeën.
De evaluatie bestaat uit een schriftelijk deel en een mondeling deel:
- Schriftelijk: Je werkt het circulaire businessidee verder uit op basis van het Flourishing Business Canvas (30%). Je licht in een individuele reflectie toe welke duurzaamheidscompetenties je wel of niet bereikt hebt op basis van het ECoGREEN-competentieraamwerk en ontwikkelt op basis daarvan een persoonlijk ontwikkelplan (30%).
- Mondeling: Je wordt uitgenodigd voor een gesprek waarin je (als fictieve case) voor ons komt werken. Je pitcht in dit gesprek waarom jij de ideale werknemer bent om aan de slag te gaan in de circulaire economie. (40%)
|
|
|
|
|
|
|
Bootcamp ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 60 % |
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
|
|
|
Extra info | De evaluatiecriteria zijn terug te vinden in de studieleidraad (op Blackboard) |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
|
|
|
| 1ste masterjaar in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur | Na selectie | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master HI neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master HI werkt samen in een divers team en toont leiderschapsvaardigheden, met het oog op een multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master HI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master HI reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student neemt in de eerste helft van september deel aan de Bootcamp Circulaire Economie die georganiseerd wordt in het kader van het Erasmus+ project ECoGREEN. Deze bootcamp duurt een week en is gericht op studenten die een internationale ervaring willen opdoen en vernieuwers willen worden in circulair ondernemerschap.
Je krijgt inzicht in de belangrijkste principes van de donut- en circulaire economie en duurzaam ondernemerschap. Je maakt ook kennis met circulaire businessmodellen. Je werkt in een multidisciplinair team met Indonesische en Nederlandse studenten. Samen met je team krijg je de kans een circulair businessidee uit te werken op basis van het Flourishing Business Canvas.
Er wordt gebruikgemaakt van diverse innovatieve leervormen waarbij er tijd en ruimte is voor gamification, discussie, praktische workshops, design thinking en ontmoetingen met circulaire ondernemers. Je wordt begeleid door experts in de circulaire economie en ondernemerschap. Je komt in contact met mentoren en gastsprekers uit de bedrijfswereld, onderzoek en het beleid die als klankbord en reality check fungeren voor je ideeën.
De evaluatie bestaat uit een schriftelijk deel en een mondeling deel:
- Schriftelijk: Je werkt het circulaire businessidee verder uit op basis van het Flourishing Business Canvas (30%). Je licht in een individuele reflectie toe welke duurzaamheidscompetenties je wel of niet bereikt hebt op basis van het ECoGREEN-competentieraamwerk en ontwikkelt op basis daarvan een persoonlijk ontwikkelplan (30%).
- Mondeling: Je wordt uitgenodigd voor een gesprek waarin je (als fictieve case) voor ons komt werken. Je pitcht in dit gesprek waarom jij de ideale werknemer bent om aan de slag te gaan in de circulaire economie. (40%)
|
|
|
|
|
|
|
Bootcamp ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 60 % |
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
|
|
|
Extra info | De evaluatiecriteria zijn terug te vinden in de studieleidraad (op Blackboard) |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|