Externe module (4917)

  
Coördinerend verantwoordelijke :Prof. dr. ir. Leen BRAEKEN 


Onderwijstaal : Nederlands


Studiepunten: 3,0
  
Periode: semester 2 (3sp)
  
2de Examenkans1: Nee
  
Eindcijfer2: Niet numeriek
 
Examencontract: niet mogelijk


 
Volgtijdelijkheid
 
   Geen volgtijdelijkheid

Inhoud

In deze cursus wordt state-of-the art kennis en toepassingen uit diverse wetenschappelijke en ingenieursdisciplines aangeboden. Dit kan in de vorm van een zomerschool, blended intensief programma (BIP), deelname aan een internationale competitie, keuzemodule,...



Organisatie- / Werkvormen
Werkvormen  
Casestudy  
Groepswerk  
Huiswerktaken  
Oefeningen  
Paper  
Presentatie  
Seminarie  
Verslag  
Workshop  


Evaluatie

Semester 2 (3,00sp)

Evaluatievorm
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode100 %
Andere:De studenten worden beoordeeld op hun vermogen om state-of-the-art
informatie te verzamelen uit verschillende wetenschappelijke en
technische gebieden en deze kennis te combineren tot een eindproduct (of
proces) dat wordt gepresenteerd en geëvalueerd door middel van een
schriftelijk of mondeling werkstuk. De evaluatiemethode hangt af van de
beschikbare input van het internationale project, zomerschool, ....

 

Opmerkingen
 

Dit vak maakt deel uit van het keuzepakket van 3 of 6 SP in het modeltraject en geeft de student de mogelijkheid om een eigen verbreding/specialisatie van zijn studietraject te bepalen in functie van zijn interesses en latere carrièreplanning.



Eindcompetenties
master in de industriële wetenschappen: chemie
  •  EC 
  • EC1 - De Master in de industriële wetenschappen: chemie kan in eigen professioneel denken en handelen -- met een gepaste ingenieursattitude en met continue aandacht voor de eigen vorming -- adequaat communiceren, effectief samenwerken, en rekening houden met de duurzame, economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving.

     
  •  DC 
  • DC8 - De student kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren)

      
  •  BC 
  • The evaluation criteria are determined by the host institution, in cooperation with the home institution, and depending on the nature of the international activity. The home institution should take care that there is enough overlap with the expectedcompetences (especially research and/or job specific competencies and skills). (with a focus on communication)

     
  •  DC 
  • DC9 - De student kan mondeling en schriftelijk (grafisch) communiceren. (communiceren)

      
  •  BC 
  • The evaluation criteria are determined by the host institution, in cooperation with the home institution, and depending on the nature of the international activity. The home institution should take care that there is enough overlap with the expectedcompetences (especially research and/or job specific competencies and skills) with a focus on projectwork.

     
  •  DC 
  • DC10 - De student kan constructief en verantwoordelijk functioneren als lid van een (multidisciplinair) team. (samenwerken)

      
  •  BC 
  • The evaluation criteria are determined by the host institution, in cooperation with the home institution, and depending on the nature of the international activity. The home institution should take care that there is enough overlap with the expectedcompetences (especially research and/or job specific competencies and skills) with a focus on internationalisation and societal awareness.

     
  •  DC 
  • DC11 - De student handelt maatschappelijk verantwoord en binnen een internationaal kader. (internationaal gericht en maatschappelijk verantwoord handelen)

      
  •  BC 
  • The evaluation criteria are determined by the host institution, in cooperation with the home institution, and depending on the nature of the international activity. The home institution should take care that there is enough overlap with the expectedcompetences (especially research and/or job specific competencies and skills) with a focus on internationalisation and societal awareness.

     
  •  DC 
  • DC12 - De student geeft blijk van een gepaste ingenieursattitude. (ingenieursattitude)

      
  •  BC 
  • The evaluation criteria are determined by the host institution, in cooperation with the home institution, and depending on the nature of the international activity. The home institution should take care that there is enough overlap with the expectedcompetences (especially research and/or job specific competencies and skills) with a focus on the engineering attitude.

  •  EC 
  • EC2 - De Master in de industriële wetenschappen: chemie beheerst een geheel van chemische technieken en technologieën en kan deze creatief concipiëren, plannen en uitvoeren als geïntegreerd deel van een methodologisch en projectmatig geordende reeks van handelingen binnen een multidisciplinair project met een belangrijke onderzoeks- en/of innovatiecomponent

     
  •  DC 
  • DC1 - De student heeft kennis van de basisbegrippen, structuur en samenhang. (kennis bezitten)

      
  •  BC 
  • The evaluation criteria are determined by the host institution, in cooperation with the home institution, and depending on the nature of the international activity. The home institution should take care that there is enough overlap with the expectedcompetences (especially research and/or job specific competencies and skills) with a focus on knowledge.

     
  •  DC 
  • DC2 - De student heeft inzicht in de basisbegrippen en methodes. (begrijpen)

      
  •  BC 
  • The evaluation criteria are determined by the host institution, in cooperation with the home institution, and depending on the nature of the international activity. The home institution should take care that there is enough overlap with the expectedcompetences (especially research and/or job specific competencies and skills) with a focus on insights.

     
  •  DC 
  • DC3 - De student kan problemen herkennen, activiteiten plannen en actie ondernemen. (initiëren en plannen)

      
  •  BC 
  • The evaluation criteria are determined by the host institution, in cooperation with the home institution, and depending on the n ature of the international activity. The home institution should take care that there is enough overlap with the expectedcompet ences (especially research and/or job specific competencies and skills). (with a focus on initiating and planning)
     
  •  DC 
  • DC4 - De student kan informatie opzoeken, meten of verzamelen en correct refereren. (data verwerven)

      
  •  BC 
  • The evaluation criteria are determined by the host institution, in cooperation with the home institution, and depending on the nature of the international activity. The home institution should take care that there is enough overlap with the expectedcompetences (especially research and/or job specific competencies and skills) with a focus on acquiring data.

     
  •  DC 
  • DC8 - De student kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren)

      
  •  BC 
  • The evaluation criteria are determined by the host institution, in cooperation with the home institution, and depending on the nature of the international activity. The home institution should take care that there is enough overlap with the expectedcompetences (especially research and/or job specific competencies and skills) with a focus on critical reflection.

 

  EC = eindcompetenties      DC = deelcompetenties      BC = beoordelingscriteria  
Aangeboden inTolerantie3
Master in de industriële wetenschappen: chemie verbreding selectie keuze N



1   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2.
2   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
3   Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.