Projectstage (2422)

  
Coördinerend verantwoordelijke :Int. arch. Johan LANGENDRIES 


Onderwijstaal : Nederlands


Studiepunten: 6,0
  
Periode: semester 1 (0sp) semester 2 (6sp)
  
2de Examenkans1: Ja
  
Eindcijfer2: Numeriek
 
Examencontract: niet mogelijk


 
Volgtijdelijkheid
 
   Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
 
 
Groep 1
 
  Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
    Projectmanagement (2416) 3.0 stptn
 
  De student heeft tot op heden alle opleidingsonderdelen opgenomen in volgend studieprogramma om het onderliggende bachelordiploma te kunnen behalen
    bachelor in de interieurarchitectuur  
 
Of groep 2
 
  Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
    Projectmanagement (2416) 3.0 stptn
 
  De student heeft tot op heden alle opleidingsonderdelen opgenomen in volgend studieprogramma om het onderliggende bachelordiploma te kunnen behalen
    schakelprogramma master in de interieurarchitectuur  
 

Inhoud
  • De keuze wordt, vooraf aan de stage, goedgekeurd door de stagecoördinator, die in opdracht van de opleiding interieurarchitectuur de stage coördineert, a.d.h.v. een stage-overeenkomst, ondertekend door de 3 betrokken partijen en dit in combinatie met het stageprogramma en een risicopostenformulier.
  • Ze laat de student(e) toe om de bij studie verkregen kennis en inzichten te toetsen aan de praktijk.Hij/zij werkt in teamverband en krijgt taken die liggen binnen de brainstorming/conceptvorming.De projectstage heeft een beperkte duur, biedt de student(e) de mogelijkheid kennis te maken met diverse aspecten van de bouw- en planningpraktijk.
  • Ze kan gekoppeld zijn aan de domeinkeuze (meubel/object/wonen, scenografie, retail of herbestemming) van de student.
  • Hij/zij is betrokken bij het ontwerpproces en de aanzet tot uitvoering.
  • Van de stageperiode wordt een neerslag gemaakt onder de vorm van een verslag, in te leveren tegen een vooraf bepaalde datum. Hierin brengt de student(e) op een kritische wijze verslag uit van het wel en wee van de stage en illustreert hij/zij de taken, waarmee hij/zij werd belast en de nuttige informatie, die hij/zij gedurende de stage heeft verzameld. Naast het verslag maakt de student ook een poster waarmee hij/zij zijn/haar indruk over de stage grafisch weer geeft en hierover communiceert met zijn/haar medestudent in de 3de bachelor tijdens een stagebeurs.
  • De stagemeester vult het evaluatieformulier in, waar hij de verschillende competenties van de student kan beoordelen.


Organisatie- / Werkvormen
Organisatievormen  
Stage  
Werkvormen  
Verslag  


Evaluatie
Het opleidingsonderdeel wordt tweemaal aangeboden. De evaluatie is voor beide aanbiedingen identiek.

Semester 2 (6,00sp)

Evaluatievorm
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode100 %
Andere:De evaluatie gebeurt o.b.v. een stageverslag, een poster en een
evaluatie door de stagemeester.
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen)
VoorwaardenDe student dient het stageverslag in te dienen volgens de gecommuniceerde afspraken.
GevolgHet laattijdig indienen van het stageverslag zorgt voor een 0 op de beoordeling van dit opleidingsonderdeel en de student wordt verwezen naar de tweede examenkans. In geval van het niet of laattijdig indienen van de opdracht, ontvangt de student 0 voor dit evaluatie-onderdeel, tenzij er hierover overleg is gepleegd met de betrokken docent. Een onvoldoende op de evaluatievorm, heeft als gevolg dat de student niet kan slagen op dit opleidingsonderdeel en verwezen wordt naar de tweede examenkans.
Mogelijke externe locatie

Tweede examenkans

Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans
Neen
Toelichting evaluatievorm de student kan het stageverslag indienen tijdens een vastgelegd tijdstip
in de tweede zittijd of in samenspraak met de coördinator van de stage.
 

Verplicht studiemateriaal
 

De nodige stagedocumenten worden via blackboard ter beschikking gesteld.



Eindcompetenties
master in de interieurarchitectuur
  •  EC 
  • Een ontwerp(proces) overtuigend communiceren aan leken en specialisten, via beeld, geschreven en gesproken woord en gebruik makend van gepaste visualisatietechnieken, zowel digitale als handmatige, op gelaagde, gerichte en beargumenteerde wijze.

  •  EC 
  • Kan vanuit een complexe ontwerpvraag, in het bijzonder binnen de domeinen meubel/wonen, retail design, scenografie of herbestemming, zelfstandig een relevant onderzoek (m.i.v. ontwerpend onderzoek) opzetten en uitvoeren, de resultaten ervan integreren in het ontwerpproces, erover reflecteren en rapporteren op wetenschappelijke wijze en resultaten van eigen onderzoek en van anderen kritisch interpreteren.

  •  EC 
  • Kennis en inzicht hebben in het werkveld, zowel actueel als historisch, van de interieurarchitectuur, de eigen praktijk in dit kader kunnen situeren en de nieuwste ontwikkelingen binnen dit werkveld kunnen implementeren in de lopende ontwerppraktijk.

  •  EC 
  • Over managementcapaciteiten beschikken voor het leidinggevend opvolgen van een (al dan niet multidisciplinair) ontwerp- of realisatieteam en een bouwkundig uitvoeringsdossier kunnen opstellen en communiceren, rekening houdend met de deontologie van het beroep.

 

  EC = eindcompetenties      DC = deelcompetenties      BC = beoordelingscriteria  
Aangeboden inTolerantie3
master in de interieurarchitectuur N



1   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2.
2   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
3   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.