Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| Educatieve master in de wetenschappen en technologie - engineering en technologie jaar 1 | 2-jaarlijks verplicht (volgend academiejaar) | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de wetenschappen en technologie - wetenschappen jaar 1 | 2-jaarlijks verplicht (volgend academiejaar) | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
opleidingsonderdelen wetenschappen | 2-jaarlijks verplicht (volgend academiejaar) | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 5.1 De educatieve master is een domeinexpert ENG & TECH: de EM kan in eigen professioneel denken en handelen - met een gepaste attitude en met continue aandacht voor de eigen vorming - adequaat communiceren naar alle actoren, effectief samenwerken in een (multidisciplinair) STEM-team, kan hierbij gebruik maken van moderne (digitale) hulpmiddelen en rekening houden met de economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | - EC
| 5.2. De educatieve master is een domeinexpert ENG & TECH: de EM heeft een gespecialiseerde kennis van en inzicht in de verworven vakdidactieken en kan deze creatief concipiëren, plannen en uitvoeren in een educatieve context en in het bijzonder als geïntegreerd deel van een methodologisch en projectmatig geordende reeks van handelingen binnen een multidisciplinair STEM project met een belangrijke onderzoeks en/of innovatiecomponent. | - EC
| 5.3 De educatieve master is een domeinexpert ENG & TECH: de EM heeft gevorderde of gespecialiseerde kennis van en inzicht in de principes, opbouw en gebruikte technologieën van diverse industriële processen en technieken relevant voor de specifieke vakdidactieken en kan hierin complexe, multidisciplinaire, niet-vertrouwde, praktijkgerichte ontwerp- of optimalisatieproblemen autonoom herkennen, kritisch analyseren en methodisch en gefundeerd oplossen met oog voor de toepassing, selectie van materialen, automatisatie, veiligheid, milieu en duurzaamheid, bewust van praktische beperkingen en met aandacht voor de actuele technologische ontwikkelingen. | - EC
| 5.4 De educatieve master is een domeinexpert WET: de EM heeft gevorderde kennis van en inzicht in de domeindisciplines relevant voor de specifieke vakdidactiek(en). |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit opleidingsonderdeel bestaat uit een reeks lezingen waarin recente innovatieve, wetenschappelijke en technologische ontwikkelingen belicht worden. ‘Science and technology everywhere’ beoogt om de kennis van studenten met een verschillende vooropleidingen te verbreden en het inter- en multidisciplinaire karakter van wetenschappelijk onderzoek en technologische ontwikkelingen in de kijker te zetten. Verder heeft dit opleidingsonderdeel een informatieve rol met als opzet een brede wetenschappelijke interesse op te wekken en de wetenschapscommunicatieve vaardigheden aan te scherpen.
|
|
|
|
|
|
|
Conferentie/symposium ✔
|
|
|
Persoonlijke feedback ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 5,00
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Tijdens de onderwijsperiode ontvangt de student voorafgaand aan ieder contactmoment relevante wetenschappelijke literatuur over de topic die de gastspreker tijdens die moment zal behandelen. Op basis van deze literatuur formuleert de student twee kritische vragen die hij/zij voor de presentatie aan het onderwijsteam bezorgt. De student dient ieder contactmoment verplicht bij te wonen, na de presentatie van de spreker actief deel te nemen aan het debat en tijdens een aantal debatten (vooraf te bepalen) de rol van voorzitter op te nemen. Als alle voorgaande voorwaarden vervuld zijn ontvangt de student een 'pass' voor actieve participatie. Een ‘pass’ voor actieve participatie is verplicht om een eindcijfer te bekomen voor dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Gevolg | Indien de student minimum één 'fail' behaalt voor actieve participatie mag hij/zij niet deelnemen aan het examen en krijgt hij/zij een F ('fail') als eindresultaat voor dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Mogelijke externe locatie | ✔ |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Volgend verplicht studiemateriaal wordt digitaal via Blackboard of op papier tijdens de lessen met de studenten gedeeld:
- Handouts van de powerpoints van de presentaties
- Wetenschappelijke pubicaties gelinkt aan de topics die in de presentaties behandeld worden
|
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|