Science and technology everywhere (4250) |
| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 5,0 | | | | Periode: semester 1 (5sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
|
Dit opleidingsonderdeel bestaat uit een reeks lezingen waarin recente innovatieve, wetenschappelijke en technologische ontwikkelingen belicht worden. ‘Science and technology everywhere’ beoogt om de kennis van studenten met een verschillende vooropleidingen te verbreden en het inter- en multidisciplinaire karakter van wetenschappelijk onderzoek en technologische ontwikkelingen in de kijker te zetten. Verder heeft dit opleidingsonderdeel als opzet een brede wetenschappelijke interesse op te wekken en te laten kennismaken met een lerend netwerk in de wetenschap.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Conferentie/symposium ✔
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
|
|
Portfolio ✔
|
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Semester 1 (5,00sp)
|
| Mogelijke externe locatie | ✔ |
|
| Extra info | Het reeds opgebouwde portfolio mag steeds verder aangevuld worden (naar 2e examenkans toe of vanuit een vorig academiejaar). |
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
| |
Verplicht studiemateriaal wordt digitaal via Blackboard of op papier tijdens de lessen met de studenten gedeeld. |
|
|
Eindcompetenties Educatieve master in de wetenschappen en technologie
|
- EC
| 5.1 De educatieve master is een domeinexpert ENG & TECH: de EM kan in eigen professioneel denken en handelen - met een gepaste attitude en met continue aandacht voor de eigen vorming - adequaat communiceren naar alle actoren, effectief samenwerken in een (multidisciplinair) STEM-team, kan hierbij gebruik maken van moderne (digitale) hulpmiddelen en rekening houden met de economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | - EC
| 5.3 De educatieve master is een domeinexpert ENG & TECH: de EM heeft gevorderde of gespecialiseerde kennis van en inzicht in de principes, opbouw en gebruikte technologieën van diverse industriële processen en technieken relevant voor de specifieke vakdidactieken en kan hierin complexe, multidisciplinaire, niet-vertrouwde, praktijkgerichte ontwerp- of optimalisatieproblemen autonoom herkennen, kritisch analyseren en methodisch en gefundeerd oplossen met oog voor de toepassing, selectie van materialen, automatisatie, veiligheid, milieu en duurzaamheid, bewust van praktische beperkingen en met aandacht voor de actuele technologische ontwikkelingen. | - EC
| 5.4 De educatieve master is een domeinexpert WET: de EM heeft gevorderde kennis van en inzicht in de domeindisciplines relevant voor de specifieke vakdidactiek(en). |
|
|
|
| | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
Educatieve master in de wetenschappen en technologie - engineering en technologie jaar 1
|
J
|
|
Educatieve master in de wetenschappen en technologie - wetenschappen jaar 1
|
J
|
|
opleidingsonderdelen wetenschappen
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|