| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 3,0 | | | | Periode: semester 1 (3sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
|
De student weet wat de GDPR betekent en begrijpt het belang ervan.
De student kan het belang van marketing voor een bedrijf uitleggen.
|
|
|
|
Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie.
Google Analytics GA4 is het meest gebruikte platform om interacties op websites te gaan meten en analyseren, maar ook alternatieve meetplatformen zijn nu steeds meer in gebruik. Belangrijke vragen hierbij:
- Welke gegevens kunnen we meten van bezoekers van een website of webshop?
- Op welke manier dienen we rekening te houden met privacywetgeving of beperkingen van het platform?
- Welke trends zorgen voor een verschuiving in de betrouwbaarheid van web analytics data?
In dit opleidingsonderdeel leren studenten werken met Google Analytics GA4, de beschikbare alternatieven en Google Tag Manager. Door het zelf opzetten en configureren van dit platform leren ze hun weg te vinden in dit meetplatform. Er wordt ook ingegaan op alternatieven voor Google Analytics, GDPR vraagstukken rond web analytics en welke evoluties zorgen voor een steeds minder nauwkeurig meten van online data.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
Semester 1 (3,00sp) Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
| |
Het lesmateriaal is terug te vinden op Blackboard. |
|
 
|
| Opmerkingen |
| |
Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie. |
|
|
Eindcompetenties | | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
2de masterjaar handelsingenieur - marketing intelligence
|
J
|
|
2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica minor Marketing Intelligence
|
J
|
|
2de masterjaar handelsingenieur optie Marketing Intelligence
|
J
|
|
Educatieve master in de economie cluster marketing
|
J
|
|
master in de handelswetenschappen - marketing management
|
J
|
|
master TEW-MAR
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|