Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| Educatieve master in de gezondheidswetenschappen keuzetraject REKI met vakdidactiek biologie | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de gezondheidswetenschappen verkort traject optie algemeen met 1 vakdidactiek GZW | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 4.2 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM maakt maatschappelijke uitdagingen bespreekbaar als hefboom voor actie en engagement. | - EC
| 4.3 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM werkt samen met lln, collega's, ouders, opvoeders en/of externe partners in functie van het leerproces. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het opleidingsonderdeel SESsies omvat twee intensieve trajecten die specifiek zijn ontworpen om veerkracht te bevorderen en de dialoog tegen polarisatie in de klas te versterken. In deze turbulente tijden, waarin maatschappelijke spanningen en tegenstellingen steeds vaker opduiken, biedt SESsies de noodzakelijke tools en inzichten om leerkrachten te helpen bij het navigeren door complexe sociale dynamieken. Door in te spelen op de actualiteit, ondersteunt SESsies een veilige en inclusieve leeromgeving waarin open communicatie en wederzijds begrip centraal staan.
OPO SESsies is een lessenreeks bestaande uit 1 introductiecollege en 2 trajecten van telkens 4 colleges/workshops (3STP) + Voor de overige 3 studiepunten doorloopt men op eigen tempo een internationaal studieprogramma.
De gedetailleerde beschrijving hiervan kan je vinden in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Internationale Online module ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
Andere: | Portretevaluatie + (indien 6 stp ook de MOOC) |
|
|
|
|
|
Gebruik studiemateriaal tijdens evaluatie | ✔ |
|
Toelichting | Al het studiemateriaal is toegestaan tijdens de evaluatie |
|
|
|
Extra info | In het opleidingsonderdeel SESsies wordt de evaluatie op een innovatieve en persoonlijke manier vormgegeven, namelijk door middel van portretterende evaluatie. Dit evaluatieproces vindt plaats tijdens een practicum gedurende het academiejaar, waarbij de nadruk ligt op de individuele groei en ontwikkeling van de student.
Indien 6 stp - Daarnaast wordt ook het doorlopen van de internationale module geëvalueerd met een pass of fail. Deze module vereist het succesvol inleveren van drie opdrachten. De opdrachten zijn ontworpen om de internationale perspectieven op veerkracht en dialoog tegen polarisatie te verkennen en toe te passen in de praktijk.
Tijdens het practicum worden studenten actief betrokken bij diverse activiteiten en opdrachten die gericht zijn op het versterken van veerkracht en het bevorderen van dialoog tegen polarisatie in de klas. De evaluatie richt zich niet enkel op het eindresultaat, maar vooral op het proces en de persoonlijke leerervaring van elke student. Dit portretterend evalueren houdt in dat er een gedetailleerd en genuanceerd beeld wordt geschetst van de competenties en prestaties van de student, met aandacht voor hun unieke leerpad en persoonlijke groei.
De beoordeling binnen SESsies wordt uitgedrukt in een pass of fail. Een student krijgt een pass wanneer hij of zij blijk geeft van voldoende inzet, reflectie en ontwikkeling in lijn met de doelstellingen van het traject. Hierbij wordt gekeken naar de actieve deelname aan het practicum, de mate van betrokkenheid bij de oefeningen en de kwaliteit van de reflecties en bijdragen aan de groepsdiscussies. Een fail wordt toegekend als de student niet aan deze criteria voldoet en onvoldoende vooruitgang of betrokkenheid toont.
Door middel van deze portretterende evaluatie krijgen studenten waardevolle feedback die hen helpt bij hun professionele en persoonlijke ontwikkeling. Het geeft een diepgaander inzicht in hun sterktes en aandachtspunten, wat bijdraagt aan hun groei als veerkrachtige en dialoogvaardige toekomstige leerkrachten. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Identiek aan de eerste examenkans |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal wordt beschikbaar gemaakt op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de ontwerpwetenschappen optie algemeen | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 4.2 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM maakt maatschappelijke uitdagingen bespreekbaar als hefboom voor actie en engagement. | - EC
| 4.3 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM werkt samen met lln, collega's, ouders, opvoeders en/of externe partners in functie van het leerproces. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het opleidingsonderdeel SESsies omvat twee intensieve trajecten die specifiek zijn ontworpen om veerkracht te bevorderen en de dialoog tegen polarisatie in de klas te versterken. In deze turbulente tijden, waarin maatschappelijke spanningen en tegenstellingen steeds vaker opduiken, biedt SESsies de noodzakelijke tools en inzichten om leerkrachten te helpen bij het navigeren door complexe sociale dynamieken. Door in te spelen op de actualiteit, ondersteunt SESsies een veilige en inclusieve leeromgeving waarin open communicatie en wederzijds begrip centraal staan.
OPO SESsies is een lessenreeks bestaande uit 1 introductiecollege en 2 trajecten van telkens 4 colleges/workshops (3STP) + Voor de overige 3 studiepunten doorloopt men op eigen tempo een internationaal studieprogramma.
De gedetailleerde beschrijving hiervan kan je vinden in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Internationale Online module ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
Andere: | Portretevaluatie + (indien 6 stp ook de MOOC) |
|
|
|
|
|
Gebruik studiemateriaal tijdens evaluatie | ✔ |
|
Toelichting | Al het studiemateriaal is toegestaan tijdens de evaluatie |
|
|
|
Extra info | In het opleidingsonderdeel SESsies wordt de evaluatie op een innovatieve en persoonlijke manier vormgegeven, namelijk door middel van portretterende evaluatie. Dit evaluatieproces vindt plaats tijdens een practicum gedurende het academiejaar, waarbij de nadruk ligt op de individuele groei en ontwikkeling van de student.
Indien 6 stp - Daarnaast wordt ook het doorlopen van de internationale module geëvalueerd met een pass of fail. Deze module vereist het succesvol inleveren van drie opdrachten. De opdrachten zijn ontworpen om de internationale perspectieven op veerkracht en dialoog tegen polarisatie te verkennen en toe te passen in de praktijk.
Tijdens het practicum worden studenten actief betrokken bij diverse activiteiten en opdrachten die gericht zijn op het versterken van veerkracht en het bevorderen van dialoog tegen polarisatie in de klas. De evaluatie richt zich niet enkel op het eindresultaat, maar vooral op het proces en de persoonlijke leerervaring van elke student. Dit portretterend evalueren houdt in dat er een gedetailleerd en genuanceerd beeld wordt geschetst van de competenties en prestaties van de student, met aandacht voor hun unieke leerpad en persoonlijke groei.
De beoordeling binnen SESsies wordt uitgedrukt in een pass of fail. Een student krijgt een pass wanneer hij of zij blijk geeft van voldoende inzet, reflectie en ontwikkeling in lijn met de doelstellingen van het traject. Hierbij wordt gekeken naar de actieve deelname aan het practicum, de mate van betrokkenheid bij de oefeningen en de kwaliteit van de reflecties en bijdragen aan de groepsdiscussies. Een fail wordt toegekend als de student niet aan deze criteria voldoet en onvoldoende vooruitgang of betrokkenheid toont.
Door middel van deze portretterende evaluatie krijgen studenten waardevolle feedback die hen helpt bij hun professionele en persoonlijke ontwikkeling. Het geeft een diepgaander inzicht in hun sterktes en aandachtspunten, wat bijdraagt aan hun groei als veerkrachtige en dialoogvaardige toekomstige leerkrachten. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Identiek aan de eerste examenkans |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal wordt beschikbaar gemaakt op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de wetenschappen en technologie - engineering en technologie jaar 1 | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de wetenschappen en technologie - wetenschappen jaar 1 | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de wetenschappen en technologie verkort optie algemeen met 2 vakdidactieken W&T | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 4.2 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM maakt maatschappelijke uitdagingen bespreekbaar als hefboom voor actie en engagement. | - EC
| 4.3 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM werkt samen met lln, collega's, ouders, opvoeders en/of externe partners in functie van het leerproces. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het opleidingsonderdeel SESsies omvat twee intensieve trajecten die specifiek zijn ontworpen om veerkracht te bevorderen en de dialoog tegen polarisatie in de klas te versterken. In deze turbulente tijden, waarin maatschappelijke spanningen en tegenstellingen steeds vaker opduiken, biedt SESsies de noodzakelijke tools en inzichten om leerkrachten te helpen bij het navigeren door complexe sociale dynamieken. Door in te spelen op de actualiteit, ondersteunt SESsies een veilige en inclusieve leeromgeving waarin open communicatie en wederzijds begrip centraal staan.
OPO SESsies is een lessenreeks bestaande uit 1 introductiecollege en 2 trajecten van telkens 4 colleges/workshops (3STP)
De gedetailleerde beschrijving hiervan kan je vinden in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Internationale Online module ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
Andere: | Portretevaluatie + (indien 6 stp ook de MOOC) |
|
|
|
|
|
Gebruik studiemateriaal tijdens evaluatie | ✔ |
|
Toelichting | Al het studiemateriaal is toegestaan tijdens de evaluatie |
|
|
|
Extra info | In het opleidingsonderdeel SESsies wordt de evaluatie op een innovatieve en persoonlijke manier vormgegeven, namelijk door middel van portretterende evaluatie. Dit evaluatieproces vindt plaats tijdens een practicum gedurende het academiejaar, waarbij de nadruk ligt op de individuele groei en ontwikkeling van de student.
Indien 6 stp - Daarnaast wordt ook het doorlopen van de internationale module geëvalueerd met een pass of fail. Deze module vereist het succesvol inleveren van drie opdrachten. De opdrachten zijn ontworpen om de internationale perspectieven op veerkracht en dialoog tegen polarisatie te verkennen en toe te passen in de praktijk.
Tijdens het practicum worden studenten actief betrokken bij diverse activiteiten en opdrachten die gericht zijn op het versterken van veerkracht en het bevorderen van dialoog tegen polarisatie in de klas. De evaluatie richt zich niet enkel op het eindresultaat, maar vooral op het proces en de persoonlijke leerervaring van elke student. Dit portretterend evalueren houdt in dat er een gedetailleerd en genuanceerd beeld wordt geschetst van de competenties en prestaties van de student, met aandacht voor hun unieke leerpad en persoonlijke groei.
De beoordeling binnen SESsies wordt uitgedrukt in een pass of fail. Een student krijgt een pass wanneer hij of zij blijk geeft van voldoende inzet, reflectie en ontwikkeling in lijn met de doelstellingen van het traject. Hierbij wordt gekeken naar de actieve deelname aan het practicum, de mate van betrokkenheid bij de oefeningen en de kwaliteit van de reflecties en bijdragen aan de groepsdiscussies. Een fail wordt toegekend als de student niet aan deze criteria voldoet en onvoldoende vooruitgang of betrokkenheid toont.
Door middel van deze portretterende evaluatie krijgen studenten waardevolle feedback die hen helpt bij hun professionele en persoonlijke ontwikkeling. Het geeft een diepgaander inzicht in hun sterktes en aandachtspunten, wat bijdraagt aan hun groei als veerkrachtige en dialoogvaardige toekomstige leerkrachten. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Identiek aan de eerste examenkans |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal wordt beschikbaar gemaakt op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de economie verkort optie algemeen | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 4.2 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM maakt maatschappelijke uitdagingen bespreekbaar als hefboom voor actie en engagement. | - EC
| 4.3 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM werkt samen met lln, collega's, ouders, opvoeders en/of externe partners in functie van het leerproces. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het opleidingsonderdeel SESsies omvat twee intensieve trajecten die specifiek zijn ontworpen om veerkracht te bevorderen en de dialoog tegen polarisatie in de klas te versterken. In deze turbulente tijden, waarin maatschappelijke spanningen en tegenstellingen steeds vaker opduiken, biedt SESsies de noodzakelijke tools en inzichten om leerkrachten te helpen bij het navigeren door complexe sociale dynamieken. Door in te spelen op de actualiteit, ondersteunt SESsies een veilige en inclusieve leeromgeving waarin open communicatie en wederzijds begrip centraal staan.
OPO SESsies is een lessenreeks bestaande uit 1 introductiecollege en 2 trajecten van telkens 4 colleges/workshops (3STP) + Voor de overige 3 studiepunten doorloopt men op eigen tempo een internationaal studieprogramma.
De gedetailleerde beschrijving hiervan kan je vinden in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Internationale Online module ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
Andere: | Portretevaluatie + (indien 6 stp ook de MOOC) |
|
|
|
|
|
Gebruik studiemateriaal tijdens evaluatie | ✔ |
|
Toelichting | Al het studiemateriaal is toegestaan tijdens de evaluatie |
|
|
|
Extra info | In het opleidingsonderdeel SESsies wordt de evaluatie op een innovatieve en persoonlijke manier vormgegeven, namelijk door middel van portretterende evaluatie. Dit evaluatieproces vindt plaats tijdens een practicum gedurende het academiejaar, waarbij de nadruk ligt op de individuele groei en ontwikkeling van de student.
Indien 6 stp - Daarnaast wordt ook het doorlopen van de internationale module geëvalueerd met een pass of fail. Deze module vereist het succesvol inleveren van drie opdrachten. De opdrachten zijn ontworpen om de internationale perspectieven op veerkracht en dialoog tegen polarisatie te verkennen en toe te passen in de praktijk.
Tijdens het practicum worden studenten actief betrokken bij diverse activiteiten en opdrachten die gericht zijn op het versterken van veerkracht en het bevorderen van dialoog tegen polarisatie in de klas. De evaluatie richt zich niet enkel op het eindresultaat, maar vooral op het proces en de persoonlijke leerervaring van elke student. Dit portretterend evalueren houdt in dat er een gedetailleerd en genuanceerd beeld wordt geschetst van de competenties en prestaties van de student, met aandacht voor hun unieke leerpad en persoonlijke groei.
De beoordeling binnen SESsies wordt uitgedrukt in een pass of fail. Een student krijgt een pass wanneer hij of zij blijk geeft van voldoende inzet, reflectie en ontwikkeling in lijn met de doelstellingen van het traject. Hierbij wordt gekeken naar de actieve deelname aan het practicum, de mate van betrokkenheid bij de oefeningen en de kwaliteit van de reflecties en bijdragen aan de groepsdiscussies. Een fail wordt toegekend als de student niet aan deze criteria voldoet en onvoldoende vooruitgang of betrokkenheid toont.
Door middel van deze portretterende evaluatie krijgen studenten waardevolle feedback die hen helpt bij hun professionele en persoonlijke ontwikkeling. Het geeft een diepgaander inzicht in hun sterktes en aandachtspunten, wat bijdraagt aan hun groei als veerkrachtige en dialoogvaardige toekomstige leerkrachten. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Identiek aan de eerste examenkans |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal wordt beschikbaar gemaakt op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de wetenschappen en technologie verkort optie algemeen met 1 vakdidactiek W&T | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 4.2 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM maakt maatschappelijke uitdagingen bespreekbaar als hefboom voor actie en engagement. | - EC
| 4.3 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM werkt samen met lln, collega's, ouders, opvoeders en/of externe partners in functie van het leerproces. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het opleidingsonderdeel SESsies omvat twee intensieve trajecten die specifiek zijn ontworpen om veerkracht te bevorderen en de dialoog tegen polarisatie in de klas te versterken. In deze turbulente tijden, waarin maatschappelijke spanningen en tegenstellingen steeds vaker opduiken, biedt SESsies de noodzakelijke tools en inzichten om leerkrachten te helpen bij het navigeren door complexe sociale dynamieken. Door in te spelen op de actualiteit, ondersteunt SESsies een veilige en inclusieve leeromgeving waarin open communicatie en wederzijds begrip centraal staan.
OPO SESsies is een lessenreeks bestaande uit 1 introductiecollege en 2 trajecten van telkens 4 colleges/workshops (3STP) + Voor de overige 3 studiepunten doorloopt men op eigen tempo een internationaal studieprogramma.
De gedetailleerde beschrijving hiervan kan je vinden in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Internationale Online module ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
Andere: | Portretevaluatie + (indien 6 stp ook de MOOC) |
|
|
|
|
|
Gebruik studiemateriaal tijdens evaluatie | ✔ |
|
Toelichting | Al het studiemateriaal is toegestaan tijdens de evaluatie |
|
|
|
Extra info | In het opleidingsonderdeel SESsies wordt de evaluatie op een innovatieve en persoonlijke manier vormgegeven, namelijk door middel van portretterende evaluatie. Dit evaluatieproces vindt plaats tijdens een practicum gedurende het academiejaar, waarbij de nadruk ligt op de individuele groei en ontwikkeling van de student.
Indien 6 stp - Daarnaast wordt ook het doorlopen van de internationale module geëvalueerd met een pass of fail. Deze module vereist het succesvol inleveren van drie opdrachten. De opdrachten zijn ontworpen om de internationale perspectieven op veerkracht en dialoog tegen polarisatie te verkennen en toe te passen in de praktijk.
Tijdens het practicum worden studenten actief betrokken bij diverse activiteiten en opdrachten die gericht zijn op het versterken van veerkracht en het bevorderen van dialoog tegen polarisatie in de klas. De evaluatie richt zich niet enkel op het eindresultaat, maar vooral op het proces en de persoonlijke leerervaring van elke student. Dit portretterend evalueren houdt in dat er een gedetailleerd en genuanceerd beeld wordt geschetst van de competenties en prestaties van de student, met aandacht voor hun unieke leerpad en persoonlijke groei.
De beoordeling binnen SESsies wordt uitgedrukt in een pass of fail. Een student krijgt een pass wanneer hij of zij blijk geeft van voldoende inzet, reflectie en ontwikkeling in lijn met de doelstellingen van het traject. Hierbij wordt gekeken naar de actieve deelname aan het practicum, de mate van betrokkenheid bij de oefeningen en de kwaliteit van de reflecties en bijdragen aan de groepsdiscussies. Een fail wordt toegekend als de student niet aan deze criteria voldoet en onvoldoende vooruitgang of betrokkenheid toont.
Door middel van deze portretterende evaluatie krijgen studenten waardevolle feedback die hen helpt bij hun professionele en persoonlijke ontwikkeling. Het geeft een diepgaander inzicht in hun sterktes en aandachtspunten, wat bijdraagt aan hun groei als veerkrachtige en dialoogvaardige toekomstige leerkrachten. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Identiek aan de eerste examenkans |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal wordt beschikbaar gemaakt op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de gezondheidswetenschappen keuzetraject BMW/GEN met vakdidactiek biologie | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de gezondheidswetenschappen keuzetraject BMW/GEN met vakdidactiek chemie | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 2.1 De educatieve master creëert een kansrijke leeromgeving voor elke leerling: de EM creëert een inclusief en positief klasklimaat met het oog op de groei van elke leerling. | - EC
| 4.2 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM maakt maatschappelijke uitdagingen bespreekbaar als hefboom voor actie en engagement. | - EC
| 4.3 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM werkt samen met lln, collega's, ouders, opvoeders en/of externe partners in functie van het leerproces. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het opleidingsonderdeel SESsies omvat twee intensieve trajecten die specifiek zijn ontworpen om veerkracht te bevorderen en de dialoog tegen polarisatie in de klas te versterken. In deze turbulente tijden, waarin maatschappelijke spanningen en tegenstellingen steeds vaker opduiken, biedt SESsies de noodzakelijke tools en inzichten om leerkrachten te helpen bij het navigeren door complexe sociale dynamieken. Door in te spelen op de actualiteit, ondersteunt SESsies een veilige en inclusieve leeromgeving waarin open communicatie en wederzijds begrip centraal staan.
OPO SESsies is een lessenreeks bestaande uit 1 introductiecollege en 2 trajecten van telkens 4 colleges/workshops (3STP)
De gedetailleerde beschrijving hiervan kan je vinden in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
Andere: | Portretevaluatie + (indien 6 stp ook de MOOC) |
|
|
|
|
|
Gebruik studiemateriaal tijdens evaluatie | ✔ |
|
Toelichting | Al het studiemateriaal is toegestaan tijdens de evaluatie |
|
|
|
Extra info | In het opleidingsonderdeel SESsies wordt de evaluatie op een innovatieve en persoonlijke manier vormgegeven, namelijk door middel van portretterende evaluatie. Dit evaluatieproces vindt plaats tijdens een practicum gedurende het academiejaar, waarbij de nadruk ligt op de individuele groei en ontwikkeling van de student.
Indien 6 stp - Daarnaast wordt ook het doorlopen van de internationale module geëvalueerd met een pass of fail. Deze module vereist het succesvol inleveren van drie opdrachten. De opdrachten zijn ontworpen om de internationale perspectieven op veerkracht en dialoog tegen polarisatie te verkennen en toe te passen in de praktijk.
Tijdens het practicum worden studenten actief betrokken bij diverse activiteiten en opdrachten die gericht zijn op het versterken van veerkracht en het bevorderen van dialoog tegen polarisatie in de klas. De evaluatie richt zich niet enkel op het eindresultaat, maar vooral op het proces en de persoonlijke leerervaring van elke student. Dit portretterend evalueren houdt in dat er een gedetailleerd en genuanceerd beeld wordt geschetst van de competenties en prestaties van de student, met aandacht voor hun unieke leerpad en persoonlijke groei.
De beoordeling binnen SESsies wordt uitgedrukt in een pass of fail. Een student krijgt een pass wanneer hij of zij blijk geeft van voldoende inzet, reflectie en ontwikkeling in lijn met de doelstellingen van het traject. Hierbij wordt gekeken naar de actieve deelname aan het practicum, de mate van betrokkenheid bij de oefeningen en de kwaliteit van de reflecties en bijdragen aan de groepsdiscussies. Een fail wordt toegekend als de student niet aan deze criteria voldoet en onvoldoende vooruitgang of betrokkenheid toont.
Door middel van deze portretterende evaluatie krijgen studenten waardevolle feedback die hen helpt bij hun professionele en persoonlijke ontwikkeling. Het geeft een diepgaander inzicht in hun sterktes en aandachtspunten, wat bijdraagt aan hun groei als veerkrachtige en dialoogvaardige toekomstige leerkrachten. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Identiek aan de eerste examenkans |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal wordt beschikbaar gemaakt op Blackboard |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|