HRM - Human Resources Management (2026) |
| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 3,0 | | | | Periode: semester 2 (3sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
|
Je leert met een business gerichte blik (strategie, markt, externe en interne bedrijfseconomische factoren) kijken naar HR en leadership. Daarnaast leer je menselijk gedrag analyseren en de link begrijpen tussen gedrag/vaardigheden en resultaten. De rode draad vormt de link tussen strategie en business HR. Onder meer volgende onderwerpen komen aan bod: HR als business partner in een organisatie, de sociaal economische context van vandaag, de impact van veranderende bedrijfsomgevingen op de mens als succesbepalende factor, hoe professioneel gedrag ontleden, inzicht in de rol van manager/leider, gesprekstechnieken, informeel leiderschap, people management en het ontwikkelen van jezelf en medewerkers, enz. De klemtoon ligt voornamelijk op het aanreiken van een denkkader en breder referentiekader om uw impact in organisatie, op mensen en op resultaten te vergroten, handvaten en tools om zelf te groeien als professional, het stimuleren van inzicht en ervaringsuitwisseling
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Semester 2 (3,00sp)
| Evaluatievorm | |
|
| Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
Eindcompetenties | | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
Module 2 Marketing en Strategie
|
N
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|