Onderwijstaal : Nederlands |
Studiepunten: 6,0 | | | Periode: semester 2 (6sp) | | | 2de Examenkans1: Ja | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
De studenten hebben kennis van standaard bewijstechnieken (zoals o.a. inductie, contrapositie) en van analyse (zoals afleiden en integreren van reële functies).
|
|
|
Inleiding lineaire algebra: matrices en stelsels lineaire vergelijkingen, determinanten, vectorruimten, lineaire afbeeldingen, coördinaten, matrix van een lineaire afbeelding, eigenwaarden, eigenvectoren en diagonaliseerbaarheid, inproductruimten.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00 Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
Cursus 1:
Subtitel: Studieleidraad Extra info:
Cursus 2:
Subtitel: Cursustekst Extra info: |
|
 
|
Aanbevolen studiemateriaal |
|
Matlab (kan gebruikt worden als extra steun voor praktische oefeningen) |
|
|
Eindcompetenties bachelor in de informatica
|
- EC
| De afgestudeerde bachelor informatica kan gefundeerd redeneren, abstraheren en formaliseren, gebruik makend van kennis van en inzicht in de wiskundige basis van de informatica. | | - DC
| De student kan basisbegrippen en -eigenschappen uit de wiskunde reproduceren, verklaren en toepassen. | | - DC
| De student kan basisbegrippen en -eigenschappen uit de wiskunde toepassen bij het construeren van informatica-oplossingen. | | - DC
| De student kan een correcte logische redenering opbouwen. |
|
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
Aangeboden in | Tolerantie3 |
2de bachelorjaar in de informatica
|
J
|
schakelprogramma informatica
|
N
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|