Customer Experience Management (3851)

  
Coördinerend verantwoordelijke :Prof. dr. Lieve DOUCE 
  
Co-titularis :Prof. dr. Katelijn QUARTIER 


Onderwijstaal : Nederlands


Studiepunten: 6,0
  
Periode: semester 1 (6sp)
  
2de Examenkans1: Ja
  
Eindcijfer2: Numeriek
 
Examencontract: niet mogelijk


Overgangscurriculum
 
Volgtijdelijkheid
 
   Geen volgtijdelijkheid

Begincompetenties

De student dient over een basiskennis marketing te beschikken, meer bepaald kennis van en inzicht in de marketingomgeving, marketingonderzoek, koopgedrag van consumenten en bedrijven, marktsegmentatie, doelgroepbepaling en positionering en de marketinginstrumenten.



Inhoud

Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie.

Het vak Customer Experience Management gaat in op de veranderende klant in een veranderende omgeving. De klant heeft meer keuzes dan ooit en komt op verschillende manieren in contact met een bedrijf (smartphone, website, winkel, ). Deze contactpunten moeten in kaart worden gebracht om de totale beleving van de klant te optimaliseren.

Er wordt stilgestaan bij de zintuigen die een belangrijke rol spelen in de beleving. Rekening houdend hiermee worden er concrete richtlijnen besproken voor wat betreft het managen van de klantervaring.



Organisatie- / Werkvormen
Organisatievormen  
Collectief feedback moment  
Individueel begeleidingsmoment  


Evaluatie

Semester 1 (6,00sp)

Evaluatievorm
Schriftelijk examen100 %
Gesloten-boek

Tweede examenkans

Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans
Neen
 

Verplichte handboeken (boekhandel)
  Economie van Experiences,Albert Boswijk, Ed Peelen en Steven Olthof,4e editie,9789043028974
 

Verplicht studiemateriaal
 

Wetenschappelijke artikels via Blackboard

 

Opmerkingen
 

Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie.



Eindcompetenties
  EC = eindcompetenties      DC = deelcompetenties      BC = beoordelingscriteria  
Aangeboden inTolerantie3
2de masterjaar handelsingenieur - marketing intelligence J
Educatieve master in de economie cluster marketing J
master HW OM track private sector J
master HW OM track publieke sector J
master in de handelswetenschappen - accountancy, financiering en fiscaliteit J
master in de handelswetenschappen - marketing management J
master in de handelswetenschappen - supply chain management J
master TEW-MAR J



1   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2.
2   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
3   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.