Marketing (2024)

  
Coördinerend verantwoordelijke :Prof. dr. Sigrid VANDEMAELE 
  
Met medewerking van :Mevrouw Marleen CUPERS 
  
Lid van het onderwijsteam :De heer Peter FORCEVILLE 
 De heer Wouter FAES 


Onderwijstaal : Nederlands


Studiepunten: 3,0
  
Periode: semester 1 (3sp)
  
2de Examenkans1: Ja
  
Eindcijfer2: Numeriek
 
Examencontract: niet mogelijk


 
Volgtijdelijkheid
 
   Geen volgtijdelijkheid

Inhoud

Tijdens dit opleidingsonderdeel krijgt de deelnemer een beeld van marketingconcepten en technieken in zowel B2C (Business to Consumer) als B2B (Business to Business) context. De deelnemers ontwikkelt daarnaast een gevoel voor de uitdagingen en trends in het marketinglandschap en kan deze voor de eigen organisatie kaderen.



Organisatie- / Werkvormen
Organisatievormen  
Hoorcollege  
Responsiecollege  
Werkvormen  
Casestudy  
Discussies /debat  
Groepswerk  
Paper  


Evaluatie

Tweede examenkans

Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans
Neen
 

Verplicht studiemateriaal
 

Hand-outs

 

Aanbevolen literatuur
  Business Marketing Management,Biemans, Wim,Noordhoff Uitgevers,9789001863104

Business-to-businessmarketing,Fill, Chris; Fill, Karen E.; Nonhof, Peter,Pearson,9043011312

Business Market Management: Understanding, Creating, and Delivering Value,James C. Anderson; James A. Narus; Das Narayandas,3,Pearson,9780136000884

Customer Relationship Management,Ed Peelen,3,Pearson,9789043016759

The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference,Malcolm Gladwell,Little Brown UK,9780349113463

Invloed - De zes geheimen van het overtuigen,Robert Cialdini,5,Academic Service,9789052617152

Innovation: The Five Disciplines for Creating What Customers Want,Curtis R. Carlson; William W. Wilmot,Crown Business,9780307336699

Crossing the Chasm: Marketing and Selling Disruptive Products to Mainstream Customers,Geoffrey A. Moore,3,Harper Business,9780062292988

Principes van marketing,Philip Kotler; Gary Armstrong; Nigel Piercy,Pearson Education,9789043022484


Eindcompetenties
Postgraduaat Bedrijfskunde
  •  EC 
  • EC 02: De deelnemer is in staat om een kritische evaluatie te maken van het marketingbeleid van zijn/haar organisatie en hiervoor aanbevelingen te maken.

 

  EC = eindcompetenties      DC = deelcompetenties      BC = beoordelingscriteria  
Aangeboden inTolerantie3
Module 2 Marketing en Strategie N



1   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2.
2   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
3   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.