Advanced Topics in Strategic Marketing (4303)

  
Coördinerend verantwoordelijke :Prof. dr. Sara LEROI-WERELDS 


Onderwijstaal : Nederlands


Studiepunten: 3,0
  
Periode: semester 2 (3sp)
  
2de Examenkans1: Ja
  
Eindcijfer2: Numeriek
 
Examencontract: niet mogelijk


Overgangscurriculum
 
Volgtijdelijkheid
 
   Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
 
 
  Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
    Strategic marketing (2878) 3.0 stptn
 

Begincompetenties

De student begrijpt wat klantgerichtheid betekent en kan uitleggen of een organisatie al dan niet klantgericht is.
De student begrijpt wat klantwaarde betekent en kan dit concept toepassen op een concreet object, zoals een product, dienst of technologie.
De student begrijpt wat de waardepropositie betekent en kan dit concept toepassen op een concreet object, zoals een product, dienst of technologie.



Inhoud

Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie.

In dit opleidingsonderdeel gaan we in op geavanceerde marketing topics die relevant zijn voor de strategie van een organisatie. We doen dit aan de hand van wetenschappelijke papers, nieuwsberichten, trendrapporten, key note sprekers, gastcolleges, video's, cases, etc.

Mogelijke topics:

  • Digitale transformatie
  • Marketing & technologie (AI, IoT, ...)
  • Sustainability
  • Employer branding
  • ...

De topics worden bepaald in samenspraak met de studenten.

Elke student schrijft - op basis van één van deze topics - individueel een managementrapport over een organisatie van zijn/haar keuze. De student heeft de keuze: (1) een best practice rapport of (2) een adviesrapport. In een best practice rapport wordt uitgelegd hoe en waarom de organisatie een voorbeeld is voor andere organisaties. In een adviesrapport wordt er advies geformuleerd voor de organisatie op basis van concrete verbeterpunten.



Organisatie- / Werkvormen
Organisatievormen  
Hoorcollege  
Individueel begeleidingsmoment  
Werkzittingen  


Evaluatie

Semester 2 (3,00sp)

Evaluatievorm
Schriftelijk examen100 %
Open-boek
Casus
Open vragen
Gebruik studiemateriaal tijdens evaluatie
ToelichtingTijdens het open boek examen mag alle lesmateriaal worden gebruikt

Tweede examenkans

Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans
Neen
 

Verplicht studiemateriaal
 

Het studiemateriaal bestaat uit wetenschappelijke artikels, video's, nieuwsberichten, cases, ... Dit materiaal wordt op Blackboard gepost.

 

Opmerkingen
 

Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie.



Eindcompetenties
  EC = eindcompetenties      DC = deelcompetenties      BC = beoordelingscriteria  
Aangeboden inTolerantie3
master TEW-MAR J



1   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2.
2   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
3   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.