Innovatieproject - Foundations (4807) |
Onderwijstaal : Nederlands |
Studiepunten: 20,0 | | | Periode: semester 1 (20sp)semester 2 (0sp) OF semester 1 (20sp) OF semester 2 (20sp) | | | 2de Examenkans1: Ja | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
De student verwerft innovatieve, ondernemende en professionele vaardigheden door een innovatieproject uit te voeren in een bedrijf. Ga naar https://innoverendondernemen.be/ voor meer informatie.
|
|
|
|
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
|
|
|
Portfolio ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 20,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | ontwerp/product, presentatie, portfolio, procesevaluatie |
|
|
|
|
|
Extra info | Dit opleidingsonderdeel kan opgenomen als een semestervak in semester 1 of 2, of als jaarvak. De evaluatievormen en -criteria blijven dezelfde.
100% permanente evaluatie: ontwerp/product, presentatie, portfolio, procesevaluatie
Studenten ontvangen een integraal cijfer. Alle studenten worden beoordeeld op vier categorieën leerresultaten, namelijk:
1. Ondernemende vaardigheden 2. Innovatie realiseren 3. Persoonlijke ontwikkeling 4. Communiceren en samenwerken
De beoordelingsgewichten van de categorieën zijn afhankelijk van de inhoud van het innovatieproject.
Aan het eind van het project vindt een evaluatie plaats door een jury van academici en professionals uit het werkveld (waarvan de coach en mentor deel uitmaken). Tijdens de eindevaluatie wordt de student geëvalueerd op basis van een portfolio van (zelf geselecteerde) doelstellingen en een presentatie. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Een herkansing van (bepaalde onderdelen binnen) het innovatieproject is
alleen mogelijk na schriftelijke toestemming van coach en mentor. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
 
|
Opmerkingen |
|
De student is verantwoordelijk voor het vinden van een geschikte stageplaats, rekening houdend met de criteria van een innovatieproject, en het advies van de coach en de coördinator van de opleiding.
De student is verantwoordelijk voor het accuraat afhandelen van de stageadministratie voor de start van de stage.
|
|
|
Eindcompetenties Postgraduaat Innoverend Ondernemen voor Ingenieurs - Foundations
|
- EC
| 4 Communiceren en samenwerken: met anderen werken, anderen enthousiasmeren, adequaat communiceren, adequaat vergaderen en onderhandelen | - EC
| 1 Ondernemende vaardigheden: kansen herkennen, motivatie en doorzettingsvermogen tonen, het initiatief nemen, ideeën valoriseren, planning en beheer opvolgen, basis financiële en economische inzichten, holistische visie van project en bedrijf | - EC
| 2 Innovatie realiseren: ethisch en duurzaam denken, creativiteit tonen, strategisch denken (toekomstvisie), middelen beheren, innovatief, systeemdenken | - EC
| 3 Persoonlijke ontwikkeling: zelfbewustzijn en zelfredzaamheid tonen, omgaan met onzekerhied-ambiguïteit en risico, door ervaring leren, levenslang leren |
|
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
Aangeboden in | Tolerantie3 |
Postgraduaat Innoverend Ondernemen voor Ingenieurs - Foundations
|
N
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|