Onderzoeksportfolio (4194) |
| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 6,0 | | | | Periode: semester 1 (0sp) semester 2 (6sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Niet numeriek |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
|
Er is geen specifieke voorkennis vereist.
|
|
|
|
De algemene doelstelling van deze cursus is om: - een diepgaander begrip en inzicht te verwerven met betrekking tot typisch onderzoekswerk in het domein van de Mobiliteitswetenschappen.
- de bekwaamheid te ontwikkelen om op zelfstandige wijze onderzoek uit te voeren in het domein van de Mobiliteitswetenschappen.
- aanvullende interesses, vaardigheden en bekwaamheden te verkennen (promotie van het studieprogramma, vrijwilligerswerk op het terrein, website ontwikkeling e.d.).
Deze algemene doelstelling zal gerealiseerd worden door middel van actieve betrokkenheid bij taken die onder de vorm van een lijst aan studenten zal worden aangeboden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
|
Portfolio ✔
|
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Semester 2 (6,00sp)
| Evaluatievorm | |
|
| Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 90 % |
|
|
|
|
|
|
| Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
|
|
|
| Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
| Voorwaarden | De cursus bestaat uit 3 onderdelen, Masterproef Plan van Aanpak (2 ECTS), Taakvoltooiing (3ECTS) en Kritische reflectie (1ECTS). Deelname/op tijd inleveren van relevant werk voor alle onderdelen is verplicht. Om deel te kunnen nemen aan het debat binnen het onderdeel Kritische Reflectie moet eerst het onderdeel Taakvoltooiing worden afgerond. |
|
|
|
| Gevolg | Studenten moeten voor alle 3 onderdelen van de cursus afzonderlijk slagen. Als de student faalt op één van de onderdelen, krijgt hij een 'F' voor de hele cursus. Als de student faalt in deelname/het niet op tijd inleveren van werk in een van de onderdelen van de cursus, resulteert dit in een 'N' voor de hele cursus. |
|
|
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
| Toelichting evaluatievorm | De 2e examenkans geldt alleen voor het onderdeel Kritische Reflectie en het Plan van Aanpak. De 2e examenkans is NIET beschikbaar voor studenten die niet geslaagd zijn of niet hebben deelgenomen aan het onderdeel Taakvoltooiing. |
|
|
|
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
| |
Verplicht studiemateriaal zal in overleg met taakbegeleiders bepaald en aangeleverd worden. |
|
 
|
| Aanbevolen literatuur |
| |
Aanbevolen literatuur zal in overleg met de taakbegeleider bepaald en aangeleverd worden. |
|
 
|
| Aanbevolen studiemateriaal |
| |
Aanbevolen studiemateriaal zal in overleg met de taakbegeleider bepaald en aangeleverd worden. |
|
|
Eindcompetenties master in de mobiliteitswetenschappen
|
- EC
| EC1: De afgestudeerde past kennis toe op een zelfstandige en zelfsturende manier. De afgestudeerde is in staat om kritisch de eigen leerprocessen te plannen, te bewaken, te sturen en te evalueren en zorg te dragen voor eigen (kwaliteits-) controle. | | | - DC
| DC1: De student toont op individuele basis initiatief, creëert kansen door te anticiperen en stelt zich flexibel op. | | | - DC
| DC5: De student werkt op een zelfstandige en zelfsturende manier, doet hierbij aan zelfreflectie en streeft steeds verbetering na. | - EC
| EC2: De afgestudeerde heeft diepgaande kennis en inzicht in de concepten, methodes, en (onderzoeks)technieken van de mobiliteitswetenschappen en past deze adequaat en zelfstandig toe. | | | - DC
| DC3: De student kan op basis van een bepaalde context zelfstandig de juiste concepten, methoden of technieken voor wetenschappelijk onderzoek selecteren en verantwoorden. | - EC
| EC3: De afgestudeerde voert zelfstandig een onderzoek uit in de mobiliteitswetenschappen en reikt realistische en duurzame oplossingen aan voor complexe mobiliteitsproblemen door het aanwenden van relevante theorieën en/of modellen uit het vakgebied van mobiliteitswetenschappen en uit gerelateerde vakgebieden. | | | - DC
| DC2: De student biedt een realistische duurzame oplossing aan voor een bepaald probleem op basis van verworven kennis en inzichten uit zijn/haar academische opleiding. | - EC
| EC6: De afgestudeerde is in staat om te communiceren - zowel schriftelijk als mondeling - over zijn vakgebied met wetenschappers uit het eigen of aangrenzende vakgebieden en met brede maatschappelijke groeperingen en anderen hierbij te overtuigen. | | | - DC
| DC1: De student is in staat om schriftelijk op een logisch gestructureerde en duidelijk begrijpbare manier het proces, de resultaten alsook zijn/haar standpunten kenbaar te maken en hierover van mening te wisselen. | - EC
| EC8: De afgestudeerde handelt en reflecteert op een ethische en duurzame manier. | | | - DC
| DC3: De student gaat systematisch te werk en reflecteert bij iedere stap kritisch over het proces. |
|
|
|
| | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
1e masterjaar in de mobiliteitswetenschappen
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|