Customer Experience Management (3851) |
| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 6,0 | | | | Periode: semester 1 (6sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
|
De student dient over een basiskennis marketing te beschikken, meer bepaald kennis van en inzicht in de marketingomgeving, marketingonderzoek, koopgedrag van consumenten en bedrijven, marktsegmentatie, doelgroepbepaling en positionering en de marketinginstrumenten.
|
|
|
|
Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie.
Het vak Customer Experience Management gaat in op de veranderende klant in een veranderende omgeving. De klant heeft meer keuzes dan ooit en komt op verschillende manieren in contact met een bedrijf (smartphone, website, winkel, ). Deze contactpunten moeten in kaart worden gebracht om de totale beleving van de klant te optimaliseren.
Er wordt stilgestaan bij de zintuigen die een belangrijke rol spelen in de beleving. Rekening houdend hiermee worden er concrete richtlijnen besproken voor wat betreft het managen van de klantervaring.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
|
Semester 1 (6,00sp) Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
| Verplichte handboeken (boekhandel) |
| |
Economie van Experiences,Albert Boswijk, Ed Peelen en Steven Olthof,4e editie,9789043028974 |
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
| |
Wetenschappelijke artikels via Blackboard |
|
 
|
| Opmerkingen |
| |
Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie. |
|
|
Eindcompetenties | | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
2de masterjaar handelsingenieur - marketing intelligence
|
J
|
|
Educatieve master in de economie cluster marketing
|
J
|
|
master HW OM track private sector
|
J
|
|
master HW OM track publieke sector
|
J
|
|
master in de handelswetenschappen - accountancy, financiering en fiscaliteit
|
J
|
|
master in de handelswetenschappen - marketing management
|
J
|
|
master in de handelswetenschappen - supply chain management
|
J
|
|
master TEW-MAR
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|