Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| master in de interieurarchitectuur | Verplicht | 81 | 3,0 | 41 | 40 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| Kan vanuit de complexiteit van het ontwerpen en de ontwerpcontext op zelfstandige wijze precieze en verantwoorde keuzes maken en ontwerpoplossingen ontwikkelen in een multidisciplinaire context en in dialoog met de stakeholders, waarbij de gebruiker steeds centraal staat. De afgestudeerde kan hierbij kritisch reflecteren om zo eigen werk, visie en proces bij te sturen. | - EC
| Zelfstandig onderzoeks- en ontwerpstrategieën inzetten en tactieken uitdenken vanuit de maatschappelijke, historisch bepaalde en internationale context en in functie van een toekomstgerichte visie op het ontwerpen van de interieure ruimte. | - EC
| Een ontwerp(proces) overtuigend communiceren aan leken en specialisten, via beeld, geschreven en gesproken woord en gebruik makend van gepaste visualisatietechnieken, zowel digitale als handmatige, op gelaagde, gerichte en beargumenteerde wijze. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student heeft een basis in interieurarchitecturale kritische onderzoeks-, ontwerp- en participatieve skills.
|
|
|
In een interdisciplinaire workshop stappen studenten en begeleiders in een ontwerpproces waarbij men, afhankelijk van de opdracht die voorligt, samen met diverse actoren in discussie treedt en nadenkt over een bepaalde ruimtelijke kwestie. Deze kan variëren qua schaal en de mate waarin de vraag op voorhand is afgelijnd, maar de insteek is steeds om door middel van kritisch ontwerpend onderzoek het debat over toekomstige ontwikkelingen te ondersteunen. Het uitgangspunt van de workshop is een samenwerking die de discipline overstijgt, (mogelijks) via een samenwerking met een andere (ontwerp)opleiding binnen of buiten de faculteit.
|
|
|
|
|
|
|
Excursie/veldwerk ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | evaluatie op basis van kritisch en participatief onderzoeksproces, contextrelevant ontwerp en publieksgerichte documentatie |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Actieve deelname gedurende de workshopwe(e)k(en) |
|
|
|
Gevolg | - Bij de evaluatie wordt gebruik gemaakt van peer review/peer assessment. O.b.v. deze peer review/peer assessment kan het groepscijfer per student worden aangepast. - Bij onvoldoende aanwezigheid of onvoldoende actieve deelname, kan dit leiden tot een aangepast cijfer ten opzichte van de andere groepsleden. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De tweede examenkans bestaat uit een andere of aangepaste opdracht t.o.v. de oorspronkelijke opdracht in 1ste zit |
|
|
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|