Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
Groep 1 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Hart en longen (4602)
|
12.0 stptn |
|
|
Het bewegingsstelsel (4099)
|
11.0 stptn |
|
|
Hoofd en hals (4027)
|
11.0 stptn |
|
|
Klinisch redeneren (4607)
|
12.0 stptn |
|
|
Klinische vaardigheden en communicatie 2 (4702)
|
4.0 stptn |
|
|
Metabolisme en endocrinologie (4104)
|
11.0 stptn |
|
|
Neurowetenschappen (4101)
|
11.0 stptn |
|
|
Nier en spijsvertering (4603)
|
12.0 stptn |
|
Of groep 2 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Hart en longen (4602)
|
12.0 stptn |
|
|
Het bewegingsstelsel (4099)
|
11.0 stptn |
|
|
Hoofd en hals (4027)
|
11.0 stptn |
|
|
Klinisch redeneren (4607)
|
12.0 stptn |
|
|
Metabolisme en endocrinologie (4104)
|
11.0 stptn |
|
|
Neurowetenschappen (4101)
|
11.0 stptn |
|
|
Nier en spijsvertering (4603)
|
12.0 stptn |
|
|
Portfolio 2 (4106)
|
4.0 stptn |
|
|
Professionele vaardigheden 2.1 (4440)
|
3.0 stptn |
|
|
Professionele vaardigheden 2.3 (4442)
|
3.0 stptn |
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
Groep 1 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Geestelijke gezondheid (4704)
|
3.0 stptn |
|
|
Klinische vaardigheden en communicatie 3 (4604)
|
6.0 stptn |
|
|
Leefstijl en omgeving (4705)
|
3.0 stptn |
|
|
Zorgprofessional (4605)
|
6.0 stptn |
|
Of groep 2 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Klinische vaardigheden en communicatie 3 (4604)
|
6.0 stptn |
|
|
Professionele vaardigheden 2.2 (4441)
|
3.0 stptn |
|
|
Zorgprofessional (4605)
|
6.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P4 SBU | P4 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 3de bachelorjaar in de geneeskunde | Na selectie | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Nee | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC1 De bachelor in de geneeskunde heeft kennis van en inzicht in de werking van de cel, de weefsels, de organen en de mens an sich, in normale en pathologische toestand, in interactie met de omgeving. De bachelor kan in preklinische fase klinisch redeneren aan de hand van de aangeleerde kennis. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Studenten die in jaar 2 door de opleiding geslecteerd werden, kunnen in dit kwartiel 5 weken op inleefstage naar het Zuiden in een door het OMT goedgekeurd project. De student volgt voor deze stage bijkomend een verplicht voorbereidingstraject.
Doelstellingen
- De student(e) kan in een multicultureel team werken.
- De student(e) gebruikt Engels/Frans als omgangstaal.
- De student(e) kan persoonlijke gevoelens evalueren en controleren.
- De student(e) kan positief omgaan met kritiek en gekregen feedback.
- De student(e) kan zijn/haar theoretische opleiding vroegtijdig valoriseren in een andere cultuur.
- De student(e) deelt zijn internationale ervaring met het volgende cohort.
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | stage, voorbereidende opdrachten, activiteiten en reflectieverslag stage |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Slagen voor het extra-curriculaire opleidingsonderdeel global health, actieve deelname aan de voorbereidende activiteiten voor de inleefstage en het tijdig in orde brengen van het noodzakelijke papierwerk en vaccinaties gelden als voorwaarden om op inleefstage te mogen vertrekken. |
|
|
|
Gevolg | Indien het papierwerk of de vaccinaties niet in orde is/zijn, de student het extra-curriculaire opleidingsonderdeel global health niet behaalde of de student(e) nam niet actief deel aan de voorbereidende sessies, mag de student niet op inleefstage vertrekken en wordt hij/zij ingedeeld op vrije plaatsen bij de keuzetopics in het OPO 'De arts in de wereld'. |
|
|
|
Extra info | De selectie voor de inleefstage Zuiden gebeurt in jaar 2 door een commissie bestaande uit een aantal ZAP-leden. Doorslaggevend is zijn/haar motivatie om deel te nemen aan de inleefstage. Kandidaten richten hun motivatiebrief aan de selectiecommissie en worden uitgenodigd hun motivatie te komen toelichten tijdens een interview. Het aantal deelnemers is beperkt.
De student(e) wordt beoordeeld op zijn/haar opdrachten tijdens de voorbereidingsfase, op de verslagen die de student(e) moet maken tijdens de inleefstage en ter plaatse door de lokale verantwoordelijke.
De opleiding behoudt het recht om reeds geselecteerde de student(e) toch te verbieden op inleefstage te vertrekken om gegronde redenen (bijv. omwille van medisch (persoonlijk of in het ontvangende land), politiek, ...). |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Indien de student(e) niet slaagt op de inleefstage, wordt er een alternatieve opdracht of stage voorzien. |
|
|
|
|
 
|
Opmerkingen |
|
De selectie voor de inleefstage Zuiden gebeurt in jaar 2 door een commissie bestaande uit een aantal ZAP-leden. Doorslaggevend is zijn/haar motivatie om deel te nemen aan de inleefstage. Kandidaten richten hun motivatiebrief aan de selectiecommissie en worden uitgenodigd hun motivatie te komen toelichten tijdens een interview. Het aantal deelnemers is beperkt. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|