Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
Groep 1 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Databases (2196)
|
6.0 stptn |
|
|
Objectgeorienteerd Programmeren (4866)
|
6.0 stptn |
|
Of groep 2 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Database management (1338)
|
6.0 stptn |
|
|
Object-georiënteerd programmeren (1339)
|
6.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 2de bachelorjaar in de informatica | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De afgestudeerde bachelor informatica kan een probleem uit de praktijk als informaticaprobleem modelleren en analyseren, de eigen creativiteit aanwenden om deelproblemen op te lossen en de gevonden oplossingen te combineren tot een oplossing voor het oorspronkelijke probleem. | - EC
| De afgestudeerde bachelor informatica kan het oplossen van problemen algoritmisch benaderen en is vertrouwd met diverse programmeerparadigma's, -technieken en -methoden. | - EC
| De afgestudeerde bachelor beschikt over een breed referentiekader waardoor hij/zij de eigen kennis en vaardigheden van het vakgebied voortdurend kan actualiseren. | - EC
| De afgestudeerde bachelor informatica kan mogelijkheden om een informaticaprobleem op te lossen en de tools die hiervoor beschikbaar zijn, vergelijken en afwegen op hun bruikbaarheid, correctheid en efficiëntie. | - EC
| De afgestudeerde bachelor informatica hecht belang aan de technische kwaliteit van het geleverde eindproduct, werkt nauwgezet en systematisch en kan de hieraan verbonden specificaties correct naar software vertalen. | - EC
| De afgestudeerde bachelor informatica houdt rekening met gebruikersaspecten van de informatica. | - EC
| De afgestudeerde bachelor informatica kan in teamverband werken aan een project van matige complexiteit. Hierbij zijn niet alleen vakinhoudelijke aspecten van belang maar ook communicatieve en sociale vaardigheden en het kunnen maken van goede taakafspraken. | | - DC
| De student kan constructief samenwerken aan een opdracht of project. | | - DC
| De student kan op een constructieve manier communiceren met groepsleden over het project. | | - DC
| De student kan in samenwerking met groepsleden de prioriteiten van een opdracht of project bepalen. | | - DC
| De student kan in samenwerking met groepsleden een taakverdeling opstellen en, indien nodig, bijsturen. | | - DC
| De student kan in samenwerking met groepsleden een werkplan opstellen en, indien nodig, bijsturen. | | - DC
| De student kan reflecteren op het eigen functioneren in een groepswerk en, indien nodig, het eigen handelen bijsturen. | - EC
| De afgestudeerde bachelor informatica kan over het eigen werk rapporteren en communiceren, en kan het presenteren, aan informatici. | - EC
| De afgestudeerde bachelor informatica kan reflecteren over kritiek en kan op basis hiervan het eigen functioneren aanpassen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student is vertrouwd met het gebruik van databases en met SQL. De student kent de belangrijkste programmeerparadigma's (OO) en kan vlot programmeren (in een moderne high level programmeertaal zoals Python, C of JAVA).
|
|
|
- Historiek en basisprincipes van de belangrijkste client- en server-side technologieën en frameworks - Basisprincipes van het ontwikkelen van web gebaseerde applicaties - Gebruik van moderne ontwikkelingsmethoden voor web applicaties (m.i.v. het gebruik van containers en servers) - Principes van vormgeving en presentatie van content, inclusief toegankelijkheid - Toepassen van de aangeleerde principes in de concrete context van een groepsproject.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijk examen | 30 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student dient minimaal 50% gescoord te hebben. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ander examen | 70 % |
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student dient minimaal 50% gescoord te hebben. |
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Bij herkansing wordt het groepsproject omgevormd tot een individueel project. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Slides en ander benodigd lesmateriaal worden online ter beschikking gesteld. Ander extern bronmateriaal (met name websites) wordt hierin expliciet aangegeven.
Studenten zijn zelf verantwoordelijk voor het maken van notities bij de aangeleverde slides.
|
|
|
|
|
|
| 2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica minor IT | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master BI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student is vertrouwd met het gebruik van databases en met SQL. De student kent de belangrijkste programmeerparadigma's (OO) en kan vlot programmeren (in een moderne high level programmeertaal zoals Python, C of JAVA).
|
|
|
- Historiek en basisprincipes van de belangrijkste client- en server-side technologieën en frameworks - Basisprincipes van het ontwikkelen van web gebaseerde applicaties - Gebruik van moderne ontwikkelingsmethoden voor web applicaties (m.i.v. het gebruik van containers en servers) - Principes van vormgeving en presentatie van content, inclusief toegankelijkheid - Toepassen van de aangeleerde principes in de concrete context van een groepsproject.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijk examen | 30 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student dient minimaal 50% gescoord te hebben. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ander examen | 70 % |
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student dient minimaal 50% gescoord te hebben. |
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Bij herkansing wordt het groepsproject omgevormd tot een individueel project. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Slides en ander benodigd lesmateriaal worden online ter beschikking gesteld. Ander extern bronmateriaal (met name websites) wordt hierin expliciet aangegeven.
Studenten zijn zelf verantwoordelijk voor het maken van notities bij de aangeleverde slides.
|
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|