| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 6,0 | | | | Periode: semester 1 (6sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
| |
| |
| |
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
| |
|
Stakeholder management (5052)
|
6.0 stptn |
| |
|
Strategische besluitvorming (5051)
|
6.0 stptn |
| |
|
|
|
De student heeft kennis en inzicht in de basisprincipes van teamwork, strategisch management, financieel management en marketingstrategie.
|
|
|
|
In het opleidingsonderdeel Strategy Game leer je strategische beslissingen te nemen voor een organisatie in een digitale business game. Tijdens het spel krijg je direct feedback over de gevolgen van je beslissingen. Je krijgt de mogelijkheid om bij te sturen op basis van de beschikbare informatie. Het spel biedt een dynamische omgeving waarin je strategische vaardigheden kunt ontwikkelen, testen en verfijnen. Zo krijg je praktisch inzicht in hoe strategische keuzes invloed hebben op het succes van een organisatie en hoe je effectief kunt reageren op veranderende omstandigheden.
Dit opleidingsonderdeel focust op de ontwikkeling en toepassing van strategische management skills die nodig zijn om evidence-based de strategie en het beleid van een organisatie te kunnen ontwikkelen, evalueren en bijsturen met het oog op het creëren van duurzame bedrijfseconomische en maatschappelijke waarde.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Business game ✔
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
|
Portfolio ✔
|
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Semester 1 (6,00sp)
| Evaluatievorm | |
|
| Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
|
|
|
|
| Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
|
|
|
| Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
| Andere: | 15% resultaten in business game + 10% peer evaluatie |
|
|
|
|
|
| Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
| Voorwaarden | Een student moet op elk onderdeel een tolereerbaar examenresultaat (≥8/20) behalen om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
| Gevolg | Een student die op een (of meerdere) onderdelen een niet-tolereerbaar cijfer (<8/20) behaalt, krijgt als eindresultaat ‘Fail’. |
|
|
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
| Toelichting evaluatievorm | 50% individuele schriftelijke opdracht + 50% mondeling open boek examen |
|
|
|
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
| |
Participant Handbook beschikbaar op Blackboard Leerpaden, slides en ander cursusmateriaal beschikbaar op Blackboard Stratx website: www.stratxsimulations.com |
|
|
Eindcompetenties master in de toegepaste economische wetenschappen
|
- EC
| EC 01: De master TEW past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| EC 02: De master TEW neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| EC 04: De master TEW werkt samen in een team en toont leiderschapsvaardigheden met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| EC 05: De master TEW communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| EC 10: De master TEW integreert het perspectief van stakeholders bij het nemen van beslissingen in een organisatie. (Stakeholder awareness) | - EC
| EC 11: De master TEW formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale beleids-en bedrijfscontext. (Stakeholder awareness) | - EC
| EC 12: De master TEW reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| EC 13: De master TEW kan strategische beleidsvraagstukken oplossen vanuit een conceptueel en analytisch denken en gebruikt hiervoor bedrijfseconomische denkkaders. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| EC 14: De master TEW kan evidence based de strategische beleidsopties voor een organisatie formuleren en beargumenteren. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| EC 15: De master TEW kan diepgaande inzichten en argumentatiewijzen uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toepassen bij het oplossen van strategische beleidsvraagstukken. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| EC 16: De master TEW kan het strategisch beleid van een organisatie ontwikkelen en bijsturen met het oog op het creëren van bedrijfseconomische en/of maatschappelijke waarde. (Opleidingsspecifieke competenties) | - EC
| EC 17: De master TEW kan inspelen op veranderende omgevingsfactoren die een impact hebben op een organisatie en haar beleid. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
|
|
| | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
Master in de toegepaste economische wetenschappen verplicht
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|