Onderwijstaal : Nederlands |
Studiepunten: 3,0 | | | Periode: semester 2 (3sp) | | | 2de Examenkans1: Ja | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
In dit opleidingsonderdeel maak je kennis met de wereld van ondernemerschap. Er wordt NIET stil gestaan bij of gedoceerd over technische aspecten van ondernemerschap zoals business planning, budgettering, boekhouding, etc. Er wordt WEL veel aandacht besteed aan het DNA en de attitude van de ondernemer, de Vlaamse en Limburgse context die ondernemerschap ondersteunt en we proeven van ondernemerschap in de context van enkele reële bedrijven en incubatoren. In hoeverre ben jij (al) ondernemer? is de vraag die de opzet van dit opleidingsonderdeel drijft.
|
|
|
|
|
|
|
Conferentie/symposium ✔
|
|
|
Excursie/veldwerk ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Portfolio ✔
|
|
|
Seminarie ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Het minimum aantal netwerkevents moet worden bijgewoond en het minimum aantal podcasts moet worden beluisterd. |
|
|
|
Gevolg | Bij onvoldoende deelname aan netwerkevents of beluisteren van podcasts, resulteert dit in een onvolledig examenresultaat. |
|
|
|
Mogelijke externe locatie | ✔ |
|
Extra info | In het portfolio zijn er verschillende reflectieopdrachten verwerkt. Voor 1 deel van de reflectie is een student verplicht om minstens 2 netwerkevents fysiek bij te wonen en hierover nadien te reflecteren. Studenten dienen te bewijzen dat ze deze events hebben bijgewoond. Daarnaast moeten ze ook 3 ondernemende podcasts beluisteren en hierover reflecteren. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | indien een student niet geslaagd is om de reflecties in het portfolio,
zal er een mondelinge verdediging als herkansing ingepland worden,
waarbij de student verbeterde inzichten en reflecties presenteert aan
het onderwijsteam. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Tijdens het vak ondernemingszin wordt gebruik gemaakt van studiemateriaal dat via blackboard ter beschikking gesteld zal worden |
|
|
Eindcompetenties UHasselt instellingsbrede opleidingsonderdelen
|
- EC
| EC 01: De student bezit de capaciteit om respectvol te interageren met met mensen die verschillende culturele oriëntaties vertegenwoordigen en ontwikkelt hiervoor een open blik op de wereld. | - EC
| EC 04: De student kan kennis opbouwen via het verzamelen van informatie, verwerken en beoordelen. | - EC
| EC 05: De student leert zichzelf kennen door schriftelijke zelfreflectie en door discussie over zijn/haar werk. | - EC
| EC 06: De student weet welke vaardigheden noodzakelijk zijn om ondernemerszin te ontwikkelen en initiatieven in ondernemerschap te nemen. |
|
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
Aangeboden in | Tolerantie3 |
1e masterjaar in de mobiliteitswetenschappen
|
J
|
1ste master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie
|
J
|
2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica
|
J
|
2de masterjaar materiomics verbreding opleidingsonderdelen
|
J
|
3de bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie
|
J
|
3de bachelor jaar in de mobiliteitswetenschappen
|
J
|
3de bachelorjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica keuze
|
J
|
3de bachelorjaar handelsingenieur keuze
|
J
|
3de bachelorjaar in de toegepaste economische wetenschappen keuze
|
J
|
Educatieve master in de economie cluster ondernemen en management
|
J
|
Educatieve master in de ontwerpwetenschappen vrije keuze
|
J
|
keuze master voor corporate (UH)
|
J
|
keuze master voor private (UH)
|
J
|
master rechten OR
|
J
|
UHasselt instellingsbrede opleidingsonderdelen
|
N
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|