Verdiepende klinische stage (5625) |
| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 23,0 | | | | Periode: semester 1 (0sp) semester 2 (23sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Nee | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
| |
| |
|
Groep 2 |
| |
| |
Voor volgende opleidingsonderdelen dient u een creditbewijs, vrijstelling, reeds getolereerde onvoldoende of ingezette tolereerbare onvoldoende behaald te hebben.
|
| |
|
Algemene klinische stage (5620)
|
21.0 stptn |
| |
|
Of groep 3 |
| |
| |
Voor volgende opleidingsonderdelen dient u een creditbewijs, vrijstelling, reeds getolereerde onvoldoende of ingezette tolereerbare onvoldoende behaald te hebben.
|
| |
|
Algemene klinische stage (4572)
|
14.0 stptn |
| |
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
| |
|
Advies
Het is sterk aanbevolen dat u de vakken specifiek horend bij uw afstudeerrichting ook opgenomen heeft in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
|
|
|
De student loopt 16 weken (576 - 608u) verdiepende klinische stage (2 periodes x 8 weken x 5 dagen), hoofdzakelijk in de discipline van zijn/haar afstudeervariant (dwz. revalidatie bij inwendige, pediatrische, neurologische of musculoskeletale aandoeningen). De student leert hierbij kinesitherapeutisch handelen in complexe domeinspecifieke situaties. Hiernaast vervolledigt de student gekoppeldestageopdrachten(bv. presentatie casus volgpatiënt) en neemt de student deel aan een terugkomdag (opdracht organiseren peer review).Meer informatie met betrekking tot de richtlijnen en beoordeling kunnen teruggevonden worden in de stagerichtlijnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Conferentie/symposium ✔
|
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
Het opleidingsonderdeel wordt tweemaal aangeboden. De evaluatie is voor beide aanbiedingen identiek.Semester 2 (23,00sp)
| Evaluatievorm | |
|
| Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
|
|
|
| Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 90 % |
|
| Andere: | Kinesitherapeutisch handelen op de stageplaats |
|
|
|
|
|
| Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
| Voorwaarden | 1. De student dient elke afwezigheid te wettigen conform de stagerichtlijnen. 2. Binnen dit opleidingsonderdeel dienen opdrachten omtrent navorming succesvol afgerond te worden. 3. De compensatieregel houdt in dat als een student minder dan de helft scoort op 1 van beide stages, de student dit tekort in de tweede stage moet compenseren met een dubbel aantal positieve punten tegenover de behaalde negatieve punten (vb een 9/20 op stage 1 wordt gecompenseerd door een 12/20 op stage 2). Of een student al dan niet heeft voldaan aan de compensatieregel, wordt berekend op basis van de niet afgeronde-deelcijfers. |
|
|
|
| Gevolg | 1. Ongewettigde afwezigheid resulteert in een onvoldoende op het opleidingsonderdeel. 2. Niet succesvol afronden van de opdrachten omtrent navorming leidt tot minpunten op het eindcijfer. 3. Als de student voldoet aan de compensatieregel, wordt zijn eindcijfer het gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde deelcijfers. Als de student niet voldoet aan de compensatieregel en zijn gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen is een voldoende, wordt zijn eindcijfer een 9. Als de student niet voldoet aan de compensatieregel en zijn gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen is een onvoldoende, dan wordt er van dit niet-afgerond gewogen gemiddelde 2 punten (op 20) afgetrokken. Dit niet-afgerond deelcijfer wordt vervolgens opgeteld bij het niet-afgerond deelcijfer van de opdrachten, om zo te komen tot een totaalpunt (op 20) dat conform de afrondingsregels van het OER afgerond wordt en het eindresultaat van het opleidingsonderdeel vormt. |
|
|
|
| Extra info | Meer informatie over de richtlijnen en beoordeling wordt uiteengezet in de stagerichtlijnen. |
|
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
| |
Beroepskledij (broekpak) Inhouden aangeboden via Blackboard |
|
|
Eindcompetenties master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie
|
- EC
| EC 01. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan op autonome wijze (met behulp van technologie) een (contra-)indicatie stellen voor kinesitherapie door het uitvoeren van een screening en op geïntegreerd niveau een kinesitherapeutische diagnose stellen voor complexe problemen, uitgaande van de hulpvraag, de doelgerichte anamnese en het klinisch kinesitherapeutisch onderzoek. | - EC
| EC 02. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan op geïntegreerd niveau op basis van een kinesitherapeutische diagnose voor complexe problemen, in overleg met de patiënt/cliënt, behandeldoelen en een preventie- en behandelingsplan opstellen, uitvoeren (met behulp van technologie) en de klinische effectiviteit evalueren. | - EC
| EC 03. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan met respect voor de identiteit/privacy van de patiënt / cliënt, op gepaste wijze schriftelijk en mondeling communiceren met alle belanghebbenden. | - EC
| EC 04. De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan zelfstandig functioneren in multi- of interdisciplinair teamverband en dit functioneren evalueren en optimaliseren. | - EC
| EC 05. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan rekening houden met de verschillende stakeholders en kan zich organiseren binnen de kinesitherapeutisch administratieve en economische context van de gezondheidszorg. | - EC
| EC 07. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie handelt vanuit een coachende, educatieve ingesteldheid met respect voor de autonomie en het beslissingsrecht van de patiënt/cliënt en doet aan preventiebeleid. | - EC
| EC 08. De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie heeft inzicht in en kan kritisch reflecteren over de organisatie en beleidsaspecten van de gezondheidszorg, in nationaal en internationaal perspectief. | - EC
| EC 09. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan een kritische synthese maken van internationale wetenschappelijke en vakliteratuur met impact op het evidence-based handelen. | - EC
| EC 11. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan de kwaliteit van het eigen functioneren kritisch evalueren en optimaliseren vanuit de attitude van zelfsturend handelen en levenslang leren. | - EC
| EC 12. De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie handelt in elke fase van het kinesitherapeutisch handelen ethisch en deontologisch, met respect voor de eigenheid/privacy van de patiënt. |
|
|
|
| | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
2de master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie bij inwendige aandoeningen
|
N
|
|
2de master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie bij kinderen
|
N
|
|
2de master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie bij musculoskeletale aandoeningen
|
N
|
|
2de master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie bij neurologische aandoeningen
|
N
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|