Academisch Engels in de gezondheidszorg (4753)

  
Coördinerend verantwoordelijke :Prof. dr. Eric CAERS 
  
Lid van het onderwijsteam :Mevrouw Dorien ULENAERS 
 Mevrouw Eva CORDERY 


Onderwijstaal : Nederlands


Studiepunten: 3,0
  
Periode: kwartiel 4 (3sp)
  
2de Examenkans1: Ja
  
Eindcijfer2: Numeriek
 
Examencontract: niet mogelijk


 
Volgtijdelijkheid
 
   Geen volgtijdelijkheid

Begincompetenties

Dit opleidingsonderdeel is gericht naar houders van een professionele bachelor die willen schakelen naar een academisch niveau. Vereiste voorkennis is threshold B1 van het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Moderne Vreemde talen.



Inhoud

Dit opleidingsonderdeel richt zich op het uitbreiden van de (academische) woordenschat van de student en het verbeteren van de spreekvaardigheid en presentatievaardigheden (deelnemen aan seminars, academische presentaties). Schrijven komt in mindere mate aan bod. Bij presentatie wordt gewerkt aan interactie, uitspraak, de opbouw van een presentatie, lichaamstaal en stemgebruik. Onderwerpengerelateerd aan de gezondheidszorgworden gebruikt bij het oefenen.

Keywords: Mondelinge vaardigheden, presentatietechnieken, academisch Engels.



Organisatie- / Werkvormen
Organisatievormen  
Hoorcollege  
Individueel begeleidingsmoment  
Werkzittingen  
Zelfstudieopdracht (ZSO)  


Evaluatie

Kwartiel 4 (3,00sp)

Evaluatievorm
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode100 %
Presentatie

Tweede examenkans

Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans
Neen
Toelichting evaluatievorm Presentatie (100%)
 

Verplicht studiemateriaal
 

Cursus en audiovisueel materiaal op Blackboard.

 

Aanbevolen studiemateriaal
 

Sounds: Pronunciation App (Macmillan Publishers Ltd)

http://learnenglish.br itishcouncil.org/en/ (towards advanced)


 

Opmerkingen
 

Maximum aantal toegelaten studenten: 45.



Eindcompetenties
schakelprogramma master in de verpleegkunde en de vroedkunde
  •  EC 
  • EC 6. De student kan wetenschappelijke publicaties en rapporten beoordelen en op een systematische manier samenvatten.
  •  EC 
  • EC 7. De student kan op onderbouwde en kritische wijze een eigen visie formuleren in zowel schriftelijke als mondelinge communicatie.
  •  EC 
  • EC 10. De student kan de eigen competenties evalueren en vanuit deze analyse leernoden formuleren.
 

  EC = eindcompetenties      DC = deelcompetenties      BC = beoordelingscriteria  
Aangeboden inTolerantie3
schakelprogramma master in systeem- en procesinnovatie in de gezondheidszorg J
schakelprogramma master verpleegkunde en vroedkunde J



1   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2.
2   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
3   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.