Onderwijstaal : Nederlands |
Studiepunten: 3,0 | | | Periode: semester 2 (3sp) | | | 2de Examenkans1: Nee | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Beelding 1A (3678)
|
3.0 stptn |
|
|
Beelding 1B (3679)
|
4.0 stptn |
|
|
Beelding 2A (3690)
|
3.0 stptn |
|
|
|
DEEL BEELDING2B: 2e luik met vervolg op de beeldende opdrachten 2Ba-Ar deel 2A. Het verder ontwikkelen van een beeldende onderzoekshouding (ontwikkelingsproces) staat naast de vaardigheid van het vooral manueel uitvoeren van werkstukken (product). Experiment met en toepassing van handmatige (2D, 3D) en digitale (2D) beeldende middelen. De opdrachten worden deels individueel, deels als groepswerk ingevuld. Het geheel (inclusief de opdrachten Beelding 2A) wordt op het einde in een portfolio gepresenteerd.
VORM EN CONCEPT: totaalanalyse van relevante architectuurprojecten resulterend in een in samenhang gepresenteerde serie conceptmaquettes.
KLEUR: toepassing van structurele kleurenleer met analyse en interpretatie op specifieke opdrachten in de wereld van beeldende kunst en architectuur. Onderzoek naar bestaande kleurtoepassingen, resulterend in presentatie als werkstukken en beeldverslag. Aandacht voor creatieve processen vanuit intuïtie, associaties en out-of-the-box.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
|
|
Demonstraties ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | Evaluatie aan de hand van opdrachten |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Aanwezigheid is verplicht. De student dient elke afwezigheid te wettigen volgens de facultaire richtlijnen.
De student bespreekt elke sessie zijn/haar voortgang met de begeleider.
Wanneer hulpmiddelen voor kunstmatige intelligentie (hierna ‘Ai’ genoemd) door de student worden gebruikt voor een onderdeel van een opdracht, moet dit tijdens de begeleiding met de docenten worden gecommuniceerd. Naast deze verplichting om het gebruik van Ai te melden, levert de student bewijs van het Ai-proces door een overzicht te verstrekken met een duidelijke documentatie van de tools (weblink), prompts en/of materialen die zijn gebruikt om de Ai-inhoud te genereren, zodat een permanente en definitieve evaluatie mogelijk is.
Er zijn meerdere deelopdrachten. Deelname aan al deze opdrachten is verplicht.
Het indienen van werkstukken gebeurt op afgesproken dag en uur. |
|
|
|
Gevolg | Ongewettigde afwezigheid bij meer dan één van het aantal zittingen (van de betreffende opdracht) waarbij de student zijn/haar vooruitgang niet heeft besproken resulteert in een 0 voor de betreffende opdracht. Bij gewettigde afwezigheid dient de opdracht volledig te worden uitgevoerd.
Indien de student meer dan één keer zijn/haar voortgang ongewettigd niet heeft besproken, resulteert dit in 0/20 voor de betreffende opgave.
Wanneer hulpmiddelen voor kunstmatige intelligentie (hierna ‘Ai’ genoemd) door de student worden gebruikt voor een onderdeel van een opdracht, moet dit tijdens de begeleiding met de docenten worden gecommuniceerd. Naast deze verplichting om het gebruik van Ai te melden, levert de student bewijs van het Ai-proces door een overzicht te verstrekken met een duidelijke documentatie van de tools (weblink), prompts en/of materialen die zijn gebruikt om de Ai-inhoud te genereren, zodat een permanente en definitieve evaluatie mogelijk is. Het niet rapporteren of leveren van bewijs zal resulteren in een onbeoordeelbare opdracht (wat resulteert in de eindscore "A" > "ongewettigd afwezig").
Bij niet deelname aan een deelevaluatie (een of meerdere opdrachten) wordt een eindcijfer van 0/20 toegekend.
Het niet indienen van de werkstukken op afgesproken dag en uur (tenzij geldige reden) resulteert in een A voor de betreffende opdracht (ongewettigd afwezig). |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Een lijst met studie -en werkmateriaal, nodig voor het uitvoeren van de opdrachten (werkstukken), wordt tijdens het academiejaar aan de studenten meegedeeld. |
|
|
Eindcompetenties bachelor in de architectuur
|
- EC
| De student is in staat om onder begeleiding ontwerpend onderzoek te verrichten. | - EC
| De student kan bij het ontwerpen creatief gebruikmaken van inzichten in diverse aspecten van de architectuur met zin voor verbeelding, kunstzinnigheid, intuïtie en emotie en zonder hierbij de bouwtechnische aspecten en het gebruik uit het oog te verliezen. | - EC
| De student kan een architecturaal concept, ontwerp, ontwerpproces en onderzoeksdata creatief en overtuigend communiceren, gebruikmakend van de gepaste communicatie- en visualisatietechnieken, zowel handmatig als digitaal. | - EC
| De student kan kritisch reflecteren over de eigen ontwerpvaardigheden en omgaan met kritiek van anderen om zo eigen werk, visie en proces bij te sturen. | - EC
| De student kan kritisch, onderbouwd en met een sterke beeldende en ruimtelijke gevoeligheid reflecteren over de bestaande omgeving en ingrepen hierin. | - EC
| De student kan zelfstandig en in team opdrachten managen in de tijd, in functie van een onderzoek/ontwerp. |
|
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
Aangeboden in | Tolerantie3 |
2de bachelorjaar in de architectuur
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|