Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Leren en ontwikkeling (4159)
|
6.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| Educatieve master in de economie optie vakdicatiek informatica/wiskunde | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de economie verkort traject - bijkomende vakdidactiek | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.1 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak : de EM kan de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise geïntegreerd inzetten in de klaspraktijk. | - EC
| 1.2. De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM kan onderwijsinnovaties kritisch en creatief inzetten in de eigen klaspraktijk. | - EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 2.2 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM stimuleert eigenaarschap van het leerproces en persoonlijke ontwikkeling van leerlingen via een coachende aanpak. | - EC
| 3.1 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM richt kritisch-reflectief de onderwijspraktijk in op basis van wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student beschikt over de vakinhoudelijke expertise in het domein van de gekozen specifieke vakdidactieken die aan bod komt in de leerplannen van 2e en 3e graad van het secundair onderwijs of is bereid zich deze in functie van de opdrachten eigen te maken.
|
|
|
In dit opleidingsonderdeel (OPO) vertalen we het didactisch referentiekader naar de specifieke domeinen binnen ‘Wetenschappen en technologie’. Studenten geven een reeks van mini-lessen of micro-teachings voor de tweede of derde graad van secundair onderwijs geven in een gesimuleerde context waarbij de medestudenten de rol van klasgroep opnemen. We focussen in dit OPO hoofdzakeijk op de pijlers ‘Leren en ontwikkeling’ en ‘Diversiteit & talenten’ en hebben aandacht voor de lerende en de leergroep.
|
|
|
|
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Microteaching ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | 1. Er zijn enkele verplichte contactmomenten waarop de aanwezigheid van de student vereist is. De data van deze contactmomenten worden bij de start van het semester gecommuniceerd via de studieleidraad. 2. De student dient de deadlines van opdrachten zoals gecommuniceerd in de studieleidraad te respecteren. |
|
|
|
Gevolg | 1. Een ongewettigde afwezigheid tijdens een van deze verplichte contactmomenten resulteert in een Fail op het geheel. 2. Het niet nakomen van deadlines resulteert in een bestraffing zoals beschreven in de studieleidraad. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het studiemateriaal (powerpointpresentaties lessen, literatuur,...) wordt via Blackboard ter beschikking gesteld. |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de gezondheidswetenschappen jaar 1 | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de gezondheidswetenschappen verkort traject optie vakdidactiek medische wetenschappen en 1 vakdidactiek W&T | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.1 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak : de EM kan de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise geïntegreerd inzetten in de klaspraktijk. | - EC
| 1.2. De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM kan onderwijsinnovaties kritisch en creatief inzetten in de eigen klaspraktijk. | - EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 2.2 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM stimuleert eigenaarschap van het leerproces en persoonlijke ontwikkeling van leerlingen via een coachende aanpak. | - EC
| 3.1 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM richt kritisch-reflectief de onderwijspraktijk in op basis van wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student beschikt over de vakinhoudelijke expertise in het domein van de gekozen specifieke vakdidactieken die aan bod komt in de leerplannen van 2e en 3e graad van het secundair onderwijs of is bereid zich deze in functie van de opdrachten eigen te maken.
|
|
|
In dit opleidingsonderdeel (OPO) vertalen we het didactisch referentiekader naar de specifieke domeinen binnen ‘Wetenschappen en technologie’. Studenten geven een reeks van mini-lessen of micro-teachings voor de tweede of derde graad van secundair onderwijs geven in een gesimuleerde context waarbij de medestudenten de rol van klasgroep opnemen. We focussen in dit OPO hoofdzakeijk op de pijlers ‘Leren en ontwikkeling’ en ‘Diversiteit & talenten’ en hebben aandacht voor de lerende en de leergroep.
|
|
|
|
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Microteaching ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | 1. Er zijn enkele verplichte contactmomenten waarop de aanwezigheid van de student vereist is. De data van deze contactmomenten worden bij de start van het semester gecommuniceerd via de studieleidraad. 2. De student dient de deadlines van opdrachten zoals gecommuniceerd in de studieleidraad te respecteren. |
|
|
|
Gevolg | 1. Een ongewettigde afwezigheid tijdens een van deze verplichte contactmomenten resulteert in een Fail op het geheel. 2. Het niet nakomen van deadlines resulteert in een bestraffing zoals beschreven in de studieleidraad. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het studiemateriaal (powerpointpresentaties lessen, literatuur,...) wordt via Blackboard ter beschikking gesteld. |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de gezondheidswetenschappen verkort traject - bijkomende vakdidactiek | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.1 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak : de EM kan de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise geïntegreerd inzetten in de klaspraktijk. | - EC
| 1.2. De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM kan onderwijsinnovaties kritisch en creatief inzetten in de eigen klaspraktijk. | - EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 2.2 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM stimuleert eigenaarschap van het leerproces en persoonlijke ontwikkeling van leerlingen via een coachende aanpak. | - EC
| 3.1 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM richt kritisch-reflectief de onderwijspraktijk in op basis van wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student beschikt over de vakinhoudelijke expertise in het domein van de gekozen specifieke vakdidactieken die aan bod komt in de leerplannen van 2e en 3e graad van het secundair onderwijs of is bereid zich deze in functie van de opdrachten eigen te maken.
|
|
|
In dit opleidingsonderdeel (OPO) vertalen we het didactisch referentiekader naar de specifieke domeinen binnen ‘Wetenschappen en technologie’. Studenten geven een reeks van mini-lessen of micro-teachings voor de tweede of derde graad van secundair onderwijs geven in een gesimuleerde context waarbij de medestudenten de rol van klasgroep opnemen. We focussen in dit OPO hoofdzakeijk op de pijlers ‘Leren en ontwikkeling’ en ‘Diversiteit & talenten’ en hebben aandacht voor de lerende en de leergroep.
|
|
|
|
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Microteaching ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | 1. Er zijn enkele verplichte contactmomenten waarop de aanwezigheid van de student vereist is. De data van deze contactmomenten worden bij de start van het semester gecommuniceerd via de studieleidraad. 2. De student dient de deadlines van opdrachten zoals gecommuniceerd in de studieleidraad te respecteren. |
|
|
|
Gevolg | 1. Een ongewettigde afwezigheid tijdens een van deze verplichte contactmomenten resulteert in een Fail op het geheel. 2. Het niet nakomen van deadlines resulteert in een bestraffing zoals beschreven in de studieleidraad. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het studiemateriaal (powerpointpresentaties lessen, literatuur,...) wordt via Blackboard ter beschikking gesteld. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|