Academic Consultancy Training in an interdisciplinary context (ACTi) (4761) |
Onderwijstaal : Nederlands |
Studiepunten: 3,0 | | | Periode: semester 1 (0sp)semester 2 (3sp) | | | 2de Examenkans1: Ja | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
ACTi is een instellingssbreed opleidingsonderdeel waar studenten leren kennis op een andere manier in te zetten, als consultant enerzijds en als multidisciplinaire ‘bruggenbouwer’ anderzijds.Met deze bagage zal je als student na het afstuderen breder inzetbaar zijn in het werkveld en aansluiten bij de veranderende markt.De vraag naar consultant competenties stijgt omdat steeds vakerinterdisciplinaireteams worden samengesteld en ingezet bijadviestrajecten, beleid, subsidie regelgeving, ed.
Het opleidingsonderdeel bestaat uit 2 delen:
- Sem 1: eerste deel, Interdisciplinary collaboration (inspiratie lezingen, bedrijfsbezoeken en workshops debatteren)
- Sem 2 (tot paasvakantie): tweede deel, Consultancy Training (realistische consultancy opdracht: een adviestraject uitwerken voor een externe opdrachtgever)
|
|
|
|
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Excursie/veldwerk ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 80 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De punten van de opdrachten waarvoor een minimum van 10/20 werd behaald
mogen worden meegenomen naar de tweede examenkans. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De punten van de opdrachten waarvoor een minimum van 10/20 werd behaald
mogen worden meegenomen naar de tweede examenkans. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student moet minstens een 8/20 halen op elke deelopdracht om te slagen voor het vak. Laattijdig indienen van een opdracht resulteert in een 0. |
|
|
|
Gevolg | Indien er voor een deelopdracht minder dan een 8/20 werd gehaald dient dit deel hernomen te worden tijdens de tweede examenkans. De punten van de andere opdrachten waarvoor een minimum van 10/20 werd behaald mogen worden meegenomen naar de tweede examenkans. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Afhankelijk van de deelopdracht waarvoor de student niet slaagde, kan er
mogelijk een alternatieve opdracht worden opgemaakt (bv. groepsopdracht
kan een individuele opdracht worden) |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het (eventueel) verplicht studiemateriaal wordt ter beschikking gesteld via Blackboard en/of Google Drive |
|
|
Eindcompetenties UHasselt instellingsbrede opleidingsonderdelen
|
- EC
| EC 03: De student is in staat om in een interdisciplinaire context samen te werken waarin hij/zij de eigen rol kan duiden en de verhouding tot de anderen. | - EC
| EC 04: De student kan kennis opbouwen via het verzamelen van informatie, verwerken en beoordelen. | - EC
| EC 05: De student leert zichzelf kennen door schriftelijke zelfreflectie en door discussie over zijn/haar werk. | - EC
| EC 06: De student weet welke vaardigheden noodzakelijk zijn om ondernemerszin te ontwikkelen en initiatieven in ondernemerschap te nemen. |
|
|
|
master in de rechten
|
- EC
| De afgestudeerde master in de rechten heeft volgende algemene competentie: is in staat om de verschillende elementen en de relevante rechtsregels in een complexe probleemstelling te detecteren en een of meerdere adequate oplossingsstrategieën te selecteren, zijn keuze te verantwoorden en de gekozen oplossingstrategie(ën) toe te passen. | - EC
| De afgestudeerde master in de rechten heeft volgende algemene competentie: is in staat om zijn eigen aanpak en leerprocessen zelfstandig en zelfgestuurd te plannen en te evalueren. | - EC
| De afgestudeerde master in de rechten heeft volgende algemene competentie: kan de verschillende belanghebbenden en hun specifieke belangen in een complexe probleemstelling identificeren en deze integreren in zijn eigen redenering en aanpak. |
|
|
|
master in de interieurarchitectuur
|
- EC
| Kan vanuit een complexe ontwerpvraag, in het bijzonder binnen de domeinen meubel/wonen, retail design, scenografie of herbestemming, zelfstandig een relevant onderzoek (m.i.v. ontwerpend onderzoek) opzetten en uitvoeren, de resultaten ervan integreren in het ontwerpproces, erover reflecteren en rapporteren op wetenschappelijke wijze en resultaten van eigen onderzoek en van anderen kritisch interpreteren. | - EC
| Over managementcapaciteiten beschikken voor het leidinggevend opvolgen van een (al dan niet multidisciplinair) ontwerp- of realisatieteam en een bouwkundig uitvoeringsdossier kunnen opstellen en communiceren, rekening houdend met de deontologie van het beroep. | - EC
| Zelfstandig onderzoeks- en ontwerpstrategieën inzetten en tactieken uitdenken vanuit de maatschappelijke, historisch bepaalde en internationale context en in functie van een toekomstgerichte visie op het ontwerpen van de interieure ruimte. |
|
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
Aangeboden in | Tolerantie3 |
BEW extra-curriculair
|
J
|
keuze master voor corporate (UH)
|
J
|
master in de interieurarchitectuur
|
J
|
UHasselt instellingsbrede opleidingsonderdelen
|
N
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|