Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC1 - De Master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT kan in eigen professioneel denken en handelen -- met een gepaste ingenieursattitude en met continue aandacht voor de eigen vorming -- adequaat communiceren, effectief samenwerken, en rekening houden met de duurzame, economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | | - DC
| DC-M9 - kan mondeling en schriftelijk (grafisch) communiceren. (communiceren) | | | - BC
| kan op een duidelijke manier communiceren over problemen en oplossingen met betrekking tot IoT toepassingen. | | - DC
| DC-M10 - kan constructief en verantwoordelijk functioneren als lid van een (multidisciplinair) team. (samenwerken) | | | - BC
| is in staat IoT-systemen te ontwerpen en te implementeren als lid van een team. | | - DC
| DC-M12 geeft blijkt van een gepaste ingenieursattitude. (ingenieursattitude) | | | - BC
| toont een ingenieursattitude bij het ontwerpen, implementeren en evalueren van IoT-systemen. | - EC
| EC5 - De Master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT heeft gespecialiseerde kennis en inzicht in principes en toepassingen binnen de domeinen van de digitale elektronica, en kan hierin autonoom initiëren, plannen, kritisch analyseren en gefundeerd oplossen met oog voor dataverwerving en implementatie en met behulp van simulatietechnieken of geavanceerde tools, bewust van mogelijk fouten, praktische beperkingen en met aandacht voor actuele technologische ontwikkelingen. | | - DC
| DC-M1 - heeft kennis van de basisbegrippen, structuur en samenhang. (kennis bezitten) | | | - BC
| heeft kennis van de basisconcepten met betrekking tot IoT-hardware. | | - DC
| DC-M2 - heeft inzicht in de basisbegrippen en methodes. (begrijpen) | | | - BC
| heeft inzicht in IoT-hardware en het gebruik ervan voor specifieke toepassingen. | | - DC
| DC-M3- kan problemen herkennen, activiteiten plannen en actie ondernemen. (initiëren en plannen) | | | - BC
| kan problemen detecteren in de context van een IoT-systeem, activiteiten plannen en die gedetecteerde problemen oplossen. | | - DC
| DC-M4 - kan informatie opzoeken, meten of verzamelen en correct refereren. (data verwerven) | | | - BC
| kan informatie over IoT-toepassingen opzoeken, meten of verzamelen en er op de juiste manier naar verwijzen. | | - DC
| DC-M5 - kan problemen analyseren, logisch structureren en interpreteren. (analyseren) | | | - BC
| kan problemen analyseren binnen de context van het IoT en passende hardwarevereisten voorstellen. | | - DC
| DC-M6 - kan methodes selecteren en gefundeerde keuzes maken om problemen op te lossen of oplossingen te ontwerpen. (oplossen en ontwerpen) | | | - BC
| kan hardwareoplossingen voor IoT-systemen evalueren en selecteren op basis van de vereisten van een specifieke toepassing. | | - DC
| DC-M7 - kan geselecteerde methodes en hulpmiddelen aanwenden om oplossingen en ontwerpen te implementeren. (implementeren en operationaliseren) | | | - BC
| kan geselecteerde hardware gebruiken om IoT-systemen te implementeren. | | - DC
| DC-M8 - kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) | | | - BC
| kan kennis kritisch evalueren en beschikt over de vaardigheden om op basis hiervan zijn of haar denken en handelen bij te stellen. | - EC
| EC7 - De Master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT heeft gespecialiseerde kennis en inzicht in principes en toepassingen binnen de domeinen van computertechnieken en algoritmen van programmeertalen, en kan hierin initiëren, plannen, kritisch analyseren en gefundeerd oplossen met oog voor dataverwerving en implementatie en met behulp van simulatietechnieken of geavanceerde tools, bewust van mogelijk fouten, praktische beperkingen en met aandacht voor actuele technologische ontwikkelingen. | | - DC
| DC-M1 - heeft kennis van de basisbegrippen, structuur en samenhang. (kennis bezitten) | | | - BC
| heeft kennis van de basisconcepten met betrekking tot IoT-software. | | - DC
| DC-M2 - heeft inzicht in de basisbegrippen en methodes. (begrijpen) | | | - BC
| heeft inzicht in IoT-software en het gebruik ervan voor specifieke toepassingen. | | - DC
| DC-M3- kan problemen herkennen, activiteiten plannen en actie ondernemen. (initiëren en plannen) | | | - BC
| kan problemen detecteren in de context van een IoT-systeem, activiteiten plannen en die gedetecteerde problemen oplossen. | | - DC
| DC-M4 - kan informatie opzoeken, meten of verzamelen en correct refereren. (data verwerven) | | | - BC
| kan informatie over IoT-toepassingen opzoeken, meten of verzamelen en er op de juiste manier naar verwijzen. | | - DC
| DC-M5 - kan problemen analyseren, logisch structureren en interpreteren. (analyseren) | | | - BC
| kan problemen analyseren binnen de context van het IoT en passende softwarevereisten voorstellen. | | - DC
| DC-M6 - kan methodes selecteren en gefundeerde keuzes maken om problemen op te lossen of oplossingen te ontwerpen. (oplossen en ontwerpen) | | | - BC
| kan softwareoplossingen voor IoT-systemen evalueren en selecteren op basis van de vereisten van een specifieke toepassing. | | - DC
| DC-M7 - kan geselecteerde methodes en hulpmiddelen aanwenden om oplossingen en ontwerpen te implementeren. (implementeren en operationaliseren) | | | - BC
| kan geselecteerde software gebruiken om IoT-systemen te implementeren. | | - DC
| DC-M8 - kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) | | | - BC
| kan kennis kritisch evalueren en beschikt over de vaardigheden om op basis hiervan zijn of haar denken en handelen bij te stellen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Deze cursus introduceert het ontwerp van IoT-systemen, die gebruik maken van een netwerk van fysieke objecten die zijn ingebed met software, sensoren en andere technologieën voor toepassingsspecifieke doeleinden in een breed scala van domeinen, variërend van slimme huizen tot productie. De cursus behandelt onder andere hardware- en software-interfacing van perifere elektronica, sensoren en actuatoren.
|
|
|
|
|
|
|
Applicatiecollege ✔
|
|
|
|
|
|
Demonstraties ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 60 % |
|
|
|
|
Extra info | Meer info over de meerkeuzevragen en de huiswerktaken zal beschikbaar zijn op de elektronische leeromgeving. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Er is geen tweede examenkans voor de meerkeuzevragen en de huiswerktaken. De punten van de eerste examenkans worden overgenomen. Er is enkel een herkansing voor het project. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het cursusmateriaal zal beschikbaar gemaakt worden tijdens de les of op het elektronisch leerplatform.
|
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de wetenschappen en technologie - keuze voor vakdidactiek engineering & technology | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 5.2. De educatieve master is een domeinexpert ENG & TECH: de EM heeft een gespecialiseerde kennis van en inzicht in de verworven vakdidactieken en kan deze creatief concipiëren, plannen en uitvoeren in een educatieve context en in het bijzonder als geïntegreerd deel van een methodologisch en projectmatig geordende reeks van handelingen binnen een multidisciplinair STEM project met een belangrijke onderzoeks en/of innovatiecomponent. | - EC
| 5.3 De educatieve master is een domeinexpert ENG & TECH: de EM heeft gevorderde of gespecialiseerde kennis van en inzicht in de principes, opbouw en gebruikte technologieën van diverse industriële processen en technieken relevant voor de specifieke vakdidactieken en kan hierin complexe, multidisciplinaire, niet-vertrouwde, praktijkgerichte ontwerp- of optimalisatieproblemen autonoom herkennen, kritisch analyseren en methodisch en gefundeerd oplossen met oog voor de toepassing, selectie van materialen, automatisatie, veiligheid, milieu en duurzaamheid, bewust van praktische beperkingen en met aandacht voor de actuele technologische ontwikkelingen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Deze cursus introduceert het ontwerp van IoT-systemen, die gebruik maken van een netwerk van fysieke objecten die zijn ingebed met software, sensoren en andere technologieën voor toepassingsspecifieke doeleinden in een breed scala van domeinen, variërend van slimme huizen tot productie. De cursus behandelt onder andere hardware- en software-interfacing van perifere elektronica, sensoren en actuatoren.
|
|
|
|
|
|
|
Applicatiecollege ✔
|
|
|
|
|
|
Demonstraties ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 60 % |
|
|
|
|
Extra info | Meer info over de meerkeuzevragen en de huiswerktaken zal beschikbaar zijn op de elektronische leeromgeving. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Er is geen tweede examenkans voor de meerkeuzevragen en de huiswerktaken. De punten van de eerste examenkans worden overgenomen. Er is enkel een herkansing voor het project. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het cursusmateriaal zal beschikbaar gemaakt worden tijdens de les of op het elektronisch leerplatform.
|
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|