Internationale toegepaste communicatie: Engels (2909) |
Onderwijstaal : Nederlands |
Studiepunten: 3,0 | | | Periode: semester 1 (0sp)semester 2 (3sp) | | | 2de Examenkans1: Nee | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
In het eerste semester voeren de studenten praktijkgerichte opdrachten in het Engels uit die de vier essentiële communicatieskills omvatten: luisteren, spreken, lezen en schrijven. De inhoud van de opdrachten sluit zo nauw mogelijk aan bij de concrete leef- en leerwereld van de studenten en hun toekomstige beroepspraktijk. Er is een weloverwogen mix van algemene en meer technisch georiënteerde onderwerpen. In het tweede semester werken de studenten een vakoverschrijdende opdracht in het Engels uit over een zelfgekozen onderwerp.
|
|
|
|
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | semester 1 (1,5 SP): mondelinge en schriftelijke evaluaties tijdens de
contacturen;
semester 2 (1,5 SP): mondelinge en schriftelijke evaluatie van de
vakoverschrijdende opdracht. |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een student dient minstens deel te nemen aan alle onderdelen van de permanente evaluatie. |
|
|
|
Gevolg | Indien een student de vakoverschrijdende opdracht niet aflegt, krijgt hij als eindresultaat voor het opleidingsonderdeel een code N (evaluatie niet volledig afgelegd).
Indien een student niet deelneemt aan een (of meerdere) van de andere onderdelen van de permanente evaluatie, krijgt hij wel een eindresultaat (in afwijking van de examenregeling). Hij ontvangt een 0 voor het onderdeel waaraan hij niet deelnam. |
|
|
|
Extra info | Voor alle onderdelen van de permanente evaluatie is het kunnen afronden van de opdracht(en) in het voorziene tijdsbestek onderdeel van de evaluatie. Studenten in bijzondere omstandigheden, die als faciliteit een relatieve meertijd kregen toegekend, kunnen hierop daarom geen beroep doen. |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Alle studiemateriaal wordt beschikbaar gesteld via het elektronisch leerplatform. |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Situering binnen het curriculum/leerdomein Het opleidingsonderdeel maakt deel uit van het leerdomein Ingenieursvaardigheden. Het bouwt verder op de opgedane taal- en communicatievaardigheden in de opleidingsonderdelen Project Engineering Skills en Research Engineering Skills. Het opleidingsonderdeel verbreedt/verdiept deze vaardigheden verder als voorbereiding op het internationale werkveld van de ingenieur. |
|
|
Eindcompetenties master in de industriële wetenschappen: informatica
|
- EC
| EC1 - De master in de industriële wetenschappen informatica kan in eigen professioneel denken en handelen -- met een gepaste ingenieursattitude en met continue aandacht voor de eigen vorming -- adequaat communiceren, effectief samenwerken, en rekening houden met de duurzame, economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. [people, data literacy and essential software skills] | | - DC
| DC-M8 - kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) | | | - BC
| De student kan kritisch reflecteren over het gekozen topic van de vakoverschrijdende opdracht. | | - DC
| DC-M9 - kan mondeling en schriftelijk (grafisch) communiceren. (communiceren) | | | - BC
| De student kan in alle opdrachten helder en correct communiceren in het Engels, zowel schriftelijk als mondeling, al dan niet gebruikmakend van visuele hulpmiddelen.
De student kan een motivatiebrief en cv in het Engels opstellen. | | - DC
| DC-M11 - handelt maatschappelijk verantwoord en binnen een internationaal kader. (internationaal gericht en maatschappelijk verantwoord handelen) | | | - BC
| De student geeft blijk van een empathische, relatiegerichte attitude, met aandacht en begrip voor andere culturen en opinies. | | - DC
| DC-M12 - geeft blijkt van een gepaste ingenieursattitude. (ingenieursattitude) | | | - BC
| De student geeft blijk van een onderzoekende houding en een ingesteldheid tot levenslang leren bij het uitwerken, presenteren en beantwoorden van vragen, voornamelijk bij de vakoverschrijdende opdracht. | - EC
| EC2 - De master in de industriële wetenschappen informatica beheerst een geheel van kennis en vaardigheden omtrent het ontwerpen van geïntegreerde, resilient softwaresystemen en kan deze creatief concipiëren, plannen en uitvoeren als geïntegreerd deel van een methodologisch en projectmatig geordende reeks van handelingen binnen een multidisciplinair project met een belangrijke onderzoeks- en/of innovatiecomponent. [systeemdenken] | | - DC
| DC-M1 - heeft kennis van de basisbegrippen, structuur en samenhang. (kennis bezitten) | | | - BC
| De student kent algemene/academische woordenschat, belangrijke grammaticale principes en spellingsregels in het Engels. De stude nt kent de methodologie achter het samenvatten van een tekst, het geven van een presentatie, het gebruik van courantemultimedia le hulpmiddelen, enz. Hij kent strategieën om woordenschat te leren. | | - DC
| DC-M2 - heeft inzicht in de basisbegrippen en methodes. (begrijpen) | | | - BC
| De student kan Engelse teksten van algemene en/of technische aard binnen een aanvaardbaar tijdsbestek doorlezen en er leesstrate gieën op toepassen met het oog op verdere inhoudelijke verwerking of bespreking.
De student kan actief begrijpendluist eren naar Engelse tekstfragmenten zoals presentaties, interviews, uiteenzettingen e.d. | | - DC
| DC-M3 - kan problemen herkennen, activiteiten plannen en actie ondernemen. (initiëren en plannen) | | | - BC
| De student kan zelfstandig zijn opdrachten plannen. | | - DC
| DC-M4 - kan informatie opzoeken, meten of verzamelen en correct refereren. (data verwerven) | | | - BC
| De student kan zelfstandig Engelse woordenschat verwerken en toepassen in een andere context. De student kan zelfstandig informa tie en de correcte vertaling van algemene/academische woordenschat en vakjargon opzoeken en toepassen in een anderecontext.
De student refereert correct naar de geraadpleegde bronnen in zijn opdrachten. | | - DC
| DC-M5 - kan problemen analyseren, logisch structureren en interpreteren. (analyseren) | | | - BC
| De student kan zijn opdrachten logisch structuren. | | - DC
| DC-M7 - kan geselecteerde methodes en hulpmiddelen aanwenden om oplossingen en ontwerpen te implementeren. (implementeren en operationaliseren) | | | - BC
| De student kan de aangereikte en zelfstandig verworven kennis toepassen in mondelinge en schriftelijke opdrachten in het Engels. |
|
|
|
master in de industriële wetenschappen: chemie
|
- EC
| EC1 - De Master in de industriële wetenschappen: chemie kan in eigen professioneel denken en handelen -- met een gepaste ingenieursattitude en met continue aandacht voor de eigen vorming -- adequaat communiceren, effectief samenwerken, en rekening houden met de duurzame, economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | | - DC
| DC8 - De student kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) | | | - BC
| De student kan kritisch reflecteren over het gekozen topic van de vakoverschrijdende opdracht.
The student is able to cri tically reflect on the chosen topic of the multidisciplinary assignment. | | - DC
| DC9 - De student kan mondeling en schriftelijk (grafisch) communiceren. (communiceren) | | | - BC
| De student kan in alle opdrachten helder en correct communiceren in het Engels zowel schriftelijk als mondeling al dan niet gebr uik makend van visuele hulpmiddelen.
De student kan een motivatiebrief en cv in het Engels opstellen.
Thestuden t can communicate (in the assignments) in correct English, in a written and oral form.
The student can create an applic ation letter and resume in English. | | - DC
| DC11 - De student handelt maatschappelijk verantwoord en binnen een internationaal kader. (internationaal gericht en maatschappelijk verantwoord handelen) | | | - BC
| De student geeft blijk van een empathische, relatiegerichte attitude, met aandacht en begrip voor andere culturen en opinies.
The student inhibits an empathic attitude with an understanding of and attention for different cultures and opinions. | | - DC
| DC12 - De student geeft blijk van een gepaste ingenieursattitude. (ingenieursattitude) | | | - BC
| De student geeft blijk van een onderzoekende houding en een ingesteldheid tot levenslang leren bij het uitwerken, presenteren en beantwoorden van vragen, voornamelijk bij de vakoverschrijdende opdracht.
The student inhibits a research and lifelongl earning attitude in the elaboration, presentation and answering questions, mainly for the multidisciplinary assignment. | - EC
| EC2 - De Master in de industriële wetenschappen: chemie beheerst een geheel van chemische technieken en technologieën en kan deze creatief concipiëren, plannen en uitvoeren als geïntegreerd deel van een methodologisch en projectmatig geordende reeks van handelingen binnen een multidisciplinair project met een belangrijke onderzoeks- en/of innovatiecomponent | | - DC
| DC1 - De student heeft kennis van de basisbegrippen, structuur en samenhang. (kennis bezitten) | | | - BC
| De student kent algemene/academische woordenschat, belangrijke grammaticale principes en spellingsregels in het Engels. De stude nt kent de methodologie achter het samenvatten van een tekst, het geven van een presentatie, het gebruik van courantemultimedia le hulpmiddelen, enz. Hij kent strategieën om woordenschat te leren.
The student has knowledge of general and academic vo cabulary, grammar and orthography in English. He knows the methodology regarding writing a summary, giving apresentation. He ca n use current multimedia appliances, etc. He knows different strategies to acquire vocabulary. | | - DC
| DC2 - De student heeft inzicht in de basisbegrippen en methodes. (begrijpen) | | | - BC
| De student kan Engelse teksten van algemene en/of technische aard binnen een aanvaardbaar tijdsbestek doorlezen en er leesstrate gieën op toepassen met het oog op verdere inhoudelijke verwerking of bespreking.
De student kan actief begrijpendluist eren naar Engelse tekstfragmenten zoals presentaties, interviews, uiteenzettingen e.d.
The student knows the correct appr oach regarding reading and writing English texts on general and/or technical subjects. He administers proper readingstrategies regarding further discussion or processing.
The student can actively listen to English text fragments such as presentat ions, conversations, presentations, interviews, etc. | | - DC
| DC3 - De student kan problemen herkennen, activiteiten plannen en actie ondernemen. (initiëren en plannen) | | | - BC
| De student kan zelfstandig zijn opdrachten plannen.
The student is able to plan his assignments independently. | | - DC
| DC4 - De student kan informatie opzoeken, meten of verzamelen en correct refereren. (data verwerven) | | | - BC
| De student kan zelfstandig Engelse woordenschat verwerken en toepassen in een andere context. De student kan zelfstandig informa tie en de correcte vertaling van algemene/academische woordenschat en vakjargon opzoeken en toepassen in een anderecontext.
De student refereert correct naar de geraadpleegde bronnen in zijn opdrachten.
The student is able to acquire Engli sh vocabulary and use it in a different context. He can independently acquire information and the correcttranslation of general /academic vocabulary and technical jargon and use in a different context.
The student refers correctly to literature in his assignments. | | - DC
| DC5 - De student kan problemen analyseren, logisch structureren en interpreteren. (analyseren) | | | - BC
| De student kan zijn opdrachten logisch structuren.
The student is able to structure his assignments logically. | | - DC
| DC7 - De student kan geselecteerde methodes en hulpmiddelen aanwenden om oplossingen en ontwerpen te implementeren. (implementeren en operationaliseren) | | | - BC
| De student kan de aangereikte en zelfstandig verworven kennis toepassen in mondelinge en schriftelijke opdrachten in het Engels.
The student is able to implement the obtained knowledge in oral and written assignments in English. |
|
|
|
master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT
|
- EC
| EC1 - De Master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT kan in eigen professioneel denken en handelen -- met een gepaste ingenieursattitude en met continue aandacht voor de eigen vorming -- adequaat communiceren, effectief samenwerken, en rekening houden met de duurzame, economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | | - DC
| DC-M8 - kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) | | | - BC
| De student kan kritisch reflecteren over het gekozen topic van de vakoverschrijdende opdracht.
The student is able to cri tically reflect on the chosen topic of the multidisciplinary assignment. | | - DC
| DC-M9 - kan mondeling en schriftelijk (grafisch) communiceren. (communiceren) | | | - BC
| De student kan in alle opdrachten helder en correct communiceren in het Engels, zowel schriftelijk als mondeling, al dan niet ge bruikmakend van visuele hulpmiddelen.
De student kan een motivatiebrief en cv in het Engels opstellen.
Thestude nt can communicate (in the assignments) in correct English, in a written and oral form.
The student can create an appli cation letter and resume in English. | | - DC
| DC-M11 - handelt maatschappelijk verantwoord en binnen een internationaal kader. (internationaal gericht en maatschappelijk verantwoord handelen) | | | - BC
| De student geeft blijk van een empathische, relatiegerichte attitude, met aandacht en begrip voor andere culturen en opinies.
The student inhibits an empathic attitude with an understanding of and attention for different cultures and opinions. | | - DC
| DC-M12 geeft blijkt van een gepaste ingenieursattitude. (ingenieursattitude) | | | - BC
| De student geeft blijk van een onderzoekende houding en een ingesteldheid tot levenslang leren bij het uitwerken, presenteren en beantwoorden van vragen, voornamelijk bij de vakoverschrijdende opdracht.
The student inhibits a research and lifelongl earning attitude in the elaboration, presentation and answering questions, mainly for the multidisciplinary assignment. | - EC
| EC2 - De Master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT beheerst een geheel van kennis en vaardigheden omtrent het ontwerpen van software en analoge en digitale systemen en kan deze creatief concipiëren, plannen en uitvoeren als geïntegreerd deel van een methodologisch en projectmatig geordende reeks van handelingen binnen een multidisciplinair project met een belangrijke onderzoeks- en/of innovatiecomponent | | - DC
| DC-M1 - heeft kennis van de basisbegrippen, structuur en samenhang. (kennis bezitten) | | | - BC
| De student kent algemene/academische woordenschat, belangrijke grammaticale principes en spellingsregels in het Engels. De stude nt kent de methodologie achter het samenvatten van een tekst, het geven van een presentatie, het gebruik van courantemultimedia le hulpmiddelen, enz. Hij kent strategieën om woordenschat te leren.
The student has knowledge of general and academic vo cabulary, grammar and orthography in English. He knows the methodology regarding writing a summary, giving apresentation. He ca n use current multimedia appliances, etc. He knows different strategies to acquire vocabulary. | | - DC
| DC-M2 - heeft inzicht in de basisbegrippen en methodes. (begrijpen) | | | - BC
| De student kan Engelse teksten van algemene en/of technische aard binnen een aanvaardbaar tijdsbestek doorlezen en er leesstrate gieën op toepassen met het oog op verdere inhoudelijke verwerking of bespreking.
De student kan actief begrijpendluist eren naar Engelse tekstfragmenten zoals presentaties, interviews, uiteenzettingen e.d.
The student knows the correct appr oach regarding reading and writing English texts on general and/or technical subjects. He administers proper readingstrategies regarding further discussion or processing.
The student can actively listen to English text fragments such as presentat ions, conversations, presentations, interviews, etc. | | - DC
| DC-M3- kan problemen herkennen, activiteiten plannen en actie ondernemen. (initiëren en plannen) | | | - BC
| De student kan zelfstandig zijn opdrachten plannen.
The student is able to plan his assignments independently. | | - DC
| DC-M4 - kan informatie opzoeken, meten of verzamelen en correct refereren. (data verwerven) | | | - BC
| De student kan zelfstandig Engelse woordenschat verwerken en toepassen in een andere context. De student kan zelfstandig informa tie en de correcte vertaling van algemene/academische woordenschat en vakjargon opzoeken en toepassen in een anderecontext.
De student refereert correct naar de geraadpleegde bronnen in zijn opdrachten.
The student is able to acquire Engli sh vocabulary and use it in a different context. He can independently acquire information and the correcttranslation of general /academic vocabulary and technical jargon and use in a different context.
The student refers correctly to literature in his assignments. | | - DC
| DC-M5 - kan problemen analyseren, logisch structureren en interpreteren. (analyseren) | | | - BC
| De student kan zijn opdrachten logisch structuren.
The student is able to structure his assignments logically. | | - DC
| DC-M7 - kan geselecteerde methodes en hulpmiddelen aanwenden om oplossingen en ontwerpen te implementeren. (implementeren en operationaliseren) | | | - BC
| De student kan de aangereikte en zelfstandig verworven kennis toepassen in mondelinge en schriftelijke opdrachten in het Engels.
The student is able to implement the obtained knowledge in oral and written assignments in English. |
|
|
|
master in de industriële wetenschappen: nucleaire technologie
|
- EC
| EC1 - De Master in de industriële wetenschappen: nucleaire technologie kan in eigen professioneel denken en handelen -- met een gepaste ingenieursattitude en met continue aandacht voor de eigen vorming -- adequaat communiceren, effectief samenwerken, en rekening houden met de duurzame, economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | | - DC
| DC8 - De student kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) | | | - BC
| De student kan kritisch reflecteren over het gekozen topic van de vakoverschrijdende opdracht.
The student is able to cri tically reflect on the chosen topic of the multidisciplinary assignment. | | - DC
| DC9 - De student kan mondeling en schriftelijk (grafisch) communiceren. (communiceren) | | | - BC
| De student kan in alle opdrachten helder en correct communiceren in het Engels, zowel schriftelijk als mondeling, al dan niet ge bruikmakend van visuele hulpmiddelen.
De student kan een motivatiebrief en cv in het Engels opstellen.
Thestude nt can communicate (in the assignments) in correct English, in a written and oral form.
The student can create an appli cation letter and resume in English. | | - DC
| DC11 - De student handelt maatschappelijk verantwoord en binnen een internationaal kader. (internationaal gericht en maatschappelijk verantwoord handelen) | | | - BC
| De student geeft blijk van een empathische, relatiegerichte attitude, met aandacht en begrip voor andere culturen en opinies.
The student inhibits an empathic attitude with an understanding of and attention for different cultures and opinions. | | - DC
| DC12 - De student geeft blijkt van een gepaste ingenieursattitude. (ingenieursattitude) | | | - BC
| De student geeft blijk van een onderzoekende houding en een ingesteldheid tot levenslang leren bij het uitwerken, presenteren en beantwoorden van vragen, voornamelijk bij de vakoverschrijdende opdracht.
The student inhibits a research and lifelongl earning attitude in the elaboration, presentation and answering questions, mainly for the multidisciplinary assignment. | - EC
| EC2 - De Master in de industriële wetenschappen: nucleaire technologiebeheerst een geheel van nucleaire technieken en technologieën en kan deze creatief concipiëren, plannen en uitvoeren als geïntegreerd deel van een methodologisch en projectmatig geordende reeks van handelingen binnen een multidisciplinair project met een belangrijke onderzoeks- en/of innovatiecomponent. | | - DC
| DC1 - De student heeft kennis van de basisbegrippen, structuur en samenhang. (kennis bezitten) | | | - BC
| De student kent algemene/academische woordenschat, belangrijke grammaticale principes en spellingsregels in het Engels. De stude nt kent de methodologie achter het samenvatten van een tekst, het geven van een presentatie, het gebruik van courantemultimedia le hulpmiddelen, enz. Hij kent strategieën om woordenschat te leren.
The student has knowledge of general and academic vo cabulary, grammar and orthography in English. He knows the methodology regarding writing a summary, giving apresentation. He ca n use current multimedia appliances, etc. He knows different strategies to acquire vocabulary. | | - DC
| DC2 - De student heeft inzicht in de basisbegrippen en methodes. (begrijpen) | | | - BC
| De student kan Engelse teksten van algemene en/of technische aard binnen een aanvaardbaar tijdsbestek doorlezen en er leesstrate gieën op toepassen met het oog op verdere inhoudelijke verwerking of bespreking.
De student kan actief begrijpendluist eren naar Engelse tekstfragmenten zoals presentaties, interviews, uiteenzettingen e.d.
The student knows the correct appr oach regarding reading and writing English texts on general and/or technical subjects. He administers proper readingstrategies regarding further discussion or processing.
The student can actively listen to English text fragments such as presentat ions, conversations, presentations, interviews, etc. | | - DC
| DC3 - De student kan problemen herkennen, activiteiten plannen en actie ondernemen. (initiëren en plannen) | | | - BC
| De student kan zelfstandig zijn opdrachten plannen.
The student is able to plan his assignments independently. | | - DC
| DC4 - De student kan informatie opzoeken, meten of verzamelen en correct refereren. (data verwerven) | | | - BC
| De student kan zelfstandig Engelse woordenschat verwerken en toepassen in een andere context. De student kan zelfstandig informa tie en de correcte vertaling van algemene/academische woordenschat en vakjargon opzoeken en toepassen in een anderecontext.
De student refereert correct naar de geraadpleegde bronnen in zijn opdrachten.
The student is able to acquire Engli sh vocabulary and use it in a different context. He can independently acquire information and the correcttranslation of general /academic vocabulary and technical jargon and use in a different context.
The student refers correctly to literature in his assignments. | | - DC
| DC5 - De student kan problemen analyseren, logisch structureren en interpreteren. (analyseren) | | | - BC
| De student kan zijn opdrachten logisch structuren.
The student is able to structure his assignments logically. | | - DC
| DC7 - De student kan geselecteerde methodes en hulpmiddelen aanwenden om oplossingen en ontwerpen te implementeren. (implementeren en operationaliseren) | | | - BC
| De student kan de aangereikte en zelfstandig verworven kennis toepassen in mondelinge en schriftelijke opdrachten in het Engels.
The student is able to implement the obtained knowledge in oral and written assignments in English. |
|
|
|
master in de industriële wetenschappen: bouwkunde
|
- EC
| EC1 - De Master in de industriële wetenschappen: bouwkunde kan in eigen professioneel denken en handelen -- met een gepaste ingenieursattitude en met continue aandacht voor de eigen vorming -- adequaat communiceren, effectief samenwerken, en rekening houden met de duurzame, economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | | - DC
| DC-M8 kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) | | | - BC
| De student kan kritisch reflecteren over het gekozen topic van de vakoverschrijdende opdracht.
The student is able to cri tically reflect on the chosen topic of the multidisciplinary assignment. | | - DC
| DC-M9 - kan mondeling en schriftelijk (grafisch) communiceren. communiceren> | | | - BC
| De student kan in alle opdrachten helder en correct communiceren in het Engels, zowel schriftelijk als mondeling, al dan niet ge bruikmakend van visuele hulpmiddelen.
De student kan een motivatiebrief en cv in het Engels opstellen.
Thestude nt can communicate (in the assignments) in correct English, in a written and oral form.
The student can create an appli cation letter and resume in English. | | - DC
| DC-M11 - handelt maatschappelijk verantwoord en binnen een internationaal kader. (internationaal gericht en maatschappelijk verantwoord handelen) | | | - BC
| De student geeft blijk van een empathische, relatiegerichte attitude, met aandacht en begrip voor andere culturen en opinies.
The student inhibits an empathic attitude with an understanding of and attention for different cultures and opinions. | | - DC
| DC-M12 - geeft blijkt van een gepaste ingenieursattitude. (ingenieursattitude) | | | - BC
| De student geeft blijk van een onderzoekende houding en een ingesteldheid tot levenslang leren bij het uitwerken, presenteren en beantwoorden van vragen, voornamelijk bij de vakoverschrijdende opdracht.
The student inhibits a research and lifelongl earning attitude in the elaboration, presentation and answering questions, mainly for the multidisciplinary assignment. | - EC
| EC2 - De Master in de industriële wetenschappen: bouwkunde beheerst een geheel van bouwkundige technieken en technologieën en kan deze creatief concipiëren, plannen en uitvoeren als geïntegreerd deel van een methodologisch en projectmatig geordende reeks van handelingen binnen een multidisciplinair project met een belangrijke onderzoeks- en/of innovatiecomponent | | - DC
| DC-M1 - heeft kennis van de basisbegrippen, structuur en samenhang. (kennis bezitten) | | | - BC
| De student kent algemene/academische woordenschat, belangrijke grammaticale principes en spellingsregels in het Engels. De stude nt kent de methodologie achter het samenvatten van een tekst, het geven van een presentatie, het gebruik van courantemultimedia le hulpmiddelen, enz. Hij kent strategieën om woordenschat te leren.
The student has knowledge of general and academic vo cabulary, grammar and orthography in English. He knows the methodology regarding writing a summary, giving apresentation. He ca n use current multimedia appliances, etc. He knows different strategies to acquire vocabulary. | | - DC
| DC-M2 - heeft inzicht in de basisbegrippen en methodes. (begrijpen) | | | - BC
| De student kan Engelse teksten van algemene en/of technische aard binnen een aanvaardbaar tijdsbestek doorlezen en er leesstrate gieën op toepassen met het oog op verdere inhoudelijke verwerking of bespreking.
De student kan actief begrijpendluist eren naar Engelse tekstfragmenten zoals presentaties, interviews, uiteenzettingen e.d.
The student knows the correct appr oach regarding reading and writing English texts on general and/or technical subjects. He administers proper readingstrategies regarding further discussion or processing.
The student can actively listen to English text fragments such as presentat ions, conversations, presentations, interviews, etc. | | - DC
| DC-M3 - kan problemen herkennen, activiteiten plannen en actie ondernemen. (initiëren en plannen) | | | - BC
| De student kan zelfstandig zijn opdrachten plannen.
The student is able to plan his assignments independently. | | - DC
| DC-M4 - kan informatie opzoeken, meten of verzamelen en correct refereren. (data verwerven) | | | - BC
| De student kan zelfstandig Engelse woordenschat verwerken en toepassen in een andere context. De student kan zelfstandig informa tie en de correcte vertaling van algemene/academische woordenschat en vakjargon opzoeken en toepassen in een anderecontext.
De student refereert correct naar de geraadpleegde bronnen in zijn opdrachten.
The student is able to acquire Engli sh vocabulary and use it in a different context. He can independently acquire information and the correcttranslation of general /academic vocabulary and technical jargon and use in a different context.
The student refers correctly to literature in his assignments. | | - DC
| DC-M5 - kan problemen analyseren, logisch structureren en interpreteren. (analyseren) | | | - BC
| De student kan zijn opdrachten logisch structuren.
The student is able to structure his assignments logically. | | - DC
| DC-M7 - kan geselecteerde methodes en hulpmiddelen aanwenden om oplossingen en ontwerpen te implementeren. (implementeren en operationaliseren) | | | - BC
| De student kan de aangereikte en zelfstandig verworven kennis toepassen in mondelinge en schriftelijke opdrachten in het Engels.
The student is able to implement the obtained knowledge in oral and written assignments in English. |
|
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
Aangeboden in | Tolerantie3 |
Master in de industriële wetenschappen: bouwkunde anderstalige communicatie keuze
|
J
|
Master in de industriële wetenschappen: chemie internationalisering keuze
|
J
|
master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT: anderstalige communicatie
|
J
|
master in de industriële wetenschappen: informatica: verbreding
|
J
|
master in de industriële wetenschappen: nucleaire technologie
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|