Digitale Marketing (4302) |
| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 6,0 | | | | Periode: semester 1 (6sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
|
De student dient over een basiskennis marketing te beschikken, meer bepaald kennis van en inzicht in de marketingomgeving, marketingonderzoek, koopgedrag van consumenten en bedrijven, marktsegmentatie, doelgroepbepaling en positionering en de marketinginstrumenten.
|
|
|
|
Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie.
Digitale marketing gaat dieper in op de verschillende online marketingtactieken(zoekmachine, sociale media, e‑mail, affliate, display, ... marketing) en hoe deze kunnen bijdragen tot het behalen van marketing(communicatie)doelstellingen.
|
|
|
Semester 1 (6,00sp)
| Evaluatievorm | |
|
| Schriftelijk examen | 100 % |
|
|
|
| Meerkeuzevragen, giscorrectie | ✔ |
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
| Verplichte handboeken (boekhandel) |
| |
Online marketing: de esssentie,Nino Adamo en Geert Buskes,2de editie,Pearson,9789043039338 |
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
| |
Wetenschappelijke artikels via Blackboard |
|
 
|
| Opmerkingen |
| |
Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie. |
|
|
Eindcompetenties | | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
1ste master handelsingenieur - marketing intelligence
|
J
|
|
Educatieve master in de economie cluster marketing
|
J
|
|
master HW OM track private sector
|
J
|
|
master HW OM track publieke sector
|
J
|
|
master in de handelswetenschappen - accountancy, financiering en fiscaliteit
|
J
|
|
master in de handelswetenschappen - marketing management
|
J
|
|
master in de handelswetenschappen - supply chain management
|
J
|
|
master TEW - minor marketing
|
J
|
|
master TEW-MAR
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|