Internationale toegepaste communicatie: Frans (2908) |
Onderwijstaal : Nederlands |
Studiepunten: 3,0 | | | Periode: semester 1 (0sp)semester 2 (3sp) | | | 2de Examenkans1: Nee | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
Situering binnen het curriculum/leerdomein Het opleidingsonderdeel maakt deel uit van het leerdomeinIngenieursvaardigheden.Het bouwt verder op de opgedane taalvaardigheden in de opleidingsonderdelenProject Engineering SkillsenResearch Engineering Skills.Het opleidingsonderdeel verbreedt/verdiept deze verder als voorbereiding op het internationale werkveld van de ingenieur. Met betrekking tot het Europees Referentiekader voor Talen wordt voor Frans minimaal een niveau B1 (halfgevorderden) vooropgesteld. De voorkeur gaat naar een niveau B2 (gevorderden).
|
|
|
Tijdens de werkcolleges voert de student praktijkgerichte opdrachten in het Frans uit waarin de vier essentiële communicatieve vaardigheden aan bod komen: luisteren, spreken, lezen en schrijven. De inhoud van de contacturen Frans sluit zo veel mogelijk aan op de concrete leef- en leerwereld van de studenten en hun toekomstige beroepspraktijk. Er is een weloverwogen mix van algemene en meer technisch gerichte topics. Tegen het einde van semester 2 werkt de student een vakoverschrijdende opdracht uit in het Frans. Daartoe formuleert hij of zij zélf een voorstel, in overleg met de docent Frans en (optioneel) met één of meerdere docenten technische vakken. Enkele voorbeelden van onderwerpen voor de vakoverschrijdende opdracht: een gedeelte van de bachelorproef of van de masterproef uitwerken of een onderwerp aansluitend op de vakinhoud van een technisch vak uitwerken aan de hand van Franstalige bronnen.
|
|
|
|
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | Semester 1 (1,5 SP): mondelinge en schriftelijke evaluaties tijdens de
contacturen.
Semester 2 (1,5 SP): mondelinge en schriftelijke evaluatie van de
vakoverschrijdende opdracht. |
|
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een student dient minstens deel te nemen aan alle onderdelen van de permanente evaluatie. |
|
|
|
Gevolg | Indien een student de vakoverschrijdende opdracht niet aflegt, krijgt hij als eindresultaat voor het opleidingsonderdeel een code N (een evaluatie niet volledig afgelegd). Indien een student niet deelneemt aan een (of meerdere) van de andere onderdelen van de permanente evaluatie, krijgt hij wel een eindresultaat (in afwijking van de examenregeling). Hij ontvangt een 0 voor het onderdeel waaraan hij niet deelnam. |
|
|
|
Extra info | Voor alle onderdelen van de permanente evaluatie is het kunnen afronden van de opdracht(en) in het voorziene tijdsbestek onderdeel van de evaluatie. Studenten in bijzondere omstandigheden, die als faciliteit een relatieve meertijd kregen toegekend, kunnen hierop daarom geen beroep doen. |
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Handboek 1:
Grammaire innovactive onverantwoord eenvoudig, Isabelle Werbrouck, eerste editie 2022, Acco cv Sluisstraat 10 3000 Leuven
ISBN: 9789464145335 |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Extra oefeningen, nuttige links, teksten e.d. via elektronisch leerplatform |
|
|
Eindcompetenties master in de industriële wetenschappen: informatica
|
- EC
| EC1 - De master in de industriële wetenschappen informatica kan in eigen professioneel denken en handelen -- met een gepaste ingenieursattitude en met continue aandacht voor de eigen vorming -- adequaat communiceren, effectief samenwerken, en rekening houden met de duurzame, economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. [people, data literacy and essential software skills] | | - DC
| DC-M8 - kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) | | | - BC
| De student kan kritisch reflecteren over het gekozen topic van de vakoverschrijdende opdracht. | | - DC
| DC-M9 - kan mondeling en schriftelijk (grafisch) communiceren. (communiceren) | | | - BC
| De student kan in alle opdrachten helder en correct communiceren in het Frans zowel schriftelijk als mondeling al dan niet gebruik makend van visuele hulpmiddelen.
De student kan een motivatiebrief en cv in het Frans opstellen. | | - DC
| DC-M11 - handelt maatschappelijk verantwoord en binnen een internationaal kader. (internationaal gericht en maatschappelijk verantwoord handelen) | | | - BC
| De student geeft blijk van een empathische, relatiegerichte attitude, met aandacht en begrip voor andere culturen en opinies. | | - DC
| DC-M12 - geeft blijkt van een gepaste ingenieursattitude. (ingenieursattitude) | | | - BC
| De student geeft blijk van een onderzoekende houding en een ingesteldheid tot levenslang leren bij het uitwerken, presenteren en beantwoorden van vragen, voornamelijk bij de vakoverschrijdende opdracht. | - EC
| EC2 - De master in de industriële wetenschappen informatica beheerst een geheel van kennis en vaardigheden omtrent het ontwerpen van geïntegreerde, resilient softwaresystemen en kan deze creatief concipiëren, plannen en uitvoeren als geïntegreerd deel van een methodologisch en projectmatig geordende reeks van handelingen binnen een multidisciplinair project met een belangrijke onderzoeks- en/of innovatiecomponent. [systeemdenken] | | - DC
| DC-M1 - heeft kennis van de basisbegrippen, structuur en samenhang. (kennis bezitten) | | | - BC
| De student kent algemene/academische woordenschat, belangrijke grammaticale principes en spellingsregels in het Frans. De studen t kent de methodologie achter het samenvatten van een tekst, het geven van een presentatie, het gebruik van courantemultimedial e hulpmiddelen, enz. Hij kent strategieën om woordenschat te leren. | | - DC
| DC-M2 - heeft inzicht in de basisbegrippen en methodes. (begrijpen) | | | - BC
| De student kan Franse teksten van algemene en/of technische aard binnen een aanvaardbaar tijdsbestek doorlezen en er leesstrateg ieën op toepassen met het oog op verdere inhoudelijke verwerking of bespreking.
De student kan actief begrijpendluiste ren naar Franse tekstfragmenten zoals presentaties, interviews, uiteenzettingen e.d. | | - DC
| DC-M3 - kan problemen herkennen, activiteiten plannen en actie ondernemen. (initiëren en plannen) | | | - BC
| De student kan zelfstandig zijn opdrachten plannen. | | - DC
| DC-M4 - kan informatie opzoeken, meten of verzamelen en correct refereren. (data verwerven) | | | - BC
| De student kan zelfstandig Franse woordenschat verwerken en toepassen in een andere context. De student kan zelfstandig informat ie en de correcte vertaling van algemene/academische woordenschat en vakjargon opzoeken en toepassen in een anderecontext. De student refereert correct naar de geraadpleegde bronnen in de opdrachten. | | - DC
| DC-M5 - kan problemen analyseren, logisch structureren en interpreteren. (analyseren) | | | - BC
| De student kan zijn opdrachten logisch structuren. | | - DC
| DC-M7 - kan geselecteerde methodes en hulpmiddelen aanwenden om oplossingen en ontwerpen te implementeren. (implementeren en operationaliseren) | | | - BC
| De student kan de aangereikte en zelfstandig verworven, kennis toepassen in mondelinge en schriftelijke opdrachten in het Frans. |
|
|
|
master in de industriële wetenschappen: chemie
|
- EC
| EC1 - De Master in de industriële wetenschappen: chemie kan in eigen professioneel denken en handelen -- met een gepaste ingenieursattitude en met continue aandacht voor de eigen vorming -- adequaat communiceren, effectief samenwerken, en rekening houden met de duurzame, economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | | - DC
| DC8 - De student kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) | | | - BC
| De student kan kritisch reflecteren over het gekozen topic van de vakoverschrijdende opdracht.
The student is able to cri tically reflect on the chosen topic of the multidisciplinary assignment. | | - DC
| DC9 - De student kan mondeling en schriftelijk (grafisch) communiceren. (communiceren) | | | - BC
| De student kan in alle opdrachten helder en correct communiceren in het Frans zowel schriftelijk als mondeling al dan niet gebru ik makend van visuele hulpmiddelen.
De student kan een motivatiebrief en cv in het Frans opstellen.
Thestudent can communicate (in the assignments) in correct French, in a written and oral form.
The student can create an applicati on letter and resume in French. | | - DC
| DC11 - De student handelt maatschappelijk verantwoord en binnen een internationaal kader. (internationaal gericht en maatschappelijk verantwoord handelen) | | | - BC
| De student geeft blijk van een empathische, relatiegerichte attitude, met aandacht en begrip voor andere culturen en opinies.
The student inhibits an empathic attitude with an understanding of and attention for different cultures and opinions. | | - DC
| DC12 - De student geeft blijk van een gepaste ingenieursattitude. (ingenieursattitude) | | | - BC
| De student geeft blijk van een onderzoekende houding en een ingesteldheid tot levenslang leren bij het uitwerken, presenteren en beantwoorden van vragen, voornamelijk bij de vakoverschrijdende opdracht.
The student inhibits a research and lifelongl earning attitude in the elaboration, presentation and answering questions, mainly for the multidisciplinary assignment. | - EC
| EC2 - De Master in de industriële wetenschappen: chemie beheerst een geheel van chemische technieken en technologieën en kan deze creatief concipiëren, plannen en uitvoeren als geïntegreerd deel van een methodologisch en projectmatig geordende reeks van handelingen binnen een multidisciplinair project met een belangrijke onderzoeks- en/of innovatiecomponent | | - DC
| DC1 - De student heeft kennis van de basisbegrippen, structuur en samenhang. (kennis bezitten) | | | - BC
| De student kent algemene/academische woordenschat, belangrijke grammaticale principes en spellingsregels in het Frans. De studen t kent de methodologie achter het samenvatten van een tekst, het geven van een presentatie, het gebruik van courantemultimedial e hulpmiddelen, enz. Hij kent strategieën om woordenschat te leren.
The student has knowledge of general and academic voc abulary, grammar and orthography in French. He knows the methodology regarding writing a summary, giving apresentation. He can use current multimedia appliances, etc. He knows different strategies to acquire vocabulary. | | - DC
| DC2 - De student heeft inzicht in de basisbegrippen en methodes. (begrijpen) | | | - BC
| De student kan Franse teksten van algemene en/of technische aard binnen een aanvaardbaar tijdsbestek doorlezen en er leesstrateg ieën op toepassen met het oog op verdere inhoudelijke verwerking of bespreking.
De student kan actief begrijpendluiste ren naar Franse tekstfragmenten zoals presentaties, interviews, uiteenzettingen e.d.
The student knows the correct approa ch regarding reading and writing French texts on general and/or technical subjects. He administers proper readingstrategies reg arding further discussion or processing.
The student can actively listen to French text fragments such as presentations , conversations, presentations, interviews, etc. | | - DC
| DC3 - De student kan problemen herkennen, activiteiten plannen en actie ondernemen. (initiëren en plannen) | | | - BC
| De student kan zelfstandig zijn opdrachten plannen.
The student is able to plan his assignments independently. | | - DC
| DC4 - De student kan informatie opzoeken, meten of verzamelen en correct refereren. (data verwerven) | | | - BC
| De student kan zelfstandig Franse woordenschat verwerken en toepassen in een andere context. De student kan zelfstandig informat ie en de correcte vertaling van algemene/academische woordenschat en vakjargon opzoeken en toepassen in een anderecontext. De student refereert correct naar de geraadpleegde bronnen in de opdrachten.
The student is able to acquire French v ocabulary and use it in a different context. He can independently acquire information and the correcttranslation of general/aca demic vocabulary and technical jargon and use in a different context.
He refers correctly to literature in his assignme nts. | | - DC
| DC5 - De student kan problemen analyseren, logisch structureren en interpreteren. (analyseren) | | | - BC
| De student kan zijn opdrachten logisch structuren.
The student is able to structure his assignments logically. | | - DC
| DC7 - De student kan geselecteerde methodes en hulpmiddelen aanwenden om oplossingen en ontwerpen te implementeren. (implementeren en operationaliseren) | | | - BC
| De student kan de aangereikte en zelfstandig verworven, kennis toepassen in mondelinge en schriftelijke opdrachten in het Frans.
The student is able to implement the obtained knowledge in oral and written assignments in French. |
|
|
|
master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT
|
- EC
| EC1 - De Master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT kan in eigen professioneel denken en handelen -- met een gepaste ingenieursattitude en met continue aandacht voor de eigen vorming -- adequaat communiceren, effectief samenwerken, en rekening houden met de duurzame, economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | | - DC
| DC-M8 - kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) | | | - BC
| De student kan kritisch reflecteren over het gekozen topic van de vakoverschrijdende opdracht.
The student is able to cri tically reflect on the chosen topic of the multidisciplinary assignment. | | - DC
| DC-M9 - kan mondeling en schriftelijk (grafisch) communiceren. (communiceren) | | | - BC
| De student kan in alle opdrachten helder en correct communiceren in het Frans zowel schriftelijk als mondeling al dan niet gebru ik makend van visuele hulpmiddelen.
De student kan een motivatiebrief en cv in het Frans opstellen.
Thestudent can communicate (in the assignments) in correct French, in a written and oral form.
The student can create an applicati on letter and resume in French. | | - DC
| DC-M11 - handelt maatschappelijk verantwoord en binnen een internationaal kader. (internationaal gericht en maatschappelijk verantwoord handelen) | | | - BC
| De student geeft blijk van een empathische, relatiegerichte attitude, met aandacht en begrip voor andere culturen en opinies.
The student inhibits an empathic attitude with an understanding of and attention for different cultures and opinions. | | - DC
| DC-M12 geeft blijkt van een gepaste ingenieursattitude. (ingenieursattitude) | | | - BC
| De student geeft blijk van een onderzoekende houding en een ingesteldheid tot levenslang leren bij het uitwerken, presenteren en beantwoorden van vragen, voornamelijk bij de vakoverschrijdende opdracht.
The student inhibits a research and lifelongl earning attitude in the elaboration, presentation and answering questions, mainly for the multidisciplinary assignment. | - EC
| EC2 - De Master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT beheerst een geheel van kennis en vaardigheden omtrent het ontwerpen van software en analoge en digitale systemen en kan deze creatief concipiëren, plannen en uitvoeren als geïntegreerd deel van een methodologisch en projectmatig geordende reeks van handelingen binnen een multidisciplinair project met een belangrijke onderzoeks- en/of innovatiecomponent | | - DC
| DC-M1 - heeft kennis van de basisbegrippen, structuur en samenhang. (kennis bezitten) | | | - BC
| De student kent algemene/academische woordenschat, belangrijke grammaticale principes en spellingsregels in het Frans. De studen t kent de methodologie achter het samenvatten van een tekst, het geven van een presentatie, het gebruik van courantemultimedial e hulpmiddelen, enz. Hij kent strategieën om woordenschat te leren.
The student has knowledge of general and academic voc abulary, grammar and orthography in French. He knows the methodology regarding writing a summary, giving apresentation. He can use current multimedia appliances, etc. He knows different strategies to acquire vocabulary. | | - DC
| DC-M2 - heeft inzicht in de basisbegrippen en methodes. (begrijpen) | | | - BC
| De student kan Franse teksten van algemene en/of technische aard binnen een aanvaardbaar tijdsbestek doorlezen en er leesstrateg ieën op toepassen met het oog op verdere inhoudelijke verwerking of bespreking.
De student kan actief begrijpendluiste ren naar Franse tekstfragmenten zoals presentaties, interviews, uiteenzettingen e.d.
The student knows the correct approa ch regarding reading and writing French texts on general and/or technical subjects. He administers proper readingstrategies reg arding further discussion or processing
The student can actively listen to French text fragments such as presentations, conversations, presentations, interviews, etc. | | - DC
| DC-M3- kan problemen herkennen, activiteiten plannen en actie ondernemen. (initiëren en plannen) | | | - BC
| De student kan zelfstandig zijn opdrachten plannen.
The student is able to plan his assignments independently. | | - DC
| DC-M4 - kan informatie opzoeken, meten of verzamelen en correct refereren. (data verwerven) | | | - BC
| De student kan zelfstandig Franse woordenschat verwerken en toepassen in een andere context. De student kan zelfstandig informat ie en de correcte vertaling van algemene/academische woordenschat en vakjargon opzoeken en toepassen in een anderecontext. De student refereert correct naar de geraadpleegde bronnen in de opdrachten.
The student is able to acquire French v ocabulary and use it in a different context. He can independently acquire information and the correcttranslation of general/aca demic vocabulary and technical jargon and use in a different context.
He refers correctly to literature in his assignme nts. | | - DC
| DC-M5 - kan problemen analyseren, logisch structureren en interpreteren. (analyseren) | | | - BC
| De student kan zijn opdrachten logisch structuren.
The student is able to structure his assignments logically. | | - DC
| DC-M7 - kan geselecteerde methodes en hulpmiddelen aanwenden om oplossingen en ontwerpen te implementeren. (implementeren en operationaliseren) | | | - BC
| De student kan de aangereikte en zelfstandig verworven, kennis toepassen in mondelinge en schriftelijke opdrachten in het Frans.
The student is able to implement the obtained knowledge in oral and written assignments in French. |
|
|
|
master in de industriële wetenschappen: nucleaire technologie
|
- EC
| EC1 - De Master in de industriële wetenschappen: nucleaire technologie kan in eigen professioneel denken en handelen -- met een gepaste ingenieursattitude en met continue aandacht voor de eigen vorming -- adequaat communiceren, effectief samenwerken, en rekening houden met de duurzame, economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | | - DC
| DC8 - De student kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) | | | - BC
| De student kan kritisch reflecteren over het gekozen topic van de vakoverschrijdende opdracht.
The student is able to cri tically reflect on the chosen topic of the multidisciplinary assignment. | | - DC
| DC9 - De student kan mondeling en schriftelijk (grafisch) communiceren. (communiceren) | | | - BC
| De student kan in alle opdrachten helder en correct communiceren in het Frans zowel schriftelijk als mondeling al dan niet gebru ik makend van visuele hulpmiddelen.
De student kan een motivatiebrief en cv in het Frans opstellen.
Thestudent can communicate (in the assignments) in correct French, in a written and oral form.
The student can create an applicati on letter and resume in French. | | - DC
| DC11 - De student handelt maatschappelijk verantwoord en binnen een internationaal kader. (internationaal gericht en maatschappelijk verantwoord handelen) | | | - BC
| De student geeft blijk van een empathische, relatiegerichte attitude, met aandacht en begrip voor andere culturen en opinies.
The student inhibits an empathic attitude with an understanding of and attention for different cultures and opinions. | | - DC
| DC12 - De student geeft blijkt van een gepaste ingenieursattitude. (ingenieursattitude) | | | - BC
| De student geeft blijk van een onderzoekende houding en een ingesteldheid tot levenslang leren bij het uitwerken, presenteren en beantwoorden van vragen, voornamelijk bij de vakoverschrijdende opdracht.
The student inhibits a research and lifelongl earning attitude in the elaboration, presentation and answering questions, mainly for the multidisciplinary assignment. | - EC
| EC2 - De Master in de industriële wetenschappen: nucleaire technologiebeheerst een geheel van nucleaire technieken en technologieën en kan deze creatief concipiëren, plannen en uitvoeren als geïntegreerd deel van een methodologisch en projectmatig geordende reeks van handelingen binnen een multidisciplinair project met een belangrijke onderzoeks- en/of innovatiecomponent. | | - DC
| DC1 - De student heeft kennis van de basisbegrippen, structuur en samenhang. (kennis bezitten) | | | - BC
| De student kent algemene/academische woordenschat, belangrijke grammaticale principes en spellingsregels in het Frans. De studen t kent de methodologie achter het samenvatten van een tekst, het geven van een presentatie, het gebruik van courantemultimedial e hulpmiddelen, enz. Hij kent strategieën om woordenschat te leren.
The student has knowledge of general and academic voc abulary, grammar and orthography in French. He knows the methodology regarding writing a summary, giving apresentation. He can use current multimedia appliances, etc. He knows different strategies to acquire vocabulary. | | - DC
| DC2 - De student heeft inzicht in de basisbegrippen en methodes. (begrijpen) | | | - BC
| De student kan Franse teksten van algemene en/of technische aard binnen een aanvaardbaar tijdsbestek doorlezen en er leesstrateg ieën op toepassen met het oog op verdere inhoudelijke verwerking of bespreking.
De student kan actief begrijpendluiste ren naar Franse tekstfragmenten zoals presentaties, interviews, uiteenzettingen e.d.
The student knows the correct approa ch regarding reading and writing French texts on general and/or technical subjects. He administers proper readingstrategies reg arding further discussion or processing.
The student can actively listen to French text fragments such as presentations , conversations, presentations, interviews, etc. | | - DC
| DC3 - De student kan problemen herkennen, activiteiten plannen en actie ondernemen. (initiëren en plannen) | | | - BC
| De student kan zelfstandig zijn opdrachten plannen.
The student is able to plan his assignments independently. | | - DC
| DC4 - De student kan informatie opzoeken, meten of verzamelen en correct refereren. (data verwerven) | | | - BC
| De student kan zelfstandig Franse woordenschat verwerken en toepassen in een andere context. De student kan zelfstandig informat ie en de correcte vertaling van algemene/academische woordenschat en vakjargon opzoeken en toepassen in een anderecontext. De student refereert correct naar de geraadpleegde bronnen in de opdrachten.
The student is able to acquire French v ocabulary and use it in a different context. He can independently acquire information and the correcttranslation of general/aca demic vocabulary and technical jargon and use in a different context.
He refers correctly to literature in his assignme nts. | | - DC
| DC5 - De student kan problemen analyseren, logisch structureren en interpreteren. (analyseren) | | | - BC
| De student kan zijn opdrachten logisch structuren.
The student is able to structure his assignments logically. | | - DC
| DC7 - De student kan geselecteerde methodes en hulpmiddelen aanwenden om oplossingen en ontwerpen te implementeren. (implementeren en operationaliseren) | | | - BC
| De student kan de aangereikte en zelfstandig verworven, kennis toepassen in mondelinge en schriftelijke opdrachten in het Frans.
The student is able to implement the obtained knowledge in oral and written assignments in French. |
|
|
|
master in de industriële wetenschappen: bouwkunde
|
- EC
| EC1 - De Master in de industriële wetenschappen: bouwkunde kan in eigen professioneel denken en handelen -- met een gepaste ingenieursattitude en met continue aandacht voor de eigen vorming -- adequaat communiceren, effectief samenwerken, en rekening houden met de duurzame, economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | | - DC
| DC-M8 kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) | | | - BC
| De student kan kritisch reflecteren over het gekozen topic van de vakoverschrijdende opdracht.
The student is able to cri tically reflect on the chosen topic of the multidisciplinary assignment. | | - DC
| DC-M9 - kan mondeling en schriftelijk (grafisch) communiceren. communiceren> | | | - BC
| De student kan in alle opdrachten helder en correct communiceren in het Frans zowel schriftelijk als mondeling al dan niet gebruik makend van visuele hulpmiddelen.
De student kan een motivatiebrief en cv in het Frans opstellen.
Thestudent can communicate (in the assignments) in correct French, in a written and oral form.
The student can create an applicati on letter and resume in French. | | - DC
| DC-M11 - handelt maatschappelijk verantwoord en binnen een internationaal kader. (internationaal gericht en maatschappelijk verantwoord handelen) | | | - BC
| De student geeft blijk van een empathische, relatiegerichte attitude, met aandacht en begrip voor andere culturen en opinies.
The student inhibits an empathic attitude with an understanding of and attention for different cultures andopinions. | | - DC
| DC-M12 - geeft blijkt van een gepaste ingenieursattitude. (ingenieursattitude) | | | - BC
| De student geeft blijk van een onderzoekende houding en een ingesteldheid tot levenslang leren bij het uitwerken, presenteren en beantwoorden van vragen, voornamelijk bij de vakoverschrijdende opdracht.
The student inhibits a research and lifelongl earning attitude in the elaboration, presentation and answering questions, mainly for the multidisciplinary assignment. | - EC
| EC2 - De Master in de industriële wetenschappen: bouwkunde beheerst een geheel van bouwkundige technieken en technologieën en kan deze creatief concipiëren, plannen en uitvoeren als geïntegreerd deel van een methodologisch en projectmatig geordende reeks van handelingen binnen een multidisciplinair project met een belangrijke onderzoeks- en/of innovatiecomponent | | - DC
| DC-M1 - heeft kennis van de basisbegrippen, structuur en samenhang. (kennis bezitten) | | | - BC
| De student kent algemene/academische woordenschat, belangrijke grammaticale principes en spellingsregels in het Frans. De student kent de methodologie achter het samenvatten van een tekst, het geven van een presentatie, het gebruik van courantemultimediale hulpmiddelen, enz. Hij kent strategieën om woordenschat te leren.
The student has knowledge of general and academic voc abulary, grammar and orthography in French. He knows the methodology regarding writing a summary, giving apresentation. He can use current multimedia appliances, etc. He knows different strategies to acquire vocabulary. | | - DC
| DC-M2 - heeft inzicht in de basisbegrippen en methodes. (begrijpen) | | | - BC
| De student kan Franse teksten van algemene en/of technische aard binnen een aanvaardbaar tijdsbestek doorlezen en er leesstrategieën op toepassen met het oog op verdere inhoudelijke verwerking of bespreking.
De student kan actiefbegrijpend luisteren naar Franse tekstfragmenten zoals presentaties, interviews, uiteenzettingen e.d.
The student knows the correct approa ch regarding reading and writing French texts on general and/or technical subjects. He administers properreading strategies reg arding further discussion or processing.
The student can actively listen to French text fragments such as presentations , conversations, presentations, interviews, etc. | | - DC
| DC-M3 - kan problemen herkennen, activiteiten plannen en actie ondernemen. (initiëren en plannen) | | | - BC
| De student kan zelfstandig zijn opdrachten plannen.
The student is able to plan his assignments independently. | | - DC
| DC-M4 - kan informatie opzoeken, meten of verzamelen en correct refereren. (data verwerven) | | | - BC
| De student kan zelfstandig woordenschat verwerken en toepassen in een andere context. De student kan zelfstandig informatie en de correcte vertaling van algemene/academische woordenschat en vakjargon opzoeken en toepassen in een anderecontext.
De student refereert correct naar de geraadpleegde bronnen in zijn opdrachten.
The student is able to acquire vocabulary an d use it in a different context. He can independently acquire information and the correct translation ofgeneral/academic vocabu lary and technical jargon and use in a different context.
The student refers correctly to literature in his assignments . | | - DC
| DC-M5 - kan problemen analyseren, logisch structureren en interpreteren. (analyseren) | | | - BC
| De student kan zijn opdrachten logisch structuren.
The student is able to structure his assignments logically. | | - DC
| DC-M7 - kan geselecteerde methodes en hulpmiddelen aanwenden om oplossingen en ontwerpen te implementeren. (implementeren en operationaliseren) | | | - BC
| De student kan de aangereikte en zelfstandig verworven, kennis toepassen in mondelinge en schriftelijke opdrachten in het Frans.
The student is able to implement the obtained knowledge in oral and written assignments in French. |
|
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
Aangeboden in | Tolerantie3 |
Master in de industriële wetenschappen: bouwkunde anderstalige communicatie keuze
|
J
|
Master in de industriële wetenschappen: chemie internationalisering keuze
|
J
|
master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT: anderstalige communicatie
|
J
|
master in de industriële wetenschappen: informatica: verbreding
|
J
|
master in de industriële wetenschappen: nucleaire technologie
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|