Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| master in de industriële wetenschappen: nucleaire technologie - milieu | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
master in de industriële wetenschappen: nucleaire technologie - nucleair en medisch | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC1 - De Master in de industriële wetenschappen: nucleaire technologie kan in eigen professioneel denken en handelen -- met een gepaste ingenieursattitude en met continue aandacht voor de eigen vorming -- adequaat communiceren, effectief samenwerken, en rekening houden met de duurzame, economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | | - DC
| DC8 - De student kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) | | | - BC
| De student kan kritisch reflecteren over de gevolgde seminaries, workshops,... | | | - BC
| De student kan tijdens de internationale trainingschool eigen inbreng optimaliseren in een multidisciplinaire groep. Hij kan hiertoe zijn kennis en vaardigheden zelf bijwerken en uitbreiden om dit functioneren te optimaliseren. | | - DC
| DC9 - De student kan mondeling en schriftelijk (grafisch) communiceren. (communiceren) | | | - BC
| De student stelt een overzichtelijk portfolio op. | | | - BC
| De student kan in een internationale groep mondeling en schriftelijk communiceren (groepswerk presenteren, verslagen, voorbereidingen,.. in overleg met de andere groepsleden) | | - DC
| DC10 - De student kan constructief en verantwoordelijk functioneren als lid van een (multidisciplinair) team. (samenwerken) | | | - BC
| de student kan in groep (internationaal, multidisciplinair,...) samenwerken : zijn verantwoordelijkheden opnemen en constructief bijdragen tot het succes van de groepstaken. | | - DC
| DC11 - De student handelt maatschappelijk verantwoord en binnen een internationaal kader. (internationaal gericht en maatschappelijk verantwoord handelen) | | | - BC
| De student toont een open ingesteldheid tot andere culturen en algemeen maatschappelijke problemen. | | | - BC
| de student kan een SDG analyse maken van een concrete probleemstelling afgeleid uit één van de gevolgde seminaries, studiedagen,... en dit toelichten in zijn portfolio. | | | - BC
| de student kan ethisch verantwoord handelen tijdens de practica en groepswerken en dit toelichten in zijn portfolio. | | - DC
| DC12 - De student geeft blijkt van een gepaste ingenieursattitude. (ingenieursattitude) | | | - BC
| De student toont een houding tot levenslang leren, toont nieuwsgierigheid, draagt bij aan de organisatie. | | | - BC
| De student reflecteert over de rol van de (toekomstig) nucleair ingenieur (student) in de gekozen LLL opdrachten, situeert de mogelijke bijdragen, opportuniteiten, toekomstvisie,... |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het doel van dit OPO is de student aan te zetten om zich actief te engageren, zijn talenten te ontwikkelen en zichzelf te vormen. Hierdoor leert de student via internationale activiteiten en studiedagen, door actieve participatie aan raden, fora, seminaries,… het belang van LLL skills, netwerken, de actualiteit op te volgen in een breder kader.
Een geheel van 2stpt kan opgenomen worden ovv een internationale trainingschool aangeboden binnen een (nuclear) educatief netwerk (zoals Cherne, ENEN,…) en relevant voor zijn ingenieursopleiding indien hieraan een evaluatie gekoppeld is (verwerven van een credit attest twv min 2stpt). Voor het overige stpt stelt hij/zij een eigen portfolio samen van activiteiten die vallen binnen boven vermeldde categorieën (minstens 2 verschillende types). De student vertaalt één van de gevolgde activiteiten in het kader van het portfolio naar een bijscholing aan zijn medestudenten.
|
|
|
|
|
|
|
Excursie/veldwerk ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
Levenslang leren ✔
|
|
|
|
|
|
Portfolio ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
|
|
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 90 % |
|
Andere: | 3/4 via internationale trainingschool, 1/4 via portfolio van LLL activiteiten |
|
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | cijfer blijft behouden voor 2de zit voor de internationale trainingschool, portfolio kan opnieuw in een verbeterde vorm ingediend worden. |
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | 1. Voor de internationale trainingschool kunnen pre-training groepsactiviteiten/testen/webinars georganiseerd worden waaraan verplicht deelgenomen moet worden. 2. verplichte aanwezigheid tijdens presentatie 3. Een student moet zowel op het portfolio (1stp) als de internationale trainingschool (of equivalente activiteit) (2stp) een tolereerbaar examenresultaat (>= 8/20) behalen om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Gevolg | 1. annulatie van deelname aan de ingeschreven trainingschool. 2. bij gewettigde afwezigheid wordt er een individueel moment voor presentatie georganiseerd, bij ongewettigde afwezigheid kan het portfolio niet voor de eerste zittijd ingediend worden maar pas na presentatie tijdens 2de examenkans. 3. Een student die op 1 van deze onderdelen een niet-tolereerbaar cijfer behaalt en een rekenkundig gewogen gemiddeld behaalt >= 10, krijgt als eindresultaat in zijn studentendossier een 9/20, ongeacht het rekenkundig gewogen gemiddelde. |
|
|
|
Mogelijke externe locatie | ✔ |
|
Extra info | Indien omwille van uitzonderlijke omstandigheden geen internationale activiteiten kunnen opgenomen worden zal een equivalent aan LLL opdrachten (20u) als vervangopdrachten, webinars of een nationale zomerschool kunnen voorgesteld worden. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | 3/4 van 90% via internationale trainingschool, 1/4 van 90% via portfolio van LLL activiteiten en 10% voor presentatie. Enkel voor het portfolio kan een verbeterde versie ingediend worden en de presentatie kan opnieuw gegeven worden. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
aanbod trainingschools, studiedagen,... richtlijnen portfolio zal meegedeeld worden via het elektronisch leerplatform waar mogelijk reeds vanaf semester 1! |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|