Digitale Marketing (4302)

  
Coördinerend verantwoordelijke :Prof. dr. Lieve DOUCE 
  
Lid van het onderwijsteam :Mevrouw Sophie HAENEN 


Onderwijstaal : Nederlands


Studiepunten: 6,0
  
Periode: semester 1 (6sp)
  
2de Examenkans1: Ja
  
Eindcijfer2: Numeriek
 
Examencontract: niet mogelijk


Overgangscurriculum
 
Volgtijdelijkheid
 
   Geen volgtijdelijkheid

Begincompetenties

De student dient over een basiskennis marketing te beschikken, meer bepaald kennis van en inzicht in de marketingomgeving, marketingonderzoek, koopgedrag van consumenten en bedrijven, marktsegmentatie, doelgroepbepaling en positionering en de marketinginstrumenten.



Inhoud

Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie.

Digitale marketing gaat dieper in op de verschillende online marketingtactieken(zoekmachine, sociale media, e‑mail, affliate, display, ... marketing) en hoe deze kunnen bijdragen tot het behalen van marketing(communicatie)doelstellingen.



Organisatie- / Werkvormen
Organisatievormen  
Hoorcollege  
Project  


Evaluatie

Semester 1 (6,00sp)

Evaluatievorm
Schriftelijk examen100 %
Gesloten-boek
Casus
Meerkeuzevragen, giscorrectie

Tweede examenkans

Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans
Neen
 

Verplichte handboeken (boekhandel)
  Online marketing: de esssentie,Nino Adamo en Geert Buskes,2de editie,Pearson,9789043039338
 

Verplicht studiemateriaal
 

Wetenschappelijke artikels via Blackboard

 

Opmerkingen
 

Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie.



Eindcompetenties
  EC = eindcompetenties      DC = deelcompetenties      BC = beoordelingscriteria  
Aangeboden inTolerantie3
1ste master handelsingenieur - marketing intelligence J
Educatieve master in de economie cluster marketing J
master HW OM track private sector J
master HW OM track publieke sector J
master in de handelswetenschappen - accountancy, financiering en fiscaliteit J
master in de handelswetenschappen - marketing management J
master in de handelswetenschappen - supply chain management J
master TEW - minor marketing J
master TEW-MAR J



1   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2.
2   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
3   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.