Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Voor volgende opleidingsonderdelen dient u een creditbewijs, vrijstelling, reeds getolereerde onvoldoende of ingezette tolereerbare onvoldoende behaald te hebben.
|
|
|
Revalidatie bij geriatrische en psychiatrische aandoeningen (4412)
|
6.0 stptn |
|
|
Revalidatie bij inwendige aandoeningen (4407)
|
10.0 stptn |
|
|
Revalidatie bij musculoskeletale aandoeningen (4411)
|
10.0 stptn |
|
|
Revalidatie bij neurologische aandoeningen (4416)
|
10.0 stptn |
|
|
Revalidatie bij pediatrische aandoeningen (4413)
|
4.0 stptn |
|
Risico's of veiligheidsproblemen op basis waarvan deze volgtijdelijkheid wordt opgelegd
De veiligheid van de patiënt komt in gevaar indien de kennis en vaardigheden omtrent revalidatie niet verworven zijn.
|
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P2 SBU | P2 SP | P3 SBU | P3 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 1ste master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie | Verplicht | 567 | 21,0 | 4 | 187 | | 376 | 21,0 | Nee | Nee | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan op autonome wijze (met behulp van technologie) een (contra-)indicatie stellen voor kinesitherapie door het uitvoeren van een screening en op geïntegreerd niveau een kinesitherapeutische diagnose stellen voor complexe problemen, uitgaande van de hulpvraag, de doelgerichte anamnese en het klinisch kinesitherapeutisch onderzoek. | | - DC
| De student kan een volledige anamnese uitvoeren. | | | - BC
| De student voert een volledige en doelgerichte anamnese uit. | | - DC
| De student kan een volledig klinisch kinesitherapeutisch onderzoek uitvoeren. | | | - BC
| De student voert een volledig en doelgericht kinesitherapeutisch onderzoek uit. | | - DC
| De student kan een (contra-) indicatie stellen voor kinesitherapie door het uitvoeren van een screening en gericht doorverwijzen. | | | - BC
| De student voert een volledige en doelgerichte screening uit. | | - DC
| De student kan bevindingen uit anamnese en onderzoek klinisch beredeneren en interpreteren om zo een kinesitherapeutische diagnose en prognose te formuleren. | | | - BC
| De student beredeneert en interpreteert de bevindingen uit anamnese en onderzoek. | - EC
| 2. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan op geïntegreerd niveau op basis van een kinesitherapeutische diagnose voor complexe problemen, in overleg met de patiënt/cliënt, behandeldoelen en een preventie- en behandelingsplan opstellen, uitvoeren (met behulp van technologie) en de klinische effectiviteit evalueren. | | - DC
| De student kan op basis van een kinesitherapeutische diagnose patiëntgerichte behandeldoelen en een behandelingsplan opstellen. | | | - BC
| De student stelt behandeldoelen en een behandelplan op, op basis van de kinesitherapeutische diagnose. | | | - BC
| De student kan een patiëntgericht behandelplan opstellen met definiëring van specifieke, individuele behandeldoelen. | | - DC
| De student kan kinesitherapeutische handelingen correct uitvoeren. | | | - BC
| De student voert kinesitherapeutische handelingen correct uit. | | - DC
| De student kan de klinische effectiviteit van zijn/haar behandeling evalueren en de behandeling bijsturen waar nodig. | | | - BC
| De student evalueert de klinische effectiviteit van zijn/haar behandeling en stuurt waar nodig bij. | | - DC
| De student kan het behandelplan aanpassen i.f.v. de resultaten en doelstelling van de patiënt. | | | - BC
| De student kan het behandelplan aanpassen i.f.v. de resultaten en doelstelling van de patiënt, aangebracht via casuistiek. | - EC
| 3. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan met respect voor de identiteit/privacy van de patiënt / cliënt, op gepaste wijze schriftelijk en mondeling communiceren met alle belanghebbenden. | | - DC
| De student kan de communicatievaardigheden die relevant zijn voor de kinesitherapeut in de kinesitherapeut-patiënt relatie toepassen. | | | - BC
| De student communiceert op gepaste wijze met de patiënt en diens netwerk binnen de stagecontext. | | - DC
| De student kan reflecteren over zijn eigen leerproces aangaande zijn/haar communicatievaardigheden. | | | - BC
| De student herkent en benoemt eigen sterktes en zwaktes met betrekking tot eerder geleerde communicatievaardigheden binnen de stagecontext. | | | - BC
| De student kan alternatieven bedenken en toepassen voor ervaren moeilijkheden met betrekking tot de kinesitherapeut-patiënt communicatie binnen de stagecontext. | | - DC
| De student kan op adequate en professionele wijze schriftelijk communiceren. | | | - BC
| De student communiceert op gepaste en professionele wijze schriftelijk met de verschillende actoren binnen de multidisciplinaire context. | - EC
| 4. De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan zelfstandig functioneren in multi- of interdisciplinair teamverband en dit functioneren evalueren en optimaliseren. | | - DC
| De student kan efficiënt communiceren met alle actoren in het werkveld. | | | - BC
| De student communiceert met alle actoren ter optimalisatie van de behandeling van de patiënt. | | | - BC
| De student kan actief luisteren, interpreteren, samenvatten en antwoorden. | | - DC
| De student kan efficiënt samenwerken met alle actoren in het werkveld. | | | - BC
| De student is tijdig aanwezig tijdens gemaakte afspraken. | | | - BC
| De student komt voorbereid naar teambijeenkomsten. | | - DC
| De student kan een actieve rol opnemen binnen de multi- en interdisciplinaire context. | | | - BC
| De student geeft zelf voorstellen en adviezen in team. | | - DC
| De student kan zijn professionele standpunt kenbaar maken tijdens een overleg met het multi- en interdisciplinair team. | | | - BC
| De student geeft input vanuit kinesitherapeutisch standpunt tijdens een overleg met het multi- en interdisciplinair team. | | | - BC
| De student deelt zijn kennis met de andere actoren en geeft relevante informatie door. | - EC
| 5. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan rekening houden met de verschillende stakeholders en kan zich organiseren binnen de kinesitherapeutisch administratieve en economische context van de gezondheidszorg. | | - DC
| De student kan zorgvraag gerelateerde documenten administratief afhandelen. | | | - BC
| De student levert in functie van een casus klinische stage zorgvraag gerelateerde documenten (verslag MDO, ontslagbrief, aanvraag zorgmateriaal, ....) tijdig in. | | | - BC
| De student functioneert binnen de kinesitherapeutische administratieve context (patiëntendossier in- en/of aanvullen, patiëntenadministratie, ...) tijdens zijn/haar klinische stage. | | - DC
| De student kan functioneren binnen de kinesitherapeutische organisatorische context (structureren en plannen, tijdsmanagement, prioritiseren,…). | | | - BC
| De student functioneert binnen de kinesitherapeutische organisatorische context (structureren en plannen, tijdsmanagement, prioritiseren,…) tijdens de klinische stage. | | - DC
| De student kan bedrijfseigen, kantoorsoftware en software van de kinesitherapie gebruiken. | | | - BC
| De student vult een elektronisch dossier van een casus vanuit de klinische stage volledig en correct in. | - EC
| 7. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie handelt vanuit een coachende, educatieve ingesteldheid met respect voor de autonomie en het beslissingsrecht van de patiënt/cliënt en doet aan preventiebeleid. | | - DC
| De student kan risicovol gedrag en levensstijl in kaart brengen door het analyseren van het gezondheidsgedrag van de patiënt/cliënt. | | | - BC
| De student brengt risicovol gedrag en levensstijl in kaart door het analyseren van het gezondheidsgedrag van de patiënt in de stagecontext. | | - DC
| De student voorziet de patiënt van relevante info met betrekking tot de aandoening, de preventie en de behandeling ervan zodat de patiënt meer ziekte-inzicht ontwikkelt en begrijpt wat hij kan doen om de aandoening onder controle te houden. | | - DC
| De student heeft inzicht in de principes van bewegingscoaching en kan deze toepassen. | | | - BC
| De student kan patiënten met of zonder vastgestelde aandoening correcte informatie en mogelijkheden aanreiken die aangepast aan de situatie kunnen leiden tot gezondheidsbevorderend gedrag. | | | - BC
| De student kan doelgroepen met of zonder vastgestelde aandoening correcte informatie en mogelijkheden aanreiken die aangepast aan de situatie kunnen leiden tot gezondheidsbevorderend gedrag. | | - DC
| De student kan mensen motiveren tot gedragsverandering. | | | - BC
| De student stimuleert mensen tot gedragsverandering via motiverende gespreksvoering. | - EC
| 8. De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie heeft inzicht in en kan kritisch reflecteren over de organisatie en beleidsaspecten van de gezondheidszorg, in nationaal en internationaal perspectief. | | - DC
| De student heeft kennis van en inzicht in de de wet- en regelgeving gerelateerd aan gezondheidsbevordering en -bescherming. | | | - BC
| De student past de wet- en regelgeving gerelateerd aan gezondheidsbevordering en -bescherming toe. | - EC
| 9. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan een kritische synthese maken van internationale wetenschappelijke en vakliteratuur met impact op het evidence-based handelen. | | - DC
| De student kan internationale wetenschappelijke en vakliteratuur beoordelen met het oog op het evidence-based handelen voor de (eigen) klinische praktijk. | | - DC
| De student handelt op een wetenschappelijk onderbouwde manier. | | | - BC
| De student maakt wetenschappelijk onderbouwde keuzes in functie van diagnostiek en behandeling aan de hand van aangereikte literatuur. | | - DC
| De student kan internationale wetenschappelijke en vakliteratuur beoordelen met het oog op het evidence-based handelen voor de (eigen) klinische praktijk | | | - BC
| De student kan resultaten van literatuur interpreteren volgens ernst van aandoening en klinische relevantie. | | - DC
| De student kan op een kritisch, wetenschappelijk onderbouwde manier wetenschappelijke en internationale peerreviewed literatuur opzoeken en beoordelen. | - EC
| 11. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan de kwaliteit van het eigen functioneren kritisch evalueren en optimaliseren vanuit de attitude van zelfsturend handelen en levenslang leren. | | - DC
| De student toont een reflectieve beroepshouding (overdenkt keuzes en beslissingen zorgvuldig, zowel inhoudelijk, procesmatig en moreel-ethisch in relatie tot de beroepscode en beroepswaarden). | | | - BC
| De student heeft zin voor initiatief. | | | - BC
| De student straalt zelfvertrouwen uit. | | - DC
| De student kan de eigen deskundigheid vervolmaken adhv bijscholingen binnen het beroepsdomein (evidence-based). | | | - BC
| De student kan de eigen deskundigheid vervolmaken adhv bijscholingen binnen het beroepsdomein (evidence-based). | - EC
| 12. De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie handelt in elke fase van het kinesitherapeutisch handelen ethisch en deontologisch, met respect voor de eigenheid/privacy van de patiënt. | | - DC
| De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie handelt in elke fase van het kinesitherapeutisch handelen ethisch en deontologisch, met respect voor de eigenheid/privacy van de patiënt. | | | - BC
| De student is stipt, komt beloften en afspraken na, durft eigen fouten toe te geven en is respectvol en beleefd. | | | - BC
| De student werkt collegiaal samen, is coöperatief en behandelt andere medewerkers met respect. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student loopt 12 weken (432 - 456 uren) algemene klinische stage (3 periodes x 4 weken x 5 dagen) met betrekking tot de revalidatie van musculoskeletale, neurologische, inwendige, pediatrische, geriatrische aandoeningen en/of aandoeningen van de geestelijke gezondheid. Ook wordt de gelegenheid geboden voor een klinische stage in de context van "interdisciplinaire leerwerkplaatsen". Hiernaast vervolledigt de student 3 ‘terugkomweken’ waarin gekoppelde stageopdrachten vervuld worden (bv. presentatie casus volgpatiënt). Meer informatie met betrekking tot de richtlijnen en beoordeling kunnen teruggevonden worden in de stagerichtlijnen.
|
|
|
|
|
|
|
Conferentie/symposium ✔
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Seminarie ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 3 Studiepunten 21,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
|
|
|
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 70 % |
|
Andere: | Kinesitherapeutisch handelen op stageplaats |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient elke afwezigheid te wettigen conform de stagerichtlijnen. Voor aanvang van de stage dient een EHBO test succesvol afgerond te worden. |
|
|
|
Gevolg | In geval van ongewettigde afwezigheid, resulteert dit in een 0 voor het opleidingsonderdeel. Niet succesvol afronden van de EHBO test voor aanvang van de stage leidt tot minpunten op het eindcijfer. |
|
|
|
Mogelijke externe locatie | ✔ |
|
Extra info | Meer informatie over de richtlijnen en beoordeling wordt uiteengezet in de stagerichtlijnen. |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Beroepskledij (broekpak)
Informatie ter beschikking gesteld op blackboard |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Verplicht medisch onderzoek voor aanvang van stage |
|
|
|
|
|
| exchange revalidatie en kinesitherapie | Keuze | 378 | 14,0 | 189 | 189 | 14,0 | | | Nee | Nee | Numeriek | |
|
|
|
De student loopt 9 weken algemene klinische stage met betrekking tot de revalidatie van musculoskeletale, neurologische, inwendige, pediatrische, geriatrische aandoeningen en/of aandoeningen van de geestelijke gezondheid. Meer informatie met betrekking tot de richtlijnen en beoordeling kunnen teruggevonden worden in de stagerichtlijnen.
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 14,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | Kinesitherapeutisch handelen op stageplaats |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient elke afwezigheid te wettigen conform de stagerichtlijnen. |
|
|
|
Gevolg | In geval van ongewettigde afwezigheid, resulteert dit in een 0 voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Mogelijke externe locatie | ✔ |
|
Extra info | Meer informatie over de richtlijnen en beoordeling wordt uiteengezet in de stagerichtlijnen. |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Beroepskledij (broekpak)
Informatie ter beschikking gesteld op blackboard |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Verplicht medisch onderzoek voor aanvang van stage |
|
|
|
|
|
| exchange revalidatie en kinesitherapie | Keuze | 378 | 14,0 | | | | 378 | 14,0 | Nee | Nee | Numeriek | |
|
|
|
De student loopt 9 weken algemene klinische stage met betrekking tot de revalidatie van musculoskeletale, neurologische, inwendige, pediatrische, geriatrische aandoeningen en/of aandoeningen van de geestelijke gezondheid. Meer informatie met betrekking tot de richtlijnen en beoordeling kunnen teruggevonden worden in de stagerichtlijnen.
|
|
|
Periode 3 Studiepunten 14,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | Kinesitherapeutisch handelen op stageplaats |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient elke afwezigheid te wettigen conform de stagerichtlijnen. |
|
|
|
Gevolg | In geval van ongewettigde afwezigheid, resulteert dit in een 0 voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Mogelijke externe locatie | ✔ |
|
Extra info | Meer informatie over de richtlijnen en beoordeling wordt uiteengezet in de stagerichtlijnen. |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Beroepskledij (broekpak)
Informatie ter beschikking gesteld op blackboard |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Verplicht medisch onderzoek voor aanvang van stage |
|
|
|
|
|
| 1ste master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie | Na selectie | 594 | 22,0 | 4 | 189 | | 401 | 22,0 | Nee | Nee | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan op autonome wijze (met behulp van technologie) een (contra-)indicatie stellen voor kinesitherapie door het uitvoeren van een screening en op geïntegreerd niveau een kinesitherapeutische diagnose stellen voor complexe problemen, uitgaande van de hulpvraag, de doelgerichte anamnese en het klinisch kinesitherapeutisch onderzoek. | | - DC
| De student kan een volledige anamnese uitvoeren. | | | - BC
| De student voert een volledige en doelgerichte anamnese uit. | | - DC
| De student kan een volledig klinisch kinesitherapeutisch onderzoek uitvoeren. | | | - BC
| De student voert een volledig en doelgericht kinesitherapeutisch onderzoek uit | | - DC
| De student kan een (contra-) indicatie stellen voor kinesitherapie door het uitvoeren van een screening en gericht doorverwijzen. | | | - BC
| De student voert een volledige en doelgerichte screening uit. | | - DC
| De student kan bevindingen uit anamnese en onderzoek klinisch beredeneren en interpreteren om zo een kinesitherapeutische diagnose en prognose te formuleren. | | | - BC
| De student beredeneert en interpreteert de bevindingen uit anamnese en onderzoek. | - EC
| 2. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan op geïntegreerd niveau op basis van een kinesitherapeutische diagnose voor complexe problemen, in overleg met de patiënt/cliënt, behandeldoelen en een preventie- en behandelingsplan opstellen, uitvoeren (met behulp van technologie) en de klinische effectiviteit evalueren. | | - DC
| De student kan op basis van een kinesitherapeutische diagnose patiëntgerichte behandeldoelen en een behandelingsplan opstellen. | | | - BC
| De student stelt behandeldoelen en een behandelplan op, op basis van de kinesitherapeutische diagnose. | | | - BC
| De student kan een patiëntgericht behandelplan opstellen met definiëring van specifieke, individuele behandeldoelen. | | - DC
| De student kan kinesitherapeutische handelingen correct uitvoeren. | | | - BC
| De student voert kinesitherapeutische handelingen correct uit. | | - DC
| De student kan de klinische effectiviteit van zijn/haar behandeling evalueren en de behandeling bijsturen waar nodig. | | | - BC
| De student evalueert de klinische effectiviteit van zijn/haar behandeling en stuurt waar nodig bij. | | - DC
| De student kan het behandelplan aanpassen i.f.v. de resultaten en doelstelling van de patiënt. | | | - BC
| De student kan het behandelplan aanpassen i.f.v. de resultaten en doelstelling van de patiënt, aangebracht via casuistiek. | - EC
| 3. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan met respect voor de identiteit/privacy van de patiënt / cliënt, op gepaste wijze schriftelijk en mondeling communiceren met alle belanghebbenden. | | - DC
| De student kan de communicatievaardigheden die relevant zijn voor de kinesitherapeut in de kinesitherapeut-patiënt relatie toepassen. | | | - BC
| De student communiceert op gepaste wijze met de patiënt en diens netwerk binnen de stagecontext. | | - DC
| De student kan reflecteren over zijn eigen leerproces aangaande zijn/haar communicatievaardigheden. | | | - BC
| De student herkent en benoemt eigen sterktes en zwaktes met betrekking tot eerder geleerde communicatievaardigheden binnen de stagecontext. | | | - BC
| De student kan alternatieven bedenken en toepassen voor ervaren moeilijkheden met betrekking tot de kinesitherapeut-patiënt communicatie binnen de stagecontext. | | - DC
| De student kan op adequate en professionele wijze schriftelijk communiceren. | | | - BC
| De student communiceert op gepaste en professionele wijze schriftelijk met de verschillende actoren binnen de multidisciplinarie context. | - EC
| 4. De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan zelfstandig functioneren in multi- of interdisciplinair teamverband en dit functioneren evalueren en optimaliseren. | | - DC
| De student kan efficiënt communiceren met alle actoren in het werkveld. | | | - BC
| De student communiceert met alle actoren ter optimalisatie van de behandeling van de patiënt. | | | - BC
| De student kan actief luisteren, interpreteren, samenvatten en antwoorden. | | - DC
| De student kan efficiënt samenwerken met alle actoren in het werkveld. | | | - BC
| De student is tijdig aanwezig tijdens gemaakte afspraken. | | - DC
| De student kan een actieve rol opnemen binnen de multi- en interdisciplinaire context. | | | - BC
| De student geeft zelf voorstellen en adviezen in team. | | - DC
| De student kan zijn professionele standpunt kenbaar maken tijdens een overleg met het multi- en interdisciplinair team. | | | - BC
| De student geeft input vanuit kinesitherapeutisch standpunt tijdens een overleg met het multi- en interdisciplinair team. | | | - BC
| De student deelt zijn kennis met de andere actoren en geeft relevante informatie door. | - EC
| 5. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan rekening houden met de verschillende stakeholders en kan zich organiseren binnen de kinesitherapeutisch administratieve en economische context van de gezondheidszorg. | | - DC
| De student kan zorgvraag gerelateerde documenten administratief afhandelen. | | | - BC
| De student levert in functie van een casus klinische stage zorgvraag gerelateerde documenten (verslag MDO, ontslagbrief, aanvraag zorgmateriaal, ....) tijdig in. | | | - BC
| De student functioneert binnen de kinesitherapeutische administratieve context (patiëntendossier in- en/of aanvullen, patiëntenadministratie, ...) tijdens zijn/haar klinische stage | | - DC
| De student kan functioneren binnen de kinesitherapeutische organisatorische context (structureren en plannen, tijdsmanagement, prioritiseren,…). | | | - BC
| De student functioneert binnen de kinesitherapeutische organisatorische context (structureren en plannen, tijdsmanagement, prioritiseren,…) tijdens de klinische stage. | | - DC
| De student kan bedrijfseigen, kantoorsoftware en software van de kinesitherapie gebruiken. | | | - BC
| De student vult een elektronisch dossier van een casus vanuit de klinische stage volledig en correct in. | - EC
| 7. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie handelt vanuit een coachende, educatieve ingesteldheid met respect voor de autonomie en het beslissingsrecht van de patiënt/cliënt en doet aan preventiebeleid. | | - DC
| De student kan risicovol gedrag en levensstijl in kaart brengen door het analyseren van het gezondheidsgedrag van de patiënt/cliënt. | | | - BC
| De student brengt risicovol gedrag en levensstijl in kaart door het analyseren van het gezondheidsgedrag van de patiënt in de stagecontext. | | - DC
| De student voorziet de patiënt van relevante info met betrekking tot de aandoening, de preventie en de behandeling ervan zodat de patiënt meer ziekte-inzicht ontwikkelt en begrijpt wat hij kan doen om de aandoening onder controle te houden. | | | - BC
| De student voorziet de patiënt van relevante info met betrekking tot de aandoening, de preventie en de behandeling ervan zodat de patiënt meer ziekte-inzicht ontwikkelt en begrijpt wat hij kan doen om de aandoening onder controle te houden. | | - DC
| De student heeft inzicht in de principes van bewegingscoaching en kan deze toepassen. | | | - BC
| De student kan patiënten met of zonder vastgestelde aandoening correcte informatie en mogelijkheden aanreiken die aangepast aan de situatie kunnen leiden tot gezondheidsbevorderend gedrag. | | | - BC
| De student kan doelgroepen met of zonder vastgestelde aandoening correcte informatie en mogelijkheden aanreiken die aangepast aan de situatie kunnen leiden tot gezondheidsbevorderend gedrag. | - EC
| 9. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan een kritische synthese maken van internationale wetenschappelijke en vakliteratuur met impact op het evidence-based handelen. | | - DC
| De student kan internationale wetenschappelijke en vakliteratuur beoordelen met het oog op het evidence-based handelen voor de (eigen) klinische praktijk. | | | - BC
| De student kan op een kritisch, wetenschappelijk onderbouwde manier wetenschappelijke en internationale peerreviewed literatuur opzoeken en beoordelen. | | | - BC
| De student kan resultaten van literatuur interpreteren volgens ernst van aandoening en klinische relevantie | | - DC
| De student handelt op een wetenschappelijk onderbouwde manier. | | | - BC
| De student maakt wetenschappelijk onderbouwde keuzes in functie van diagnostiek en behandeling aan de hand van aangereikte literatuur. | | - DC
| De student kan op een kritisch, wetenschappelijk onderbouwde manier wetenschappelijke en internationale peerreviewed literatuur opzoeken en beoordelen. | - EC
| 11. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan de kwaliteit van het eigen functioneren kritisch evalueren en optimaliseren vanuit de attitude van zelfsturend handelen en levenslang leren. | | - DC
| De student toont een reflectieve beroepshouding (overdenkt keuzes en beslissingen zorgvuldig, zowel inhoudelijk, procesmatig en moreel-ethisch in relatie tot de beroepscode en beroepswaarden). | | - DC
| De student straalt zelfvertrouwen uit. | - EC
| 12. De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie handelt in elke fase van het kinesitherapeutisch handelen ethisch en deontologisch, met respect voor de eigenheid/privacy van de patiënt. | | - DC
| De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie handelt in elke fase van het kinesitherapeutisch handelen ethisch en deontologisch, met respect voor de eigenheid/privacy van de patiënt. | | | - BC
| De student is stipt, komt beloften en afspraken na, durft eigen fouten toe te geven en is respectvol en beleefd. | | | - BC
| De student werkt collegiaal samen, is coöperatief en behandelt andere medewerkers met respect. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student loopt 12 weken (432 - 456 uren) algemene klinische stage (3 periodes x 4 weken x 5 dagen), waarvan minimaal een periode in het buitenland, met betrekking tot de revalidatie van musculoskeletale, neurologische, inwendige, pediatrische, geriatrische aandoeningen en/of aandoeningen van de geestelijke gezondheid. Ook wordt de gelegenheid geboden voor een klinische stage in de context van "interdisciplinaire leerwerkplaatsen". Hiernaast vervolledigt de student ‘terugkomweken’ waarin gekoppelde stageopdrachten vervuld worden (bv. presentatie casus volgpatiënt). Meer informatie met betrekking tot de richtlijnen en beoordeling kunnen teruggevonden worden in de stagerichtlijnen.
|
|
|
|
|
|
|
Conferentie/symposium ✔
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Seminarie ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 3 Studiepunten 22,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
|
|
|
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 70 % |
|
Andere: | Kinesitherapeutisch handelen op stageplaats |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient elke afwezigheid te wettigen conform de stagerichtlijnen. Voor aanvang van de stage dient een EHBO test succesvol afgerond te worden. |
|
|
|
Gevolg | In geval van ongewettigde afwezigheid, resulteert dit in een 0 voor het opleidingsonderdeel. Niet succesvol afronden van de EHBO test voor aanvang van de stage leidt tot minpunten op het eindcijfer. |
|
|
|
Mogelijke externe locatie | ✔ |
|
Extra info | Meer informatie over de richtlijnen en beoordeling wordt uiteengezet in de stagerichtlijnen. |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Beroepskledij (broekpak)
Informatie ter beschikking gesteld op blackboard |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Verplicht medisch onderzoek voor aanvang van stage |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|