Advanced Topics in Strategic Marketing (4303) |
| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 3,0 | | | | Periode: semester 2 (3sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
| |
| |
| |
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
| |
|
Strategic marketing (2878)
|
3.0 stptn |
| |
|
|
|
De student begrijpt wat klantgerichtheid betekent en kan uitleggen of een organisatie al dan niet klantgericht is. De student begrijpt wat klantwaarde betekent en kan dit concept toepassen op een concreet object, zoals een product, dienst of technologie. De student begrijpt wat de waardepropositie betekent en kan dit concept toepassen op een concreet object, zoals een product, dienst of technologie.
|
|
|
|
Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie.
In dit opleidingsonderdeel gaan we in op geavanceerde marketing topics die relevant zijn voor de strategie van een organisatie. We doen dit aan de hand van wetenschappelijke papers, nieuwsberichten, trendrapporten, key note sprekers, gastcolleges, video's, cases, etc.
Mogelijke topics:
- Digitale transformatie
- Marketing & technologie (AI, IoT, ...)
- Sustainability
- Employer branding
- ...
De topics worden bepaald in samenspraak met de studenten.
Elke student schrijft - op basis van één van deze topics - individueel een managementrapport over een organisatie van zijn/haar keuze. De student heeft de keuze: (1) een best practice rapport of (2) een adviesrapport. In een best practice rapport wordt uitgelegd hoe en waarom de organisatie een voorbeeld is voor andere organisaties. In een adviesrapport wordt er advies geformuleerd voor de organisatie op basis van concrete verbeterpunten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Semester 2 (3,00sp)
|
| Gebruik studiemateriaal tijdens evaluatie | ✔ |
|
| Toelichting | Tijdens het open boek examen mag alle lesmateriaal worden gebruikt |
|
|
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
| |
Het studiemateriaal bestaat uit wetenschappelijke artikels, video's, nieuwsberichten, cases, ... Dit materiaal wordt op Blackboard gepost. |
|
 
|
| Opmerkingen |
| |
Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie. |
|
|
Eindcompetenties | | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
master TEW-MAR
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|