Marketinginformatie (3853) |
| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 6,0 | | | | Periode: semester 2 (6sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
|
De studenten kan een lineaire regressie analyse uitvoeren en interpreteren
|
|
|
|
Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie.
Het verzamelen en correct analyseren van marketinginformatie is cruciaal om de effectiviteit van marketing acties te meten. Market response modellen worden gebruikt om de impact te meten van marketing beslissingen op output maatstaven zoals verkopen of marktaandelen. Deze cursus introduceert market response models als een methode om de effectiviteit van marketing acties (zoals advertising, prijs, innovaties) te meten. De cursus heeft twee doelen:
- Bestuderen van de rijke academische marketing modeling literatuur waarin de effectiviteit van verschillende marketing instrumenten wordt onderzocht.
- Aanleren hoe zelf een goed (basis) market response model te bouwen.
|
|
|
Semester 2 (6,00sp)
|
| Gebruik studiemateriaal tijdens evaluatie | ✔ |
|
| Toelichting | Studenten mogen het lesmateriaal (slides en academische papers) meenemen naar het examen. |
|
|
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
| |
Het studiemateriaal zal bestaan uit een selectie wetenschappelijke papers en de slides van de hoorcolleges. Beide zullen beschikbaar worden gemaakt via BlackBoard. |
|
 
|
| Opmerkingen |
| |
Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie. |
|
|
Eindcompetenties | | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
master HW OM track private sector
|
J
|
|
master HW OM track publieke sector
|
J
|
|
master in de handelswetenschappen - accountancy, financiering en fiscaliteit
|
J
|
|
master in de handelswetenschappen - marketing management
|
J
|
|
master in de handelswetenschappen - supply chain management
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|