Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Leren en ontwikkeling (4159)
|
6.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| Educatieve master in de economie jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de economie verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.1 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak : de EM kan de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise geïntegreerd inzetten in de klaspraktijk. | - EC
| 1.2. De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM kan onderwijsinnovaties kritisch en creatief inzetten in de eigen klaspraktijk. | - EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 2.2 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM stimuleert eigenaarschap van het leerproces en persoonlijke ontwikkeling van leerlingen via een coachende aanpak. | - EC
| 2.3 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM speelt gedifferentieerd en flexibel in op noden en context van elke leerling. | - EC
| 3.1 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM richt kritisch-reflectief de onderwijspraktijk in op basis van wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek. | - EC
| 4.2 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM maakt maatschappelijke uitdagingen bespreekbaar als hefboom voor actie en engagement. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO legt de nadruk op pedagogische en didactische competenties voor leraren om krachtig samen te werken met leerlingen in co-creatie met de praktijk, waarbij diversiteit wordt geïntegreerd in een innovatieve en inclusieve leeromgeving.
Onderwijsinnovatie is een voortdurend evoluerend concept, essentieel om hoogopgeleide individuen te blijven leveren en onderwijsgelijkheid na te streven. Onderwijsinstellingen moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, waarin elke burger een actieve rol kan spelen.
Onderwijsvernieuwing is gericht op doelgerichte verbetering van onderwijs en het bereiken van gelijke kansen. Het streven is altijd naar verhoogde kwaliteit voor alle leerlingen. Effectiviteit, diversiteit, gelijkheid, efficiëntie, productiviteit en aanpassing zijn essentiële aspecten van onderwijsinnovatie die gericht zijn op gelijke kansen.
Een gedetailleerde planning kan je raadplegen in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Opname bekijken ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Andere: | Practicum aanwezigheid (1 punt per keer) en indiening draft (3 punten) |
|
|
|
|
|
|
Extra info | Omschrijving van de Beoordeling Aanwezigheid en Tussentijdse Inzendingen (25% van het cijfer) Studenten kunnen 25% van hun eindcijfer behalen door:
Aanwezigheid: Het bijwonen van alle twee de practica. Inzending van een Draft: Het indienen van een draft voor elk van de twee practica. Tussentijdse Versie van de Leerreis: Het indienen van een tussentijdse versie van hun leerreis. Deze elementen zijn essentieel om de voortgang en het begrip van de studenten gedurende de cursus te waarborgen.
Leerreis en Mondeling Examen (75% van het cijfer) De overige 75% van het eindcijfer wordt beoordeeld op basis van:
Leerreis: De uitgebreide leerreis die de student heeft opgesteld. Deze leerreis moet een grondige reflectie en analyse van hun leerproces bevatten. Mondeling Examen: Tijdens het mondeling examen worden minstens twee verdiepende vragen gesteld over de leerreis. Studenten moeten in staat zijn om hun leerproces, keuzes en inzichten helder en overtuigend toe te lichten. Gedetailleerde informatie over de vereisten en beoordelingscriteria voor zowel de tussentijdse inzendingen als de leerreis zijn te vinden in de studieleidraad. Het is essentieel dat studenten deze leidraad zorgvuldig bestuderen om goed voorbereid te zijn op zowel de practica als het mondeling examen.
Op elk onderdeel dient men minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Idem aan eerste examenkans |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal zal voorzien worden op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de gezondheidswetenschappen jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de gezondheidswetenschappen verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.1 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak : de EM kan de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise geïntegreerd inzetten in de klaspraktijk. | - EC
| 1.2. De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM kan onderwijsinnovaties kritisch en creatief inzetten in de eigen klaspraktijk. | - EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 2.2 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM stimuleert eigenaarschap van het leerproces en persoonlijke ontwikkeling van leerlingen via een coachende aanpak. | - EC
| 2.3 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM speelt gedifferentieerd en flexibel in op noden en context van elke leerling. | - EC
| 3.1 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM richt kritisch-reflectief de onderwijspraktijk in op basis van wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek. | - EC
| 4.2 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM maakt maatschappelijke uitdagingen bespreekbaar als hefboom voor actie en engagement. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO legt de nadruk op pedagogische en didactische competenties voor leraren om krachtig samen te werken met leerlingen in co-creatie met de praktijk, waarbij diversiteit wordt geïntegreerd in een innovatieve en inclusieve leeromgeving.
Onderwijsinnovatie is een voortdurend evoluerend concept, essentieel om hoogopgeleide individuen te blijven leveren en onderwijsgelijkheid na te streven. Onderwijsinstellingen moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, waarin elke burger een actieve rol kan spelen.
Onderwijsvernieuwing is gericht op doelgerichte verbetering van onderwijs en het bereiken van gelijke kansen. Het streven is altijd naar verhoogde kwaliteit voor alle leerlingen. Effectiviteit, diversiteit, gelijkheid, efficiëntie, productiviteit en aanpassing zijn essentiële aspecten van onderwijsinnovatie die gericht zijn op gelijke kansen.
Een gedetailleerde planning kan je raadplegen in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Opname bekijken ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Andere: | Practicum aanwezigheid (1 punt per keer) en indiening draft (3 punten) |
|
|
|
|
|
|
Extra info | Omschrijving van de Beoordeling Aanwezigheid en Tussentijdse Inzendingen (25% van het cijfer) Studenten kunnen 25% van hun eindcijfer behalen door:
Aanwezigheid: Het bijwonen van alle twee de practica. Inzending van een Draft: Het indienen van een draft voor elk van de twee practica. Tussentijdse Versie van de Leerreis: Het indienen van een tussentijdse versie van hun leerreis. Deze elementen zijn essentieel om de voortgang en het begrip van de studenten gedurende de cursus te waarborgen.
Leerreis en Mondeling Examen (75% van het cijfer) De overige 75% van het eindcijfer wordt beoordeeld op basis van:
Leerreis: De uitgebreide leerreis die de student heeft opgesteld. Deze leerreis moet een grondige reflectie en analyse van hun leerproces bevatten. Mondeling Examen: Tijdens het mondeling examen worden minstens twee verdiepende vragen gesteld over de leerreis. Studenten moeten in staat zijn om hun leerproces, keuzes en inzichten helder en overtuigend toe te lichten. Gedetailleerde informatie over de vereisten en beoordelingscriteria voor zowel de tussentijdse inzendingen als de leerreis zijn te vinden in de studieleidraad. Het is essentieel dat studenten deze leidraad zorgvuldig bestuderen om goed voorbereid te zijn op zowel de practica als het mondeling examen.
Op elk onderdeel dient men minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Idem aan eerste examenkans |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal zal voorzien worden op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de ontwerpwetenschappen jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de ontwerpwetenschappen verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.1 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak : de EM kan de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise geïntegreerd inzetten in de klaspraktijk. | - EC
| 1.2. De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM kan onderwijsinnovaties kritisch en creatief inzetten in de eigen klaspraktijk. | - EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 2.2 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM stimuleert eigenaarschap van het leerproces en persoonlijke ontwikkeling van leerlingen via een coachende aanpak. | - EC
| 2.3 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM speelt gedifferentieerd en flexibel in op noden en context van elke leerling. | - EC
| 4.2 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM maakt maatschappelijke uitdagingen bespreekbaar als hefboom voor actie en engagement. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO legt de nadruk op pedagogische en didactische competenties voor leraren om krachtig samen te werken met leerlingen in co-creatie met de praktijk, waarbij diversiteit wordt geïntegreerd in een innovatieve en inclusieve leeromgeving.
Onderwijsinnovatie is een voortdurend evoluerend concept, essentieel om hoogopgeleide individuen te blijven leveren en onderwijsgelijkheid na te streven. Onderwijsinstellingen moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, waarin elke burger een actieve rol kan spelen.
Onderwijsvernieuwing is gericht op doelgerichte verbetering van onderwijs en het bereiken van gelijke kansen. Het streven is altijd naar verhoogde kwaliteit voor alle leerlingen. Effectiviteit, diversiteit, gelijkheid, efficiëntie, productiviteit en aanpassing zijn essentiële aspecten van onderwijsinnovatie die gericht zijn op gelijke kansen.
Een gedetailleerde planning kan je raadplegen in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Opname bekijken ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Andere: | Practicum aanwezigheid (1 punt per keer) en indiening draft (3 punten) |
|
|
|
|
|
|
Extra info | Omschrijving van de Beoordeling Aanwezigheid en Tussentijdse Inzendingen (25% van het cijfer) Studenten kunnen 25% van hun eindcijfer behalen door:
Aanwezigheid: Het bijwonen van alle twee de practica. Inzending van een Draft: Het indienen van een draft voor elk van de twee practica. Tussentijdse Versie van de Leerreis: Het indienen van een tussentijdse versie van hun leerreis. Deze elementen zijn essentieel om de voortgang en het begrip van de studenten gedurende de cursus te waarborgen.
Leerreis en Mondeling Examen (75% van het cijfer) De overige 75% van het eindcijfer wordt beoordeeld op basis van:
Leerreis: De uitgebreide leerreis die de student heeft opgesteld. Deze leerreis moet een grondige reflectie en analyse van hun leerproces bevatten. Mondeling Examen: Tijdens het mondeling examen worden minstens twee verdiepende vragen gesteld over de leerreis. Studenten moeten in staat zijn om hun leerproces, keuzes en inzichten helder en overtuigend toe te lichten. Gedetailleerde informatie over de vereisten en beoordelingscriteria voor zowel de tussentijdse inzendingen als de leerreis zijn te vinden in de studieleidraad. Het is essentieel dat studenten deze leidraad zorgvuldig bestuderen om goed voorbereid te zijn op zowel de practica als het mondeling examen.
Op elk onderdeel dient men minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Idem aan eerste examenkans |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal zal voorzien worden op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de wetenschappen en technologie - engineering en technologie jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de wetenschappen en technologie - verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de wetenschappen en technologie - wetenschappen jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.1 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak : de EM kan de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise geïntegreerd inzetten in de klaspraktijk. | - EC
| 1.2. De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM kan onderwijsinnovaties kritisch en creatief inzetten in de eigen klaspraktijk. | - EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 2.2 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM stimuleert eigenaarschap van het leerproces en persoonlijke ontwikkeling van leerlingen via een coachende aanpak. | - EC
| 2.3 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM speelt gedifferentieerd en flexibel in op noden en context van elke leerling. | - EC
| 3.1 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM richt kritisch-reflectief de onderwijspraktijk in op basis van wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek. | - EC
| 4.2 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM maakt maatschappelijke uitdagingen bespreekbaar als hefboom voor actie en engagement. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO legt de nadruk op pedagogische en didactische competenties voor leraren om krachtig samen te werken met leerlingen in co-creatie met de praktijk, waarbij diversiteit wordt geïntegreerd in een innovatieve en inclusieve leeromgeving.
Onderwijsinnovatie is een voortdurend evoluerend concept, essentieel om hoogopgeleide individuen te blijven leveren en onderwijsgelijkheid na te streven. Onderwijsinstellingen moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, waarin elke burger een actieve rol kan spelen.
Onderwijsvernieuwing is gericht op doelgerichte verbetering van onderwijs en het bereiken van gelijke kansen. Het streven is altijd naar verhoogde kwaliteit voor alle leerlingen. Effectiviteit, diversiteit, gelijkheid, efficiëntie, productiviteit en aanpassing zijn essentiële aspecten van onderwijsinnovatie die gericht zijn op gelijke kansen.
Een gedetailleerde planning kan je raadplegen in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Opname bekijken ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Andere: | Practicum aanwezigheid (1 punt per keer) en indiening draft (3 punten) |
|
|
|
|
|
|
Extra info | Omschrijving van de Beoordeling Aanwezigheid en Tussentijdse Inzendingen (25% van het cijfer) Studenten kunnen 25% van hun eindcijfer behalen door:
Aanwezigheid: Het bijwonen van alle twee de practica. Inzending van een Draft: Het indienen van een draft voor elk van de twee practica. Tussentijdse Versie van de Leerreis: Het indienen van een tussentijdse versie van hun leerreis. Deze elementen zijn essentieel om de voortgang en het begrip van de studenten gedurende de cursus te waarborgen.
Leerreis en Mondeling Examen (75% van het cijfer) De overige 75% van het eindcijfer wordt beoordeeld op basis van:
Leerreis: De uitgebreide leerreis die de student heeft opgesteld. Deze leerreis moet een grondige reflectie en analyse van hun leerproces bevatten. Mondeling Examen: Tijdens het mondeling examen worden minstens twee verdiepende vragen gesteld over de leerreis. Studenten moeten in staat zijn om hun leerproces, keuzes en inzichten helder en overtuigend toe te lichten. Gedetailleerde informatie over de vereisten en beoordelingscriteria voor zowel de tussentijdse inzendingen als de leerreis zijn te vinden in de studieleidraad. Het is essentieel dat studenten deze leidraad zorgvuldig bestuderen om goed voorbereid te zijn op zowel de practica als het mondeling examen.
Op elk onderdeel dient men minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Idem aan eerste examenkans |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal zal voorzien worden op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de economie jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de economie verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.1 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak : de EM kan de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise geïntegreerd inzetten in de klaspraktijk. | - EC
| 1.2. De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM kan onderwijsinnovaties kritisch en creatief inzetten in de eigen klaspraktijk. | - EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 2.2 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM stimuleert eigenaarschap van het leerproces en persoonlijke ontwikkeling van leerlingen via een coachende aanpak. | - EC
| 2.3 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM speelt gedifferentieerd en flexibel in op noden en context van elke leerling. | - EC
| 3.1 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM richt kritisch-reflectief de onderwijspraktijk in op basis van wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek. | - EC
| 4.2 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM maakt maatschappelijke uitdagingen bespreekbaar als hefboom voor actie en engagement. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO legt de nadruk op pedagogische en didactische competenties voor leraren om krachtig samen te werken met leerlingen in co-creatie met de praktijk, waarbij diversiteit wordt geïntegreerd in een innovatieve en inclusieve leeromgeving.
Onderwijsinnovatie is een voortdurend evoluerend concept, essentieel om hoogopgeleide individuen te blijven leveren en onderwijsgelijkheid na te streven. Onderwijsinstellingen moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, waarin elke burger een actieve rol kan spelen.
Onderwijsvernieuwing is gericht op doelgerichte verbetering van onderwijs en het bereiken van gelijke kansen. Het streven is altijd naar verhoogde kwaliteit voor alle leerlingen. Effectiviteit, diversiteit, gelijkheid, efficiëntie, productiviteit en aanpassing zijn essentiële aspecten van onderwijsinnovatie die gericht zijn op gelijke kansen.
Een gedetailleerde planning kan je raadplegen in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Opname bekijken ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Andere: | Practicum aanwezigheid (1 punt per keer) en indiening draft (3 punten) |
|
|
|
|
|
|
Extra info | Omschrijving van de Beoordeling Aanwezigheid en Tussentijdse Inzendingen (25% van het cijfer) Studenten kunnen 25% van hun eindcijfer behalen door:
Aanwezigheid: Het bijwonen van alle twee de practica. Inzending van een Draft: Het indienen van een draft voor elk van de twee practica. Tussentijdse Versie van de Leerreis: Het indienen van een tussentijdse versie van hun leerreis. Deze elementen zijn essentieel om de voortgang en het begrip van de studenten gedurende de cursus te waarborgen.
Leerreis en Mondeling Examen (75% van het cijfer) De overige 75% van het eindcijfer wordt beoordeeld op basis van:
Leerreis: De uitgebreide leerreis die de student heeft opgesteld. Deze leerreis moet een grondige reflectie en analyse van hun leerproces bevatten. Mondeling Examen: Tijdens het mondeling examen worden minstens twee verdiepende vragen gesteld over de leerreis. Studenten moeten in staat zijn om hun leerproces, keuzes en inzichten helder en overtuigend toe te lichten. Gedetailleerde informatie over de vereisten en beoordelingscriteria voor zowel de tussentijdse inzendingen als de leerreis zijn te vinden in de studieleidraad. Het is essentieel dat studenten deze leidraad zorgvuldig bestuderen om goed voorbereid te zijn op zowel de practica als het mondeling examen.
Op elk onderdeel dient men minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Idem aan eerste examenkans |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal zal voorzien worden op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de gezondheidswetenschappen jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de gezondheidswetenschappen verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.1 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak : de EM kan de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise geïntegreerd inzetten in de klaspraktijk. | - EC
| 1.2. De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM kan onderwijsinnovaties kritisch en creatief inzetten in de eigen klaspraktijk. | - EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 2.2 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM stimuleert eigenaarschap van het leerproces en persoonlijke ontwikkeling van leerlingen via een coachende aanpak. | - EC
| 2.3 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM speelt gedifferentieerd en flexibel in op noden en context van elke leerling. | - EC
| 3.1 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM richt kritisch-reflectief de onderwijspraktijk in op basis van wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek. | - EC
| 4.2 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM maakt maatschappelijke uitdagingen bespreekbaar als hefboom voor actie en engagement. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO legt de nadruk op pedagogische en didactische competenties voor leraren om krachtig samen te werken met leerlingen in co-creatie met de praktijk, waarbij diversiteit wordt geïntegreerd in een innovatieve en inclusieve leeromgeving.
Onderwijsinnovatie is een voortdurend evoluerend concept, essentieel om hoogopgeleide individuen te blijven leveren en onderwijsgelijkheid na te streven. Onderwijsinstellingen moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, waarin elke burger een actieve rol kan spelen.
Onderwijsvernieuwing is gericht op doelgerichte verbetering van onderwijs en het bereiken van gelijke kansen. Het streven is altijd naar verhoogde kwaliteit voor alle leerlingen. Effectiviteit, diversiteit, gelijkheid, efficiëntie, productiviteit en aanpassing zijn essentiële aspecten van onderwijsinnovatie die gericht zijn op gelijke kansen.
Een gedetailleerde planning kan je raadplegen in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Opname bekijken ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Andere: | Practicum aanwezigheid (1 punt per keer) en indiening draft (3 punten) |
|
|
|
|
|
|
Extra info | Omschrijving van de Beoordeling Aanwezigheid en Tussentijdse Inzendingen (25% van het cijfer) Studenten kunnen 25% van hun eindcijfer behalen door:
Aanwezigheid: Het bijwonen van alle twee de practica. Inzending van een Draft: Het indienen van een draft voor elk van de twee practica. Tussentijdse Versie van de Leerreis: Het indienen van een tussentijdse versie van hun leerreis. Deze elementen zijn essentieel om de voortgang en het begrip van de studenten gedurende de cursus te waarborgen.
Leerreis en Mondeling Examen (75% van het cijfer) De overige 75% van het eindcijfer wordt beoordeeld op basis van:
Leerreis: De uitgebreide leerreis die de student heeft opgesteld. Deze leerreis moet een grondige reflectie en analyse van hun leerproces bevatten. Mondeling Examen: Tijdens het mondeling examen worden minstens twee verdiepende vragen gesteld over de leerreis. Studenten moeten in staat zijn om hun leerproces, keuzes en inzichten helder en overtuigend toe te lichten. Gedetailleerde informatie over de vereisten en beoordelingscriteria voor zowel de tussentijdse inzendingen als de leerreis zijn te vinden in de studieleidraad. Het is essentieel dat studenten deze leidraad zorgvuldig bestuderen om goed voorbereid te zijn op zowel de practica als het mondeling examen.
Op elk onderdeel dient men minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Idem aan eerste examenkans |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal zal voorzien worden op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de ontwerpwetenschappen jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de ontwerpwetenschappen verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.1 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak : de EM kan de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise geïntegreerd inzetten in de klaspraktijk. | - EC
| 1.2. De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM kan onderwijsinnovaties kritisch en creatief inzetten in de eigen klaspraktijk. | - EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 2.2 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM stimuleert eigenaarschap van het leerproces en persoonlijke ontwikkeling van leerlingen via een coachende aanpak. | - EC
| 2.3 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM speelt gedifferentieerd en flexibel in op noden en context van elke leerling. | - EC
| 3.1 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM richt kritisch-reflectief de onderwijspraktijk in op basis van wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek. | - EC
| 4.2 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM maakt maatschappelijke uitdagingen bespreekbaar als hefboom voor actie en engagement. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO legt de nadruk op pedagogische en didactische competenties voor leraren om krachtig samen te werken met leerlingen in co-creatie met de praktijk, waarbij diversiteit wordt geïntegreerd in een innovatieve en inclusieve leeromgeving.
Onderwijsinnovatie is een voortdurend evoluerend concept, essentieel om hoogopgeleide individuen te blijven leveren en onderwijsgelijkheid na te streven. Onderwijsinstellingen moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, waarin elke burger een actieve rol kan spelen.
Onderwijsvernieuwing is gericht op doelgerichte verbetering van onderwijs en het bereiken van gelijke kansen. Het streven is altijd naar verhoogde kwaliteit voor alle leerlingen. Effectiviteit, diversiteit, gelijkheid, efficiëntie, productiviteit en aanpassing zijn essentiële aspecten van onderwijsinnovatie die gericht zijn op gelijke kansen.
Een gedetailleerde planning kan je raadplegen in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Opname bekijken ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Andere: | Practicum aanwezigheid (1 punt per keer) en indiening draft (3 punten) |
|
|
|
|
|
|
Extra info | Omschrijving van de Beoordeling Aanwezigheid en Tussentijdse Inzendingen (25% van het cijfer) Studenten kunnen 25% van hun eindcijfer behalen door:
Aanwezigheid: Het bijwonen van alle twee de practica. Inzending van een Draft: Het indienen van een draft voor elk van de twee practica. Tussentijdse Versie van de Leerreis: Het indienen van een tussentijdse versie van hun leerreis. Deze elementen zijn essentieel om de voortgang en het begrip van de studenten gedurende de cursus te waarborgen.
Leerreis en Mondeling Examen (75% van het cijfer) De overige 75% van het eindcijfer wordt beoordeeld op basis van:
Leerreis: De uitgebreide leerreis die de student heeft opgesteld. Deze leerreis moet een grondige reflectie en analyse van hun leerproces bevatten. Mondeling Examen: Tijdens het mondeling examen worden minstens twee verdiepende vragen gesteld over de leerreis. Studenten moeten in staat zijn om hun leerproces, keuzes en inzichten helder en overtuigend toe te lichten. Gedetailleerde informatie over de vereisten en beoordelingscriteria voor zowel de tussentijdse inzendingen als de leerreis zijn te vinden in de studieleidraad. Het is essentieel dat studenten deze leidraad zorgvuldig bestuderen om goed voorbereid te zijn op zowel de practica als het mondeling examen.
Op elk onderdeel dient men minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Idem aan eerste examenkans |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal zal voorzien worden op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de wetenschappen en technologie - engineering en technologie jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de wetenschappen en technologie - verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de wetenschappen en technologie - wetenschappen jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.1 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak : de EM kan de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise geïntegreerd inzetten in de klaspraktijk. | - EC
| 1.2. De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM kan onderwijsinnovaties kritisch en creatief inzetten in de eigen klaspraktijk. | - EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 2.2 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM stimuleert eigenaarschap van het leerproces en persoonlijke ontwikkeling van leerlingen via een coachende aanpak. | - EC
| 2.3 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM speelt gedifferentieerd en flexibel in op noden en context van elke leerling. | - EC
| 3.1 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM richt kritisch-reflectief de onderwijspraktijk in op basis van wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek. | - EC
| 4.2 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM maakt maatschappelijke uitdagingen bespreekbaar als hefboom voor actie en engagement. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO legt de nadruk op pedagogische en didactische competenties voor leraren om krachtig samen te werken met leerlingen in co-creatie met de praktijk, waarbij diversiteit wordt geïntegreerd in een innovatieve en inclusieve leeromgeving.
Onderwijsinnovatie is een voortdurend evoluerend concept, essentieel om hoogopgeleide individuen te blijven leveren en onderwijsgelijkheid na te streven. Onderwijsinstellingen moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, waarin elke burger een actieve rol kan spelen.
Onderwijsvernieuwing is gericht op doelgerichte verbetering van onderwijs en het bereiken van gelijke kansen. Het streven is altijd naar verhoogde kwaliteit voor alle leerlingen. Effectiviteit, diversiteit, gelijkheid, efficiëntie, productiviteit en aanpassing zijn essentiële aspecten van onderwijsinnovatie die gericht zijn op gelijke kansen.
Een gedetailleerde planning kan je raadplegen in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Opname bekijken ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Andere: | Practicum aanwezigheid (1 punt per keer) en indiening draft (3 punten) |
|
|
|
|
|
|
Extra info | Omschrijving van de Beoordeling Aanwezigheid en Tussentijdse Inzendingen (25% van het cijfer) Studenten kunnen 25% van hun eindcijfer behalen door:
Aanwezigheid: Het bijwonen van alle twee de practica. Inzending van een Draft: Het indienen van een draft voor elk van de twee practica. Tussentijdse Versie van de Leerreis: Het indienen van een tussentijdse versie van hun leerreis. Deze elementen zijn essentieel om de voortgang en het begrip van de studenten gedurende de cursus te waarborgen.
Leerreis en Mondeling Examen (75% van het cijfer) De overige 75% van het eindcijfer wordt beoordeeld op basis van:
Leerreis: De uitgebreide leerreis die de student heeft opgesteld. Deze leerreis moet een grondige reflectie en analyse van hun leerproces bevatten. Mondeling Examen: Tijdens het mondeling examen worden minstens twee verdiepende vragen gesteld over de leerreis. Studenten moeten in staat zijn om hun leerproces, keuzes en inzichten helder en overtuigend toe te lichten. Gedetailleerde informatie over de vereisten en beoordelingscriteria voor zowel de tussentijdse inzendingen als de leerreis zijn te vinden in de studieleidraad. Het is essentieel dat studenten deze leidraad zorgvuldig bestuderen om goed voorbereid te zijn op zowel de practica als het mondeling examen.
Op elk onderdeel dient men minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Idem aan eerste examenkans |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal zal voorzien worden op Blackboard |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|