Actuele thema's in SCM (3870) |
| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 6,0 | | | | Periode: semester 2 (6sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
|
De student kent de basisbegrippen en -technieken in supply chain management die betrekking hebben op aankoop, voorraadbeheer, productie en leveranciersrelaties zoals forecasting, EOQ, netwerkdesign en lean management, en kan deze toepassen en interpreteren binnen een concrete bedrijfscontext.
|
|
|
|
Het betreft een overgangscurriculum.
Dit opleidingsonderdeel heeft hoofdzakelijk als doel om de link tussen theorie en praktijk te leggen, en de reeds opgedane kennis en vaardigheden te leren toepassen op nieuwe, complexe en reële beslissingsproblemen in de context van operationeel management, logistiek en supply chain management. Het opleidingsonderdeel bestaat uit verschillende activiteiten:
- Theoretische cases
- Business cases en bedrijfsbezoeken
- Bedrijfsspel 'The Fresh Connection'
- Eventueel één of meerdere gastsprekers of lezingen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Business game ✔
|
|
|
|
Excursie/veldwerk ✔
|
|
|
|
Semester 2 (6,00sp)
| Evaluatievorm | |
|
| Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
|
|
|
|
|
|
| Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
|
|
|
| Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
| Andere: | Resultaten bedrijfsspel (20%); Resultaten en actieve deelname business cases en bedrijfsbezoeken (20%) |
|
|
|
|
|
| Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
| Voorwaarden | Het is verplicht om aan alle geplande sessies van het opleidingsonderdeel deel te nemen en de bijhorende opdrachten tijdig in te leveren. |
|
|
|
| Gevolg | Niet deelname aan de geplande sessies van het opleidingsonderdeel of het niet tijdig inleveren van de opdrachten resulteert in een onvolledig examenresultaat. |
|
|
|
| Extra info | De evaluatie bestaat uit zes onderdelen: (1) Individueel, schriftelijke opdrachten verbonden aan bedrijfsspel (10%); (2) In groep, schriftelijke opdrachten verbonden aan bedrijfsspel (15%); (3) Individueel, mondelinge presentatie verbonden aan bedrijfsspel (10%); (4) In groep, resultaten bedrijfsspel (20%); (5) Individueel, resultaten en actieve deelname business cases en bedrijfsbezoeken (20%); (6) Individueel, schriftelijke opdracht verbonden aan business cases en bedrijfsbezoeken (25%). Bij de onderdelen waarvoor een groepsscore wordt bepaald, wordt peerevaluatie toegepast. |
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
| Toelichting evaluatievorm | Individueel schriftelijk examen op voorwaarde dat de student het bedrijfsspel volledig heeft doorlopen en de bijhorende opdrachten tijdig heeft ingediend. |
|
|
|
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
| |
Het studiemateriaal wordt ter beschikking gesteld via Blackboard. |
|
 
|
| Opmerkingen |
| |
Het betreft een overgangscurriculum. |
|
|
Eindcompetenties | | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
master in de handelswetenschappen - supply chain management
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|