Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Basisbegrippen in de wiskunde (4544)
|
4.0 stptn |
|
|
Computerpractica voor wiskunde (4550)
|
5.0 stptn |
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Mathematics everywhere (4553)
|
5.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 2de bachelorjaar in de wiskunde | Verplicht | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 7: De bachelor Wiskunde kan zelfstandig nieuwe wiskundige basisteksten begrijpend lezen. | | - DC
| 7.2: De bachelor wiskunde kan zelfstandig nieuwe wiskundige Engelstalige basisteksten begrijpend lezen | - EC
| EC 8: De bachelor Wiskunde heeft enige vaardigheid in modelleren. | | - DC
| 8.2: A graduate of the Bachelor of Mathematics programme understands simple physics principles and models | | - DC
| 8.3: A graduate of the Bachelor of Mathematics programme can create a simple model for a natural science phenomenon or technological application | - EC
| EC 9: De bachelor Wiskunde is in staat als lid van een team te functioneren. | | - DC
| 9.1: De bachelor wiskunde kan respectvol omgaan en samenwerken met teamleden | | - DC
| 9.3: De bachelor wiskunde kan zich aan opgelegde deadlines houden | - EC
| EC 10: De bachelor Wiskunde heeft kennis van een aantal toepassingen van wiskunde.
| | - DC
| 10.1: De bachelor wiskunde heeft kennis van toepassingen uit de natuurwetenschappen |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student heeft een basiskennis van kansrekenen, rijen, reeksen, verzamelingen en functies in een of meerdere veranderlijken, vectoren en matrices.
De student beheerst basiskennis van het softwarepakket R en inhoud/leerdoelen uit volgende opleidingsonderdelen:
Basisbegrippen in de wiskunde
Computerpractica voor wiskunde
Mathematics everywhere
De student heeft kennis van en ervaring met wiskundig modelleren op een elementair niveau.
|
|
|
In deze cursus ligt de focus van het omzetten van een probleem naar een wiskundig model. Studenten leren over wiskundig modelleren, numerieke modellen, fouten, validatie en verificatie van resultaten. Verschillende toepassingen komen aan bod, zoals het netwerk van haarvaten in bloedsomloop en roofdieren en prooien in de oceaan. Via projecten en presentaties gaan studenten zelf aan de slag.
|
|
|
|
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 5,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|