Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| Educatieve master in de wetenschappen en technologie - engineering en technologie jaar 1 | 2-jaarlijks verplicht (volgend academiejaar) | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de wetenschappen en technologie - wetenschappen jaar 1 | 2-jaarlijks verplicht (volgend academiejaar) | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
opleidingsonderdelen wetenschappen | 2-jaarlijks verplicht (volgend academiejaar) | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 2.3 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM speelt gedifferentieerd en flexibel in op noden en context van elke leerling. | - EC
| 3.1 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM richt kritisch-reflectief de onderwijspraktijk in op basis van wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek. | - EC
| 3.2 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM is in staat om een onderwijsgerichte onderzoekscyclus op ethisch correcte wijze te doorlopen. | - EC
| 4.1 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM is in staat om vorm te geven aan teamoverleg, zowel binnen vakgroepen als vakoverschrijdend. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
In dit opleidingsonderdeel wordt het concept van vakdidactisch wetenschappelijk onderzoek binnen het domein van wetenschappen en technologie toegelicht. In dit vak dienen er een aantal onderzoekscompenties verworven te worden zoals het kritisch analyseren van een onderszoeksplan, het schrijven van een review artikel en het bediscussiëren en kritisch analyseren van bestaand vakdidactisch onderzoek in journal clubs. Dit opleidingsonderdeel beoogt studenten een kritische en integere onderzoeksattitude bij te brengen.
|
|
|
|
|
|
|
Afstandsonderwijs ✔
|
|
|
Journal club ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 5,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 33 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel een geslaagd deelcijfer wordt behouden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 67 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel een geslaagd deelcijfer wordt behouden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient minstens deel te nemen aan alle onderdelen van de evaluatie. |
|
|
|
Gevolg | Indien een student niet deelneemt aan een van de onderdelen van de evaluatie, dan krijgt hij als eindresultaat voor het opleidingsonderdeel een 'Fail'. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Powerpoints en ander cursusmateriaal dat doorheen het semester op Blackboard ter beschikking gesteld wordt. |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de gezondheidswetenschappen keuzetraject REKI met vakdidactiek biologie | 2-jaarlijks verplicht (volgend academiejaar) | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 2.3 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM speelt gedifferentieerd en flexibel in op noden en context van elke leerling. | - EC
| 3.1 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM richt kritisch-reflectief de onderwijspraktijk in op basis van wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek. | - EC
| 3.2 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM is in staat om een onderwijsgerichte onderzoekscyclus op ethisch correcte wijze te doorlopen. | - EC
| 4.1 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM is in staat om vorm te geven aan teamoverleg, zowel binnen vakgroepen als vakoverschrijdend. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
In dit opleidingsonderdeel wordt het concept van vakdidactisch wetenschappelijk onderzoek binnen het domein van wetenschappen en technologie toegelicht. In dit vak dienen er een aantal onderzoekscompenties verworven te worden zoals het kritisch analyseren van een onderszoeksplan, het schrijven van een review artikel en het bediscussiëren en kritisch analyseren van bestaand vakdidactisch onderzoek in journal clubs. Dit opleidingsonderdeel beoogt studenten een kritische en integere onderzoeksattitude bij te brengen.
|
|
|
|
|
|
|
Afstandsonderwijs ✔
|
|
|
Journal club ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 5,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 33 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel een geslaagd deelcijfer wordt behouden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 67 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel een geslaagd deelcijfer wordt behouden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient minstens deel te nemen aan alle onderdelen van de evaluatie. |
|
|
|
Gevolg | Indien een student niet deelneemt aan een van de onderdelen van de evaluatie, dan krijgt hij als eindresultaat voor het opleidingsonderdeel een 'Fail'. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Powerpoints en ander cursusmateriaal dat doorheen het semester op Blackboard ter beschikking gesteld wordt. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|