Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| Postgraduaat Innoverend Ondernemen voor Ingenieurs - Foundations | Verplicht | 540 | 20,0 | 540 | 20,0 | | | Ja | Nee | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1 Ondernemende vaardigheden: kansen herkennen, motivatie en doorzettingsvermogen tonen, het initiatief nemen, ideeën valoriseren, planning en beheer opvolgen, basis financiële en economische inzichten, holistische visie van project en bedrijf | - EC
| 2 Innovatie realiseren: ethisch en duurzaam denken, creativiteit tonen, strategisch denken (toekomstvisie), middelen beheren, innovatief, systeemdenken | - EC
| 3 Persoonlijke ontwikkeling: zelfbewustzijn en zelfredzaamheid tonen, omgaan met onzekerhied-ambiguïteit en risico, door ervaring leren, levenslang leren | - EC
| 4 Communiceren en samenwerken: met anderen werken, anderen enthousiasmeren, adequaat communiceren, adequaat vergaderen en onderhandelen |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student verwerft innovatieve, ondernemende en professionele vaardigheden door een innovatieproject uit te voeren in een bedrijf. Ga naar www.innoverendondernemen.be voor meer informatie over de mogelijkheden.
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 20,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | evaluatievormen : Ontwerp/Product, Verslag, Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten, Portfolio, Procesevaluatie. Studenten ontvangen een integraal cijfer. Alle studenten worden beoordeeld op vier categorieën leerresultaten, namelijk: 1. Ondernemende vaardigheden 2. Innovatie realiseren 3. Persoonlijke ontwikkeling 4. Communiceren en samenwerken De beoordelingsgewichten van de categorieën zijn afhankelijk van de inhoud van het innovatieproject. Dit wordt vóór de start van het project vastgelegd in overleg met coach, mentor en student. Aan het eind van het project vindt een evaluatie plaats door een jury (waarvan de coach en mentor deel uitmaken). Tijdens de eindevaluatie wordt de student geëvalueerd op basis van een portfolio van (zelf geselecteerde) doelstellingen en een presentatie. |
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Een herkansing van (bepaalde onderdelen binnen) het innovatieproject is alleen mogelijk na schriftelijke toestemming van coach en mentor. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
 
|
Opmerkingen |
|
De student is verantwoordelijk voor het vinden van een geschikte stageplaats, rekening houdend met de criteria van een innovatieproject, en het advies van de coach en de coördinator van de opleiding.
|
|
|
|
|
|
| Postgraduaat Innoverend Ondernemen voor Ingenieurs - Foundations | Verplicht | 540 | 20,0 | | | 540 | 20,0 | Ja | Nee | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1 Ondernemende vaardigheden: kansen herkennen, motivatie en doorzettingsvermogen tonen, het initiatief nemen, ideeën valoriseren, planning en beheer opvolgen, basis financiële en economische inzichten, holistische visie van project en bedrijf | - EC
| 2 Innovatie realiseren: ethisch en duurzaam denken, creativiteit tonen, strategisch denken (toekomstvisie), middelen beheren, innovatief, systeemdenken | - EC
| 3 Persoonlijke ontwikkeling: zelfbewustzijn en zelfredzaamheid tonen, omgaan met onzekerhied-ambiguïteit en risico, door ervaring leren, levenslang leren | - EC
| 4 Communiceren en samenwerken: met anderen werken, anderen enthousiasmeren, adequaat communiceren, adequaat vergaderen en onderhandelen |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student verwerft innovatieve, ondernemende en professionele vaardigheden door een innovatieproject uit te voeren in een bedrijf. Ga naar www.innoverendondernemen.be voor meer informatie over de mogelijkheden.
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 20,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | evaluatievormen : Ontwerp/Product, Verslag, Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten, Portfolio, Procesevaluatie. Studenten ontvangen een integraal cijfer. Alle studenten worden beoordeeld op vier categorieën leerresultaten, namelijk: 1. Ondernemende vaardigheden 2. Innovatie realiseren 3. Persoonlijke ontwikkeling 4. Communiceren en samenwerken De beoordelingsgewichten van de categorieën zijn afhankelijk van de inhoud van het innovatieproject. Dit wordt vóór de start van het project vastgelegd in overleg met coach, mentor en student. Aan het eind van het project vindt een evaluatie plaats door een jury (waarvan de coach en mentor deel uitmaken). Tijdens de eindevaluatie wordt de student geëvalueerd op basis van een portfolio van (zelf geselecteerde) doelstellingen en een presentatie. |
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Een herkansing van (bepaalde onderdelen binnen) het innovatieproject is alleen mogelijk na schriftelijke toestemming van coach en mentor. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
 
|
Opmerkingen |
|
De student is verantwoordelijk voor het vinden van een geschikte stageplaats, rekening houdend met de criteria van een innovatieproject, en het advies van de coach en de coördinator van de opleiding.
|
|
|
|
|
|
| Postgraduaat Innoverend Ondernemen voor Ingenieurs - Foundations | Verplicht | 540 | 20,0 | 270 | | 270 | 20,0 | Ja | Nee | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 1 Ondernemende vaardigheden: kansen herkennen, motivatie en doorzettingsvermogen tonen, het initiatief nemen, ideeën valoriseren, planning en beheer opvolgen, basis financiële en economische inzichten, holistische visie van project en bedrijf | - EC
| 2 Innovatie realiseren: ethisch en duurzaam denken, creativiteit tonen, strategisch denken (toekomstvisie), middelen beheren, innovatief, systeemdenken | - EC
| 3 Persoonlijke ontwikkeling: zelfbewustzijn en zelfredzaamheid tonen, omgaan met onzekerhied-ambiguïteit en risico, door ervaring leren, levenslang leren | - EC
| 4 Communiceren en samenwerken: met anderen werken, anderen enthousiasmeren, adequaat communiceren, adequaat vergaderen en onderhandelen |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student verwerft innovatieve, ondernemende en professionele vaardigheden door een innovatieproject uit te voeren in een bedrijf. Ga naar www.innoverendondernemen.be voor meer informatie over de mogelijkheden.
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 20,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | evaluatievormen : Ontwerp/Product, Verslag, Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten, Portfolio, Procesevaluatie. Studenten ontvangen een integraal cijfer. Alle studenten worden beoordeeld op vier categorieën leerresultaten, namelijk: 1. Ondernemende vaardigheden 2. Innovatie realiseren 3. Persoonlijke ontwikkeling 4. Communiceren en samenwerken De beoordelingsgewichten van de categorieën zijn afhankelijk van de inhoud van het innovatieproject. Dit wordt vóór de start van het project vastgelegd in overleg met coach, mentor en student. Aan het eind van het project vindt een evaluatie plaats door een jury (waarvan de coach en mentor deel uitmaken). Tijdens de eindevaluatie wordt de student geëvalueerd op basis van een portfolio van (zelf geselecteerde) doelstellingen en een presentatie. |
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Een herkansing van (bepaalde onderdelen binnen) het innovatieproject is alleen mogelijk na schriftelijke toestemming van coach en mentor. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
 
|
Opmerkingen |
|
De student is verantwoordelijk voor het vinden van een geschikte stageplaats, rekening houdend met de criteria van een innovatieproject, en het advies van de coach en de coördinator van de opleiding.
|
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|