De elektronische studiegids voor het academiejaar 2025 - 2026 is onder voorbehoud.





Marketing project (4047)

  
Coördinerend verantwoordelijke :Prof. dr. Sara LEROI-WERELDS 
  
Met medewerking van :Mevrouw Liesbeth CELIS 
  
Lid van het onderwijsteam :Mevrouw Klara VROLIX 


Onderwijstaal : Nederlands


Studiepunten: 6,0
  
Periode: semester 1 (0sp)semester 2 (6sp)
  
2de Examenkans1: Ja
  
Eindcijfer2: Numeriek
 
Examencontract: niet mogelijk


 
Volgtijdelijkheid
 
   Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
 
 
  De student heeft tot op heden alle opleidingsonderdelen opgenomen in volgend studieprogramma om het onderliggende bachelordiploma te kunnen behalen
    bachelor in de toegepaste economische wetenschappen  
 
   Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
 
 
  Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
    Customer Research (2144) 6.0 stptn
    Strategic marketing (2878) 3.0 stptn
 

Begincompetenties

De student kent de belangrijkste onderzoeksmethoden om klanten te bevragen. De student kan deze onderzoeksmethoden gebruiken en de resultaten interpreteren.
De student kan een managementrapport opstellen en op een professionele manier schrijven voor een managementpubliek.
De student begrijpt wat klantgerichtheid betekent en kan uitleggen of een organisatie al dan niet klantgericht is.
De student begrijpt wat klantwaarde betekent en kan dit concept toepassen op een concreet object, zoals een product, dienst of technologie.
De student begrijpt wat de waardepropositie betekent en kan dit concept toepassen op een concreet object, zoals een product, dienst of technologie.



Inhoud

In dit opleidingsonderdeel bestuderen de studenten (in teamverband) een complex marketingvraagstuk dat werd aangereikt door een specifieke organisatie. Het kan gaan om een profit of een non-profit organisatie.

De studenten geven strategisch marketingadvies aan de organisatie op basis van een kritisch onderbouwde analyse van verschillende opties. Bij deze analyse maken de studenten gebruik van strategische marketingprincipes die worden aangereikt in andere opleidingsonderdelen.



Organisatie- / Werkvormen
Organisatievormen  
Hoorcollege  
Responsiecollege  
Stage  
Werkvormen  
Groepswerk  
Presentatie  
Verslag  


Evaluatie

Periode 2    Studiepunten 6,00

Evaluatievorm
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode50 %
Verslag
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode20 %
Presentatie
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode30 %
Andere:5% staat op proces, 25% op attitude (incl. peer evaluatie).

Tweede examenkans

Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans
Ja
Toelichting evaluatievorm De specifieke regels met betrekking tot herkansing zijn opgenomen in de studieleidraad (zie Blackboard).
 

Verplicht studiemateriaal
 

Indien nodig wordt ondersteunend studiemateriaal aangereikt via Blackboard.

 

Opmerkingen
 

Dit opleidingsonderdeel komt niet in aanmerking voor een examencontract.



Eindcompetenties
master in de toegepaste economische wetenschappen
  •  EC 
  • EC 01: De master TEW past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin)

  •  EC 
  • EC 02: De master TEW neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin)

  •  EC 
  • EC 03: De master TEW volgt actief evoluties op in de bedrijfseconomische wetenschappen en praktijken. (Zelfsturing en ondernemingszin)

  •  EC 
  • EC 04: De master TEW werkt samen in een team en toont leiderschapsvaardigheden met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband)

  •  EC 
  • EC 05: De master TEW communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren)

  •  EC 
  • EC 07: De master TEW toont zelfstandigheid bij het opstellen van een onderzoeksplan. (Onderzoeksvaardigheden)

  •  EC 
  • EC 08: De master TEW toont zelfstandigheid bij het implementeren van wetenschappelijke onderzoeksmethoden. (Onderzoeksvaardigheden)

  •  EC 
  • EC 09: De master TEW toont zelfstandigheid bij het analyseren, interpreteren en evalueren van onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden)

  •  EC 
  • EC 10: De master TEW integreert het perspectief van stakeholders bij het nemen van beslissingen in een organisatie. (Stakeholder awareness)

  •  EC 
  • EC 11: De master TEW formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale beleids-en bedrijfscontext. (Stakeholder awareness)

  •  EC 
  • EC 12: De master TEW reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness)

  •  EC 
  • EC 13: De master TEW kan strategische beleidsvraagstukken oplossen vanuit een conceptueel en analytisch denken en gebruikt hiervoor bedrijfseconomische denkkaders. (Probleemoplossend vermogen)

  •  EC 
  • EC 14: De master TEW kan evidence based de strategische beleidsopties voor een organisatie formuleren en beargumenteren. (Probleemoplossend vermogen)

  •  EC 
  • EC 15: De master TEW kan diepgaande inzichten en argumentatiewijzen uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toepassen bij het oplossen van strategische beleidsvraagstukken. (Probleemoplossend vermogen)

  •  EC 
  • EC 16: De master TEW kan het strategisch beleid van een organisatie ontwikkelen en bijsturen met het oog op het creëren van bedrijfseconomische en/of maatschappelijke waarde. (Opleidingsspecifieke competenties)

  •  EC 
  • EC 17: De master TEW kan inspelen op veranderende omgevingsfactoren die een impact hebben op een organisatie en haar beleid. (Opleidingsspecifieke competenties)

 

  EC = eindcompetenties      DC = deelcompetenties      BC = beoordelingscriteria  
Aangeboden inTolerantie3
master TEW-MAR J



1   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2.
2   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
3   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.