| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 6,0 | | | | Periode: semester 1 (0sp) semester 2 (6sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
| |
| |
|
Groep 1 |
| |
| |
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
| |
|
Onderzoeksmethodologie (3941)
|
4.0 stptn |
| |
| |
De student heeft tot op heden alle opleidingsonderdelen opgenomen in volgend studieprogramma om het onderliggende bachelordiploma te kunnen behalen
|
| |
|
bachelor in de architectuur
|
|
| |
|
Of groep 2 |
| |
| |
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
| |
|
Onderzoeksmethodologie (3941)
|
4.0 stptn |
| |
| |
De student heeft tot op heden alle opleidingsonderdelen opgenomen in volgend studieprogramma om het onderliggende bachelordiploma te kunnen behalen
|
| |
|
schakelprogramma master in de architectuur (pba toegepaste architectuur)
|
|
| |
|
Of groep 3 |
| |
| |
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
| |
|
Onderzoeksmethodologie (3941)
|
4.0 stptn |
| |
| |
De student heeft tot op heden alle opleidingsonderdelen opgenomen in volgend studieprogramma om het onderliggende bachelordiploma te kunnen behalen
|
| |
|
voorbereidingsprogramma master in de architectuur
|
|
| |
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
| |
|
Advies
Als je Onderzoeksstage in je studietraject opneemt, raden we je sterk aan dit samen op te nemen met 4131 Civic Onderzoek (samen = in je studieprogramma van hetzelfde academiejaar)
|
|
|
|
|
|
De onderzoeksstage (6 stp) is een verplicht opleidingsonderdeel voor de studenten binnen de optie ‘ontwerper-onderzoeker’. Deze stage vindt altijd plaats onder supervisie van onderzoeksgroep ArcK, maar kan wel in samenwerking met een externe partner (binnenlandse of buitenlandse, universiteit of onderzoeksbureau). Deze stage is in principe gekoppeld aan het eigen seminarie, maar een onderzoeksstage in een ander seminarie is ook mogelijk. De activiteiten binnen dit type stage kunnen verschillende vormen aannemen, o.a.: ● eigen onderzoeksproject ● verdieping masterscriptie ● uitwerken onderzoeksaanvraag ● extra onderzoeksbijdrage masterseminarie ● ondersteunen onderzoeker bij project ● onderzoek binnen een studiebureau dat samenwerkt met ArcK ● conferenties, seminars, summer schools In het kader van deze stage kan eventueel ook een (deel van) een relevant opleidingsonderdeel worden opgenomen. Een deel van de activiteiten kunnen ook in een internationale context opgenomen worden. Belangrijk: ga vooral zelf pro-actief te werk! Informeer jullie, hoor bij voorgangers/collega’s over het werk in de verschillende onderzoeksseminaries, bekijk het onderzoek in de verschillende onderzoekslijnen (www.uhasselt.be/Arck-onderzoek) en contacteer ook gerust de verantwoordelijken van de verschillende onderzoekslijnen om te horen wat mogelijk is: Trace (Koenraad.VanCleempoel@uhasselt.be), Sustainability (Griet.Verbeeck@uhasselt.be), Designing for More (Jan.Vanrie@uhasselt.be), Spatial Capacity Building (Oswald.Devisch@uhasselt.be), FRAME (Kris.Pint@uhasselt.be).
|
|
|
Semester 2 (6,00sp)
| Evaluatievorm | |
|
| Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
| Andere: | De evaluatie gebeurt op basis van een verslag van de student en feedback van de stagebegeleider. |
|
|
|
|
|
| Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
| Voorwaarden | De student dient het stageverslag in te dienen volgens de gecommuniceerde afspraken. |
|
|
|
| Gevolg | Het laattijdig indienen van het stageverslag resulteert in een A (=ongewettigd afwezig) als eindbeoordeling van dit opleidingsonderdeel in de betreffende zittijd. |
|
|
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
Eindcompetenties master in de architectuur
|
- EC
| De student heeft inzicht in de rol en betekenis van architectuur en de eigen handelingen hierbinnen in de samenleving en kan via architectuur in dialoog treden over ethische, culturele, maatschappelijke en esthetische kwesties en op deze wijze een meerwaarde creëren in zijn ontwerpen. | - EC
| De student kan de eigen ontwerppraktijk en ontwerpmethodes onderzoeken, evalueren en verbeteren. | - EC
| De student kan ontwerpen en onderzoeken met zin voor verbeelding, kunstzinnigheid, intuïtie en emotie en met ruimtelijke intelligentie, zonder hierbij de bouwtechnische, architectuurwetenschappelijke en menswetenschappelijke aspecten uit het oog te verliezen. | - EC
| De student kan projectmatig en resultaatgericht werken in een realistische omgeving met oog voor maatschappelijk verantwoord ondernemerschap. | - EC
| De student kan zelfstandig en in team functioneren in een multidisciplinaire, internationale en interculturele omgeving. | - EC
| De student kan zelfstandig onderzoek verrichten op het niveau van een beginnend onderzoeker, onderzoeksresultaten evalueren en presenteren, en het ontwerpen inzetten als onderzoeksmethode. |
|
|
|
| | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
2de masterjaar in de architectuur optie keuze ontwerper - onderzoeker
|
N
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|