|
EC | EC 3 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan, in functie van een efficiënt verloop van het kinesitherapeutisch handelen en met respect voor de identiteit/privacy van de cliënt, het resultaat van elke fase van het kinesitherapeutisch handelen, schriftelijk en mondeling communiceren, met inbegrip van het dossier. |
| DC | De student kan de communicatievaardigheden die relevant zijn voor de kinesitherapeut in de kinesitherapeut-patiënt relatie toepassen. |
| | BC | De student kan actief luisteren in de klinische praktijk. |
| | BC | De student hanteert professioneel en correct taalgebruik aangepast aan het niveau van de patiënt. |
| | BC | De student kan verbale en non-verbale communicatie op elkaar afstemmen. |
| | BC | De student bezit de attitudes die relevant zijn voor de kinesitherapeut-patiënt relatie in de klinische praktijk, i.e. empathie, respect, positieve gezindheid, echtheid en transparantie. |
| DC | De student kan op een adequate en professionele wijze schriftelijk rapporteren. |
| | BC | De student hanteert een zakelijk en professioneel taalgebruik, afgestemd op de doelgroep. |
| DC | De student kan een presentatie geven. |
| | BC | De student hanteert een professioneel en correct taalgebruik, afgestemd op de doelgroep. |
| | BC | De student kan de inhoud en het niveau van de presentatie aanpassen aan de doelgroep. |
| DC | De student kan op een adequate en professionele wijze mondeling rapporteren. |
| | BC | De student hanteert een professioneel en correct taalgebruik, afgestemd op de doelgroep. |
| | BC | De student hanteert een professioneel en correct taalgebruik, afgestemd op de verschillende actoren binnen een interdiciplenair overleg. |
| | BC | De student kan duidelijk, vloeiend en correct mondeling communiceren. |
| | BC | De student rapporteert bondig en gestructureerd. |
EC | EC 4 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan onder begeleiding functioneren in teamverband binnen een multidisciplinaire context. |
| DC | De student neemt op een democratische manier een actieve rol op binnen het team. |
| | BC | De student kan samen met het team afspraken maken en deze nakomen in een groep met (input) van medestudenten/professionals. |
| | BC | De student komt voorbereid naar teambijeenkomsten in een groep met medestudenten/professionals. |
| | BC | De student draagt bij aan een aangenaam werkklimaat in een groep (met input) van medestudenten/professionals. |
| | BC | De student houdt rekening met de opvattingen en meningen van de andere teamleden in een groep (met input) van medestudenten/professionals. |
| | BC | De student stelt zich voldoende flexibel op in een groep (met input) van medestudenten/professionals. |
| | BC | De student stelt zich open en eerlijk op tov de andere teamleden |
| | BC | De student kan actief luisteren, interpreteren, samenvatten en antwoorden. |
| DC | De student kan in samenwerking met anderen een gemeenschappelijke opdracht uitvoeren. |
| | BC | De student neemt zijn verantwoordelijkheid in het behalen van de gezamenlijke doelstellingen geformuleerd binnen het team (met input) van medestudenten/professionals. |
| | BC | De student helpt de andere teamleden in functie van de gezamenlijke opdracht in een team (met input) van medestudenten/professionals. |
| | BC | De student komt taakgerelateerde afspraken binnen het team van medestudenten/professionals tijdig na. |
| | BC | De student deelt zijn kennis met de andere groepsleden en geeft accuraat relevante informatie door in een team (met input) van medestudenten/professionals rekening houdend met de perspectieven van de verschillende teamleden. |
| | BC | De student bespreekt in team mogelijke oplossingen en komt tot een gedragen besluit |
| | BC | De student kan samen met teamleden reflecteren over de kwaliteit van de uitgevoerde taak en eventuele werkpunten meenemen naar de toekomst in een team (met input) van medestudenten/professionals. |
| | BC | De student kan reflecteren over de betekenis en relevantie van de gezamenlijke taak in functie van theorie en praktijk in een team (met input) van medestudenten/professionals. |
| DC | De student is in staat de verschillende kwaliteiten binnen een groep te detecteren en actief er op in te spelen. |
| | BC | De student heeft kennis van de kwaliteiten van elk groepslid binnen het team (met input) van medestudenten/professionals. |
| | BC | De student bekrachtigt de kwaliteiten van andere groepsleden in een team (met input) van medestudenten/professionals op een inspirerende manier. |
| | BC | De student streeft er naar kwaliteiten binnen een groep complementair in te zetten in een team (met input) van medestudenten/professionals. |
| | BC | De student kan taken delegeren afhankelijk van de kwaliteiten van andere groepsleden in een team (met input) van medestudenten/professionals. |
| DC | De student kan reflecteren over zijn eigen functioneren en het functioneren van de groepsleden binnen het team. |
| | BC | De student detecteert en formuleert sterke en zwakke punten wat betreft de eigen bijdrage in het groepswerk in een team met (input van) medestudenten/professionals. |
| | BC | De student detecteert en formuleert sterke en zwakke punten betreffende de bijdrage van de groepsleden aan het groepswerk in een team (met input) van medestudenten/professionals. |
| | BC | De student kan correcte feedback geven over de samenwerkingsvaardigheden van teamleden in een team (met input) van medestudenten/professionals. |
| | BC | De student kan suggesties geven over mogelijke verbeteringen m.b.t. samenwerkingsvaardigheden binnen het team in een team (met input) van medestudenten/professionals. |
| DC | De student is zich bewust van de eigen grenzen op gebied van professionele expertise en kan de rol en verantwoordelijkheden van de eigen discipline en van de andere disciplines observeren, beschrijven en erkennen. |
| | BC | De student overlegt en functioneert met respect voor de autonomie van de andere professionals binnen de bevoegheidsgrenzen. |
EC | EC 5 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan zijn/haar werk doelmatig en tijdsefficiënt organiseren en hierop reflecteren. |
| DC | De student kan zijn eigen functioneren doelgericht organiseren. |
| | BC | De student levert opdrachten in volgens vooraf vastgelegde richtlijnen. |
| DC | De student kan zijn werkzaamheden tijdsefficiënt organiseren. |
| | BC | De student levert opdrachten tijdig in. |
| | BC | De student is tijdig aanwezig op gemaakte afspraken. |
| DC | De student kan reflecteren over zijn eigen functioneren. |
| | BC | De student detecteert sterke en zwakke punten binnen het organiseren van eigen werk en schrijft dit neer in een reflectieverslag. |
| | BC | De student formuleert werkpunten in kader van optimaliseren van de organisatie van eigen functioneren. |
EC | EC 10 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie gaat in elke fase van het kinesitherapeutisch handelen (niveau gesimuleerde patiënt/cliënt) op ethisch verantwoorde wijze te werk. |
| DC | De student heeft inzicht in de grondbeginselen van integer handelen en de eisen die goede praktijk aan het handelen van de student stelt. |
| | BC | De student onderschrijft de beginselen van integer gedrag en past deze toe in het eigen handelen. |
| | BC | De student verzamelt en verwerkt persoonsgegevens op een ethisch verantwoorde manier. |
| DC | De student kan de gedragsregels voor de stagiair - kinesitherapeut van de nationale raad voor de kinesitherapie toepassen. |
| | BC | De student schikt zich naar alle voor hem relevante gedragsregels voor de erkende kinesitherapeut. |
| | BC | De student maakt zich als stagiair kenbaar aan de patiënt. |
| | BC | De student erkent het eigen karakter van de stageplaats. |
| | BC | De student houdt zich aan de bepalingen die zijn vastgelegd in de stageovereenkomst. |
| | BC | De student stelt zich begeleidbaar op. |
| | BC | De student houdt zich nauwgezet aan de afspraken die met de stagementor inzake zijn vrijheid van functioneren zijn gemaakt. |