Masterproef / Scriptie (2367) |
| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 6,0 | | | | Periode: semester 1 (0sp) semester 2 (6sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
| |
| |
|
Groep 1 |
| |
| |
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
| |
|
Onderzoeksmethodologie (3941)
|
4.0 stptn |
| |
| |
De student heeft tot op heden alle opleidingsonderdelen opgenomen in volgend studieprogramma om het onderliggende bachelordiploma te kunnen behalen
|
| |
|
bachelor in de architectuur
|
|
| |
|
Of groep 2 |
| |
| |
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
| |
|
Onderzoeksmethodologie (3941)
|
4.0 stptn |
| |
| |
De student heeft tot op heden alle opleidingsonderdelen opgenomen in volgend studieprogramma om het onderliggende bachelordiploma te kunnen behalen
|
| |
|
schakelprogramma master in de architectuur (pba toegepaste architectuur)
|
|
| |
|
Of groep 3 |
| |
| |
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
| |
|
Onderzoeksmethodologie (3941)
|
4.0 stptn |
| |
| |
De student heeft tot op heden alle opleidingsonderdelen opgenomen in volgend studieprogramma om het onderliggende bachelordiploma te kunnen behalen
|
| |
|
voorbereidingsprogramma master in de architectuur
|
|
| |
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
| |
|
Advies
Als je Masterproef / Scriptie in je studietraject opneemt, raden we je sterk aa
n dit samen op te nemen met Masterproef / Project en Masterproef / Bouwkunde
(s
amen = in je studieprogramma van hetzelfde academiejaar)
|
|
|
|
|
|
Het opleidingsonderdeel "Masterproef/Scriptie" bestaat uit het uitvoeren van onderzoek en rapportage in een masterscriptie, in nauwe samenhang met het masterproject. De volgende onderdelen komen (minimaal) aan bod in de masterscriptie: - Abstract
- Probleemstelling/aanleiding (in relatie tot het masterproject)
- Onderzoeksvraag
- Onderzoeksmethode
- Onderzoekstraject
- Synthese en conclusie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
|
Masterproef ✔
|
|
|
|
|
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Semester 2 (6,00sp)
| Evaluatievorm | |
|
| Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
| Andere: | Evaluatie o.b.v. de ingeleverde scriptie en de presentatie ervan voor de jury |
|
|
|
|
|
| Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
| Voorwaarden | De definitieve versie wordt ingediend volgens de aangegeven deadlines (zie handleiding masterproef op blackboard). |
|
|
|
| Gevolg | Indien de deadline niet gerespecteerd wordt, resulteert dit in een A (= ongewettigd afwezig) als totaalcijfer voor de betreffende zittijd. |
|
|
|
| Mogelijke externe locatie | ✔ |
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
| |
Handleiding masterproef (masterscriptie en masterproject) beschikbaar op blackboard. |
|
|
Eindcompetenties master in de architectuur
|
- EC
| De student heeft inzicht in de rol en betekenis van architectuur en de eigen handelingen hierbinnen in de samenleving en kan via architectuur in dialoog treden over ethische, culturele, maatschappelijke en esthetische kwesties en op deze wijze een meerwaarde creëren in zijn ontwerpen. | - EC
| De student kan de eigen ontwerppraktijk en ontwerpmethodes onderzoeken, evalueren en verbeteren. | - EC
| De student kan een architecturaal concept, ontwerp, ontwerpproces en onderzoeksdata inzichtelijk maken, doelgericht communiceren en ruimtelijk visualiseren op basis van een grondige beheersing van de beeldende media, zowel handmatig als digitaal, en dit zowel voor een breed als voor een gespecialiseerd publiek. | - EC
| De student kan zelfstandig en kritisch ontwerpgerichte en onderzoeksgebaseerde kennis en inzicht in de architectuur- en cultuurwetenschappen opbouwen en toepassen. | - EC
| De student kan zelfstandig en kritisch reflecteren over een complexe maatschappelijke vraag en ruimtelijke omgeving, en op basis hiervan visies en mogelijkheden formuleren en een concept vertalen naar een ruimtelijk samenhangend ontwerp op verschillende schaalniveaus, rekening houdend met economische, ecologische, sociale, historische en esthetische dimensies. | - EC
| De student kan zelfstandig onderzoek verrichten op het niveau van een beginnend onderzoeker, onderzoeksresultaten evalueren en presenteren, en het ontwerpen inzetten als onderzoeksmethode. |
|
|
|
| | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
2de masterjaar in de architectuur
|
N
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|