Klinische verdieping: vroedkunde (4886) |
Onderwijstaal : Nederlands |
Studiepunten: 10,0 | | | Periode: kwartiel 2 (10sp) | | | 2de Examenkans1: Ja | | | Eindcijfer2: Numeriek |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
Klinische verdieping vroedkunde (4886) is gericht naar houders van een professioneel bachelordiploma in de vroedkunde, die voldoet aan de toelatingsvoorwaarden voor de MSc in verpleegkunde en vroedkunde (cfr. studiegids). Er wordt voortgebouwd op de reeds verworven competenties in het schakeljaar. De vereiste voorkennis is schrijf- en leesvaardigheid in het Engels (vereist) en algemene kennis van de gezondheidszorg (aanbevolen). We adviseren om het opleidingsonderdeel Klinische verdieping vroedkunde (4886) pas op te nemen in je studietraject, als je in een voorgaande onderwijsperiode de opleidingsonderdelen ‘Academisch professional 1’ (6 SP) en ‘Academisch professional 2’ (9 SP) hebt opgenomen.
|
|
|
Klinische verdieping vroedkunde (4886) maakt deel uit van de Master of Science Verpleegkunde en Vroedkunde. Dit opleidingsonderdeel geeft vorm aan decompetentiecluster “De vroedvrouw als advanced practice zorgverstrekker: Vroedkunde”. De afstudeerrichting vroedkunde is klinisch georiënteerd en bereidt vroedvrouwen voor op complexe zorgcontexten. Voortbouwend op de bacheloropleiding biedt deze afstudeerrichting theoretische en wetenschappelijke inzichten gekoppeld aan klinische verdieping. Afwisselend tussen theorie, klinische vaardigheden en kennistoepassing leer je complexe zorg vormgeven binnen verschillende zorgcontexten. Vertrekkende vanuit de zorgvrager als centrale persoon in het zorgproces zal je in dit kwartiel complexe zorgvragen beantwoorden op niveau van een individuele (of een groep van) zorgvrager(s). Je maakt gebruik van wetenschappelijk gefundeerde inzichten, rekening houdend met ethische en economische overwegingen en gekaderd in de bredere maatschappelijke context, om te komen tot autonome besluitvorming. Keywords: Klinische verdieping vroedkunde
|
|
|
|
|
|
|
Afstandsonderwijs ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 10,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student kan zijn/haar deelcijfer enkel overdragen indien hij/zij de
helft of meer van de punten behaald heeft tijdens de eerste examenkans
van dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 60 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student kan zijn/haar deelcijfer enkel overdragen indien hij/zij de
helft of meer van de punten behaald heeft tijdens de eerste examenkans
van dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Om te slagen voor dit opleidingsonderdeel moet de student op alle onderdelen geslaagd zijn (≥10/20 behalen) en is de schriftelijke paper op de deadline ingediend. |
|
|
|
Gevolg | Niet of laattijdig indienen zal gequoteerd worden met een 0. Behaalt de student op één van de onderdelen een onvoldoende, dan krijgt de student als eindresultaat in zijn/haar studentendossier 9/20 of het rekenkundig gewogen gemiddelde als de score lager is. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De evaluatievorm in tweede examenkans is niet verschillend van eerste
examenkans. Voor de onderdelen waarvoor een onvoldoende werd behaald
tijdens de eerste examenkans, dient er een tweede kans te worden
afgelegd. Hierbij kan de paper herwerkt worden op basis van feedback. De
student geeft in een begeleidend schrijven aan welke wijzigingen werden
doorgevoerd. |
|
|
|
|
 
|
Eerder aangekochte verplichte handboeken |
|
Hamric and Hanson's Advanced Practice Nursing: An Integrative Approach,Tracy MF & O'Grady ET,7th edition, 2022,Elsevier Health Sciences,9780323777117 |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
- Op BlackBoard aangeboden materiaal van de docenten en gastsprekers.
|
|
 
|
Aanbevolen studiemateriaal |
|
- Handboeken en cursusmateriaal uit eerdere opleidingsonderdelen.
|
|
|
Eindcompetenties | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
Aangeboden in | Tolerantie3 |
master in de verpleegkunde en de vroedkunde - vroedkunde
|
N
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|