| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 3,0 | | | | Periode: semester 1 (3sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
|
Tijdens dit opleidingsonderdeel krijgt de deelnemer een beeld van marketingconcepten en technieken in zowel B2C (Business to Consumer) als B2B (Business to Business) context. De deelnemers ontwikkelt daarnaast een gevoel voor de uitdagingen en trends in het marketinglandschap en kan deze voor de eigen organisatie kaderen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
|
 
|
| Aanbevolen literatuur |
| |
Business Marketing Management,Biemans, Wim,Noordhoff Uitgevers,9789001863104
Business-to-businessmarketing,Fill, Chris; Fill, Karen E.; Nonhof, Peter,Pearson,9043011312
Business Market Management: Understanding, Creating, and Delivering Value,James C. Anderson; James A. Narus; Das Narayandas,3,Pearson,9780136000884
Customer Relationship Management,Ed Peelen,3,Pearson,9789043016759
The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference,Malcolm Gladwell,Little Brown UK,9780349113463
Invloed - De zes geheimen van het overtuigen,Robert Cialdini,5,Academic Service,9789052617152
Innovation: The Five Disciplines for Creating What Customers Want,Curtis R. Carlson; William W. Wilmot,Crown Business,9780307336699
Crossing the Chasm: Marketing and Selling Disruptive Products to Mainstream Customers,Geoffrey A. Moore,3,Harper Business,9780062292988
Principes van marketing,Philip Kotler; Gary Armstrong; Nigel Piercy,Pearson Education,9789043022484 |
|
|
Eindcompetenties Postgraduaat Bedrijfskunde
|
- EC
| EC 02: De deelnemer is in staat om een kritische evaluatie te maken van het marketingbeleid van zijn/haar organisatie en hiervoor aanbevelingen te maken. |
|
|
|
| | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
Module 2 Marketing en Strategie
|
N
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|