Web Analytics (4305)

  
Coördinerend verantwoordelijke :Prof. dr. Sara LEROI-WERELDS 
  
Lid van het onderwijsteam :ing. Herman MAES 


Onderwijstaal : Nederlands


Studiepunten: 3,0
  
Periode: semester 1 (3sp)
  
2de Examenkans1: Ja
  
Eindcijfer2: Numeriek
 
Examencontract: niet mogelijk


Overgangscurriculum
 
Volgtijdelijkheid
 
   Geen volgtijdelijkheid

Begincompetenties

De student weet wat de GDPR betekent en begrijpt het belang ervan.

De student kan het belang van marketing voor een bedrijf uitleggen.



Inhoud

Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie.

Google Analytics GA4 is het meest gebruikte platform om interacties op websites te gaan meten en analyseren, maar ook alternatieve meetplatformen zijn nu steeds meer in gebruik. Belangrijke vragen hierbij:

- Welke gegevens kunnen we meten van bezoekers van een website of webshop?

- Op welke manier dienen we rekening te houden met privacywetgeving of beperkingen van het platform?

- Welke trends zorgen voor een verschuiving in de betrouwbaarheid van web analytics data?

In dit opleidingsonderdeel leren studenten werken met Google Analytics GA4, de beschikbare alternatieven en Google Tag Manager. Door het zelf opzetten en configureren van dit platform leren ze hun weg te vinden in dit meetplatform. Er wordt ook ingegaan op alternatieven voor Google Analytics, GDPR vraagstukken rond web analytics en welke evoluties zorgen voor een steeds minder nauwkeurig meten van online data.



Organisatie- / Werkvormen
Organisatievormen  
Hoorcollege  
Werkzittingen  
Zelfstudieopdracht (ZSO)  


Evaluatie

Semester 1 (3,00sp)

Evaluatievorm
Schriftelijk examen100 %
Gesloten-boek
Meerkeuzevragen
Open vragen

Tweede examenkans

Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans
Neen
 

Verplicht studiemateriaal
 

Het lesmateriaal is terug te vinden op Blackboard.

 

Opmerkingen
 

Het betreft een overgangscurriculum. Er worden standaard geen contactmomenten voorzien. De student dient enkel deel te nemen aan de evaluatie.



Eindcompetenties
  EC = eindcompetenties      DC = deelcompetenties      BC = beoordelingscriteria  
Aangeboden inTolerantie3
2de masterjaar handelsingenieur - marketing intelligence J
2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica minor Marketing Intelligence J
2de masterjaar handelsingenieur optie Marketing Intelligence J
Educatieve master in de economie cluster marketing J
master in de handelswetenschappen - marketing management J
master TEW-MAR J



1   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2.
2   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
3   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.