|
EC | EC 01. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan op autonome wijze (met behulp van technologie) een (contra-)indicatie stellen voor kinesitherapie door het uitvoeren van een screening en op geïntegreerd niveau een kinesitherapeutische diagnose stellen voor complexe problemen, uitgaande van de hulpvraag, de doelgerichte anamnese en het klinisch kinesitherapeutisch onderzoek. |
| DC | DC 03 De student kan een volledige anamnese uitvoeren in complexe domeinspecifieke situaties. |
| | BC | De student voert een volledige en doelgerichte anamnese uit in complexe domeinspecifieke situaties. |
| DC | DC 03 De student kan een volledige anamnese uitvoeren in complexe domeinspecifieke situaties. |
| | BC | De student voert een volledige en doelgerichte anamnese uit in complexe domeinspecifieke situaties. |
| DC | DC 05 De student kan een volledig klinisch kinesitherapeutisch onderzoek uitvoeren in complexe domeinspecifieke situaties. |
| | BC | De student voert een volledig en doelgericht kinesitherapeutisch onderzoek uit in complexe domeinspecifieke situaties. |
| DC | DC 05 De student kan een volledig klinisch kinesitherapeutisch onderzoek uitvoeren in complexe domeinspecifieke situaties. |
| | BC | De student voert een volledig en doelgericht kinesitherapeutisch onderzoek uit in complexe domeinspecifieke situaties. |
| DC | DC 07 De student kan in complexe domeinspecifieke situaties een (contra-) indicatie stellen voor kinesitherapie door het uitvoeren van een screening en gericht doorverwijzen. |
| | BC | De student voert een volledige en doelgerichte screening uit in complexe domeinspecifieke situaties. |
| DC | DC 07 De student kan in complexe domeinspecifieke situaties een (contra-) indicatie stellen voor kinesitherapie door het uitvoeren van een screening en gericht doorverwijzen. |
| | BC | De student voert een volledige en doelgerichte screening uit in complexe domeinspecifieke situaties. |
| DC | DC 10 De student kan in complexe domeinspecifieke situaties bevindingen uit anamnese en onderzoek klinisch beredeneren en interpreteren om zo een kinesitherapeutische diagnose en prognose te formuleren. |
| | BC | De student beredeneert en interpreteert de bevindingen uit anamnese en onderzoek in complexe domeinspecifieke situaties. |
| DC | DC 10 De student kan in complexe domeinspecifieke situaties bevindingen uit anamnese en onderzoek klinisch beredeneren en interpreteren om zo een kinesitherapeutische diagnose en prognose te formuleren. |
| | BC | De student beredeneert en interpreteert de bevindingen uit anamnese en onderzoek in complexe domeinspecifieke situaties. |
EC | EC 02. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan op geïntegreerd niveau op basis van een kinesitherapeutische diagnose voor complexe problemen, in overleg met de patiënt/cliënt, behandeldoelen en een preventie- en behandelingsplan opstellen, uitvoeren (met behulp van technologie) en de klinische effectiviteit evalueren. |
| DC | DC 02 De student kan op basis van een kinesitherapeutische diagnose patiëntgerichte behandeldoelen en een behandelingsplan opstellen in complexe domeinspecifieke situaties. |
| | BC | De student stelt in complexe domeinspecifieke situaties behandeldoelen en een behandelplan op, op basis van de kinesitherapeutische diagnose.
De student kan een patiëntgericht behandelplan opstellen met definiëring vanspecifieke, individuele behandeldoelen in complexe domeinspecifieke situaties. specifieke, individuele behandeldoelen in complexe domeinspecifieke situaties. |
| DC | DC 02 De student kan op basis van een kinesitherapeutische diagnose patiëntgerichte behandeldoelen en een behandelingsplan opstellen in complexe domeinspecifieke situaties. |
| | BC | De student stelt in complexe domeinspecifieke situaties behandeldoelen en een behandelplan op, op basis van de kinesitherapeutische diagnose.
De student kan een patiëntgericht behandelplan opstellen met definiëring vanspecifieke, individuele behandeldoelen in complexe domeinspecifieke situaties. |
| DC | DC 05 De student kan kinesitherapeutische handelingen in complexe domeinspecifieke situaties correct uitvoeren. |
| | BC | De student voert kinesitherapeutische handelingen in complexe domeinspecifieke situaties correct uit. |
| DC | DC 05 De student kan kinesitherapeutische handelingen in complexe domeinspecifieke situaties correct uitvoeren. |
| | BC | De student voert kinesitherapeutische handelingen in complexe domeinspecifieke situaties correct uit. |
| DC | DC 09 De student kan de klinische effectiviteit van zijn/haar behandeling evalueren en de behandeling bijsturen waar nodig in complexe domeinspecifieke situaties. |
| | BC | De student evalueert in complexe domeinspecifieke situaties de klinische effectiviteit van zijn/haar behandeling.
De student evalueert in complexe domeinspecifieke situaties de behandeling bij waar nodig.
De student past incomplexe domeinspecifieke situaties het behandelplan aan i.f.v. de resultaten en doelstelling van de patiënt, aangebracht via casuistiek. complexe domeinspecifieke situaties het behandelplan aan i.f.v. de resultaten en doelstelling van de patiënt, aangebracht via casuistiek. |
| DC | DC 09 De student kan de klinische effectiviteit van zijn/haar behandeling evalueren en de behandeling bijsturen waar nodig in complexe domeinspecifieke situaties. |
| | BC | De student evalueert in complexe domeinspecifieke situaties de klinische effectiviteit van zijn/haar behandeling.
De student evalueert in complexe domeinspecifieke situaties de behandeling bij waar nodig.
De student past incomplexe domeinspecifieke situaties het behandelplan aan i.f.v. de resultaten en doelstelling van de patiënt, aangebracht via casuistiek. |
EC | EC 03. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan met respect voor de identiteit/privacy van de patiënt / cliënt, op gepaste wijze schriftelijk en mondeling communiceren met alle belanghebbenden. |
| DC | DC 01 De student kan op gepaste wijze communiceren met een patiënt in moelijke situaties. |
| DC | DC 01 De student kan op gepaste wijze communiceren met een patiënt in moelijke situaties. |
| DC | DC 02 De student kan de communicatievaardigheden die relevant zijn voor de kinesitherapeut in de kinesitherapeut-patiënt relatie toepassen. |
| DC | DC 02 De student kan de communicatievaardigheden die relevant zijn voor de kinesitherapeut in de kinesitherapeut-patiënt relatie toepassen. |
| DC | DC 03 De student kan reflecteren over zijn eigen leerproces aangaande zijn/haar communicatievaardigheden. |
| DC | DC 03 De student kan reflecteren over zijn eigen leerproces aangaande zijn/haar communicatievaardigheden. |
| DC | DC 04 De student kan op adequate en professionele wijze schriftelijk communiceren. |
| DC | DC 04 De student kan op adequate en professionele wijze schriftelijk communiceren. |
EC | EC 04. De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan zelfstandig functioneren in multi- of interdisciplinair teamverband en dit functioneren evalueren en optimaliseren. |
| DC | DC 01 De student kan efficiënt communiceren met alle actoren in het werkveld. |
| DC | DC 01 De student kan efficiënt communiceren met alle actoren in het werkveld. |
| DC | DC 02 De student kan efficiënt samenwerken met alle actoren in het werkveld. |
| DC | DC 02 De student kan efficiënt samenwerken met alle actoren in het werkveld. |
| DC | DC 03 De student neemt een actieve rol op binnen de multi- en interdisciplinaire context. |
| | BC | De student ontwikkelt een goede verstandhouding, vertrouwen en een ethische-therapeutische relatie met de patiënt, de omgeving van de patiënt, andere betrokken collega's en andere professionals binnen een multi- en interdisciplinair team. |
| DC | DC 03 De student neemt een actieve rol op binnen de multi- en interdisciplinaire context. |
| | BC | De student ontwikkelt een goede verstandhouding, vertrouwen en een ethische-therapeutische relatie met de patiënt, de omgeving van de patiënt, andere betrokken collega's en andere professionals binnen een multi- en interdisciplinair team. |
| DC | DC 04 De student maakt zijn professionele standpunt kenbaar tijdens een overleg met het multi- en interdisciplinair team. |
| | BC | De student brengt relevante informatie aan het licht en analyseert die, rekening houdend met de perspectieven van de patiënt, de collega's en andere professionals binnen het multi- en interdisciplinair team.
De student deeltrelevante informatie accuraat mee en legt deze uit aan de patiënt, de omgeving van de patiënt, collega's en andere zorgprofessionals binnen het multi- en interdisciplinair team. |
| DC | DC 04 De student maakt zijn professionele standpunt kenbaar tijdens een overleg met het multi- en interdisciplinair team. |
| | BC | De student brengt relevante informatie aan het licht en analyseert die, rekening houdend met de perspectieven van de patiënt, de collega's en andere professionals binnen het multi- en interdisciplinair team.
De student deeltrelevante informatie accuraat mee en legt deze uit aan de patiënt, de omgeving van de patiënt, collega's en andere zorgprofessionals binnen het multi- en interdisciplinair team. relevante informatie accuraat mee en legt deze uit aan de patiënt, de omgeving van de patiënt, collega's en andere zorgprofessionals binnen het multi- en interdisciplinair team. |
EC | EC 05. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan rekening houden met de verschillende stakeholders en kan zich organiseren binnen de kinesitherapeutisch administratieve en economische context van de gezondheidszorg. |
| DC | DC 01 De student kan zorgvraag gerelateerde documenten administratief afhandelen. |
| DC | DC 01 De student kan zorgvraag gerelateerde documenten administratief afhandelen. |
| DC | DC 02 De student kan functioneren binnen de kinesitherapeutische organisatorische context (structureren en plannen, tijdsmanagement, prioritiseren,…). |
| | BC | De student functioneert binnen de kinesitherapeutische organisatorische context (structureren en plannen, tijdsmanagement, prioritiseren,…) tijdens de klinische stage. |
| DC | DC 02 De student kan functioneren binnen de kinesitherapeutische organisatorische context (structureren en plannen, tijdsmanagement, prioritiseren,…). |
| | BC | De student functioneert binnen de kinesitherapeutische organisatorische context (structureren en plannen, tijdsmanagement, prioritiseren,…) tijdens de klinische stage. |
| DC | DC 03 De student kan bedrijfseigen, kantoorsoftware en software van de kinesitherapie gebruiken. |
| | BC | De student vult een elektronisch dossier van een casus vanuit de klinische stage volledig en correct in. |
| DC | DC 03 De student kan bedrijfseigen, kantoorsoftware en software van de kinesitherapie gebruiken. |
| | BC | De student vult een elektronisch dossier van een casus vanuit de klinische stage volledig en correct in. |
| DC | DC 06 De student kan de activiteiten van een team co ördineren en kan een leidende rol opnemen. |
| | BC | De student kan de activiteiten van een team coördineren en kan een leidende rol opnemen. |
| DC | DC 06 De student kan de activiteiten van een team co ördineren en kan een leidende rol opnemen. |
| | BC | De student kan de activiteiten van een team coördineren en kan een leidende rol opnemen. |
EC | EC 07. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie handelt vanuit een coachende, educatieve ingesteldheid met respect voor de autonomie en het beslissingsrecht van de patiënt/cliënt en doet aan preventiebeleid. |
| DC | DC 01 De student kan risicovol gedrag en levensstijl in kaart brengen door het analyseren van het gezondheidsgedrag van de patiënt/cliënt. |
| | BC | De student brengt risicovol gedrag en levensstijl in kaart door het analyseren van het gezondheidsgedrag van de patiënt in de stagecontext. |
| DC | DC 01 De student kan risicovol gedrag en levensstijl in kaart brengen door het analyseren van het gezondheidsgedrag van de patiënt/cliënt. |
| | BC | De student brengt risicovol gedrag en levensstijl in kaart door het analyseren van het gezondheidsgedrag van de patiënt in de stagecontext. |
| DC | DC 02 De student voorziet de patiënt van relevante info met betrekking tot de aandoening, de preventie en de behandeling ervan zodat de patiënt meer ziekte-inzicht ontwikkelt en begrijpt wat hij kan doen om de aandoening onder controle te houden. |
| | BC | De student voorziet de patiënt van relevante info met betrekking tot de aandoening, de preventie en de behandeling ervan zodat de patiënt meer ziekte-inzicht ontwikkelt en begrijpt wat hij kan doen om de aandoening onder controle tehouden. houden. |
| DC | DC 02 De student voorziet de patiënt van relevante info met betrekking tot de aandoening, de preventie en de behandeling ervan zodat de patiënt meer ziekte-inzicht ontwikkelt en begrijpt wat hij kan doen om de aandoening onder controle te houden. |
| | BC | De student voorziet de patiënt van relevante info met betrekking tot de aandoening, de preventie en de behandeling ervan zodat de patiënt meer ziekte-inzicht ontwikkelt en begrijpt wat hij kan doen om de aandoening onder controle tehouden. |
| DC | DC 03 De student kan mensen motiveren tot gedragsverandering. |
| | BC | De student stimuleert mensen tot gedragsverandering via motiverende gespreksvoering. |
| DC | DC 03 De student kan mensen motiveren tot gedragsverandering. |
| | BC | De student stimuleert mensen tot gedragsverandering via motiverende gespreksvoering. |
| DC | DC 04 De student heeft inzicht in de principes van bewegingscoaching en kan deze toepassen. |
| | BC | De student kan patiënten met of zonder vastgestelde aandoening correcte informatie en mogelijkheden aanreiken die aangepast aan de situatie kunnen leiden tot gezondheidsbevorderend gedrag.
De student past verworven kennis en vaardighedenm.b.t. gezondheidspromotie en preventie toe op bijzondere sociale doelgroepen etnisch culturele minderheden, mensen zonder wettige verblijfspapieren, werklozen, drugsproblematiek, asiel centra). |
| DC | DC 04 De student heeft inzicht in de principes van bewegingscoaching en kan deze toepassen. |
| | BC | De student kan patiënten met of zonder vastgestelde aandoening correcte informatie en mogelijkheden aanreiken die aangepast aan de situatie kunnen leiden tot gezondheidsbevorderend gedrag.
De student past verworven kennis en vaardighedenm.b.t. gezondheidspromotie en preventie toe op bijzondere sociale doelgroepen etnisch culturele minderheden, mensen zonder wettige verblijfspapieren, werklozen, drugsproblematiek, asiel centra). m.b.t. gezondheidspromotie en preventie toe op bijzondere sociale doelgroepen etnisch culturele minderheden, mensen zonder wettige verblijfspapieren, werklozen, drugsproblematiek, asiel centra). |
EC | EC 08. De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie heeft inzicht in en kan kritisch reflecteren over de organisatie en beleidsaspecten van de gezondheidszorg, in nationaal en internationaal perspectief. |
| DC | DC 02 De student heeft kennis van en inzicht in de de wet- en regelgeving gerelateerd aan gezondheidsbevordering en -bescherming. |
| | BC | De student past de wet- en regelgeving gerelateerd aan gezondheidsbevordering en -bescherming toe. |
| DC | DC 02 De student heeft kennis van en inzicht in de de wet- en regelgeving gerelateerd aan gezondheidsbevordering en -bescherming. |
| | BC | De student past de wet- en regelgeving gerelateerd aan gezondheidsbevordering en -bescherming toe. |
EC | EC 09. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan een kritische synthese maken van internationale wetenschappelijke en vakliteratuur met impact op het evidence-based handelen. |
| DC | DC 04 De student handelt op een wetenschappelijk onderbouwde manier. |
| | BC | De student maakt wetenschappelijk onderbouwde keuzes in functie van diagnostiek en behandeling aan de hand van aangereikte literatuur. |
| DC | DC 04 De student handelt op een wetenschappelijk onderbouwde manier. |
| | BC | De student maakt wetenschappelijk onderbouwde keuzes in functie van diagnostiek en behandeling aan de hand van aangereikte literatuur. |
EC | EC 11. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan de kwaliteit van het eigen functioneren kritisch evalueren en optimaliseren vanuit de attitude van zelfsturend handelen en levenslang leren. |
| DC | DC 01 De student toont een reflectieve beroepshouding (overdenkt keuzes en beslissingen zorgvuldig, zowel inhoudelijk, procesmatig en moreel-ethisch in relatie tot de beroepscode en beroepswaarden). |
| | BC | De student heeft zin voor initiatief.
De student straalt zelfvertrouwen uit. |
| DC | DC 01 De student toont een reflectieve beroepshouding (overdenkt keuzes en beslissingen zorgvuldig, zowel inhoudelijk, procesmatig en moreel-ethisch in relatie tot de beroepscode en beroepswaarden). |
| | BC | De student heeft zin voor initiatief.
De student straalt zelfvertrouwen uit. |
| DC | DC 02 De student kan de eigen deskundigheid vervolmaken adhv bijscholingen binnen het beroepsdomein (evidence-based). |
| | BC | De student neemt deel aan 1 bijscholing |
| DC | DC 02 De student kan de eigen deskundigheid vervolmaken adhv bijscholingen binnen het beroepsdomein (evidence-based). |
| | BC | De student neemt deel aan 1 bijscholing |
EC | EC 12. De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie handelt in elke fase van het kinesitherapeutisch handelen ethisch en deontologisch, met respect voor de eigenheid/privacy van de patiënt. |
| DC | DC 01 De student kan op correcte en respectvolle wijze werken met professionals en de patiënt. |
| | BC | De student is stipt, komt beloften en afspraken na, durft eigen fouten toe te geven en is respectvol en beleefd.
De student werkt collegiaal samen, is coöperatief en behandelt andere medewerkers met respect. |
| DC | DC 01 De student kan op correcte en respectvolle wijze werken met professionals en de patiënt. |
| | BC | De student is stipt, komt beloften en afspraken na, durft eigen fouten toe te geven en is respectvol en beleefd.
De student werkt collegiaal samen, is coöperatief en behandelt andere medewerkers met respect. |