Communicatievaardigheden (3118) |
| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 3,0 | | | | Periode: semester 2 (3sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
|
De student kan wetenschappelijk bronnen raadplegen en informatie verzamelen.
|
|
|
- De student(e) kan een beperkt literatuuronderzoek (en andere bronnen) over een biologische topic uitvoeren, met het oog op een presentatie van de bevindingen.
- De student(e) kan een powerpointpresentatie ontwerpen en realiseren, die geschikt is om het bovenvermelde onderzoek toe te lichten tijdens een presentatie voor medestudenten.
- De student(e) kan mondeling helder presenteren voor een groep medestudenten (inclusief discussie) en dit binnen een opgegeven tijdsbestek.
- De student(e) kan tijdens het presenteren op een zinvolle wijze een powerpointpresentatie hanteren.
- De student(e) kan tijdens het presenteren van medestudenten op een zinvolle wijze kritische vragen stellen.
- De student(e) kan in teamverband communiceren naar het brede publiek.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Semester 2 (3,00sp)
| Evaluatievorm | |
|
| Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
|
| Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
| Voorwaarden | Het bijwonen en deelnemen aan de tussentijdse presentatie is verplicht. |
|
|
|
| Gevolg | De student(e) die ongewettigd afwezig is bij het bijwonen van de tussentijdse presentatie, krijgt voor het opleidingsonderdeel als eindresultaat een N: examenonderdeel niet volledig afgelegd: ongewettigd afwezig voor onderde(e)len van de evaluatie. |
|
|
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
| |
De specifieke informatie (zoals teksten, powerpoint presentaties) en de uit te voeren opdrachten worden op Blackboard geplaatst. |
|
 
|
| Aanbevolen literatuur |
| |
Asking Questions in Biology: A Guide to Hypothesis Testing, Experimental Design and Presentation in Practical Work and Research Projects,Francis Gilbert; Peter Mcgregor; Chris Barnard,4,Pearson,9780273734680
How to Write a Successful Science Thesis: The Concise Guide for Students,William E. Russey; Hans F. Ebel; Claus Bliefert,Wiley,9783527312986
A Student Handbook for Writing in Biology,Karin Knisely,4,W. H. Freeman, Sinauer Associates, Inc.,9781464150760 |
|
|
Eindcompetenties bachelor in de biologie
|
- EC
| EC 6: De bachelor Biologie kan onder begeleiding een beperkt onderzoek concipiëren: hij/zij is in staat een biologisch(e) probleem en hypothese te formuleren en een onderzoeksplan op te stellen en uit te voeren. Hiertoe kan hij/zij wetenschappelijke bronnen, inclusief anderstalige, raadplegen en gebruiken. | - EC
| EC 8: De bachelor Biologie kan mondeling en schriftelijk rapporteren en presenteren in het Nederlands en het Engels. Hij/zij kan communiceren over het vakgebied met vakgenoten en niet-vakgenoten. | - EC
| EC 9: De bachelor Biologie is in staat de eigen leerprocessen te plannen, te bewaken, te sturen, te evalueren en zo nodig bij te sturen (zelf management). |
|
|
|
| | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
2de bachelorjaar in de biologie
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|