| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 3,0 | | | | Periode: semester 2 (3sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
|
Er is geen specifieke voorkennis vereist.
|
|
|
|
Deze cursus gaat in op: - Verkeersveiligheid & menselijk gedrag: basisprincipes;
- Sociale marketing & het CAST-protocol;
- Persuasieve communicatie & verkeersveiligheidscampagnes;
- Illustratie van het CAST-protocol aan de hand van een testcase in Vlaanderen;
- Verkeersmarketing toegepast in de praktijk
Sleutelwoorden: Verkeersveiligheid, sociale marketing, CAST-protocol
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Seminarie ✔
|
|
|
|
Semester 2 (3,00sp)
| Evaluatievorm | |
|
| Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
| Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
| Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Deelcijfers waarvoor een voldoende werd behaald (≥ 10/20) tijdens de
eerste examenkans, worden overgedragen naar de tweede examenkans. |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Schriftelijk examen | 50 % |
|
| Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
| Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Deelcijfers waarvoor een voldoende werd behaald (≥ 10/20) tijdens de
eerste examenkans, worden overgedragen naar de tweede examenkans. |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
| Voorwaarden | De student dient verplicht & actief deel te nemen aan de werkzittingen.
Het tijdig indienen van de vereiste opdracht is verplicht om een eindcijfer te kunnen verkrijgen. |
|
|
|
| Gevolg | Gewettigde afwezigheid wordt tijdig gemeld door de student met de nodige stukken.
Bij niet-actieve deelname aan groepswerk (vastgesteld via peerassessment), kan de individuele score van de student worden aangepast.
Ongewettigde afwezigheid bij werkzittingen kan leiden tot een aangepast eindcijfer. Er zal 1 punt worden afgetrokken van het eindcijfer voor elke gemiste werkzitting zonder geldige reden. |
|
|
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
| Toelichting evaluatievorm | In geval van een onvoldoende resultaat kan de student gevraagd worden een herwerkte of individuele versie van de oorspronkelijke opdracht in te dienen. De student is zelf verantwoordelijk om hiervoor tijdig contact op te nemen met de docent. |
|
|
|
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
| |
Presentaties zoals aangeboden op Blackboard.
Digitaal handboek:
- Manual for designing, implementing, and evaluating road safety communication campaigns. CAST-deliverable edited by Patricia Delhomme, Werner De Dobbeleer, Sonja Forward & Anabela Simoes. Published: Belgian Road Safety Institute (Brussels), 2009. pp. 324
|
|
 
|
| Aanbevolen studiemateriaal |
| |
Eventueel bijkomend digitaal studiemateriaal onder de vorm van teksten (rapporten, tijdschriftartikelen) en/of videofragmenten die nodig/relevant zijn voor de uitvoering van de groepsopdracht, zullen steeds via Blackboard worden aangeboden. |
|
|
Eindcompetenties bachelor in de mobiliteitswetenschappen
|
- EC
| EC2: De afgestudeerde heeft een gedegen kennis en inzicht in de concepten, methodes, en (onderzoeks)technieken van de mobiliteitswetenschappen en past deze adequaat toe. | | | - DC
| DC1: De student kan op een zelfstandige wijze (anderstalige) vakliteratuur opzoeken, beoordelen en samenvatten i.f.v. de kennis die nodig is. | | | - DC
| DC2: De student kan informatie m.b.t. het eigen vakgebied kritisch beoordelen en synthetiseren. | | | - DC
| DC6: De student kan de belangrijkste theoretische denkkaders toepassen in de praktijk. | - EC
| EC3: De afgestudeerde is in staat om op basis van verworven kennis en inzicht te komen tot duurzame oplossingen voor complexe mobiliteitsvraagstukken. Daarnaast benadert de bachelor mobiliteitsproblemen vanuit het ruimere systeem door verbanden te leggen binnen het domein van mobiliteit en in relatie tot andere disciplines. | | | - DC
| DC4: De student formuleert een duurzame oplossing waarin hij/zij de relevante kennis en inzichten samenbrengt. | - EC
| EC4: De afgestudeerde beschouwt de maatschappij inclusief alle belanghebbenden als belangrijke stakeholder en denkt kritisch na over de maatschappelijke relevantie en consequenties van adviezen en opdrachten. | | | - DC
| DC2: De student kan naast de maatschappij ook de andere stakeholders (belanghebbenden) en hun specifieke belangen identificeren. | - EC
| EC6: De afgestudeerde is in staat om te communiceren - zowel schriftelijk als mondeling - over zijn vakgebied met wetenschappers uit het eigen of aangrenzende vakgebieden en met brede maatschappelijke groeperingen. | | | - DC
| DC2: De student is in staat om op een professionele manier mondeling te communiceren. |
|
|
|
| | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
3de bachelor jaar in de mobiliteitswetenschappen
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|