Onderwijstaal : Nederlands |
Studiepunten: 4,0 | | | Periode: kwartiel 4 (4sp) | | | 2de Examenkans1: Ja | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
Na succesvolle afronding van deze cursus zijn studenten in staat om:
- Fundamentele concepten uit de datawetenschap te begrijpen en toe te passen die relevant zijn voor het genereren van bewijs uit de praktijk, waaronder data-integratie, extract-transform-load (ETL)-processen, harmonisatie van heterogene datasets en anonimiseringstechnieken.
- Een diepgaand begrip te tonen van de sociaal-technische, ethische en juridische uitdagingen die gepaard gaan met het opschalen van het gebruik van data uit de praktijk in de gezondheidszorg, met kritische aandacht voor bestaande regelgevingskaders en governancestructuren.
- Strategieën om deze uitdagingen aan te pakken kritisch te beoordelen en te reflecteren, rekening houdend met de perspectieven van diverse belanghebbenden in het zorgecosysteem.
- Een gefundeerde en kritische visie te ontwikkelen en te formuleren op de rol, impact en verantwoordelijkheid van het gebruik van big data in de gezondheidszorg, waarbij technische kennis wordt geïntegreerd met maatschappelijke en ethische overwegingen.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Portfolio ✔
|
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 4,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 75 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
Eindcompetenties Master of Biomedical Sciences (English)
|
- EC
| 11. A graduate of the Master of Biomedical Sciences can function in a multidisciplnary team and can fulfill a bridging function between the various actors in health care. The graduate knows the importance and needs of the various stakeholders within the life sciences. | - EC
| 12. A graduate of the Master of Biomedical Sciences has an attitude for lifelong learning and for constantly adjusting one's own professional thinking and acting. | - EC
| 2. A graduate of the Master of Biomedical Sciences can independently and critically perform a literature search. | - EC
| 4. A graduate of the Master of Biomedical Sciences has knowledge of state-of-the-art techniques within biomedical research and is able to apply these techniques, taking into account the applicable quality standards. | - EC
| 6. A graduate of the Master of Biomedical Sciences can report scientific findings in writing and orally to both experts and a wide audience in a structured way. | - EC
| 7. A graduate of the Master of Biomedical Sciences takes a critical attitude towards one's own research and that of others. |
|
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
Aangeboden in | Tolerantie3 |
1st year Master of Biomedical Sciences - Bioelectronics and Nanotechnology
|
J
|
1st year Master of Biomedical Sciences - Environmental Health Sciences
|
J
|
1st year Master of Biomedical Sciences - Molecular Mechanisms in Health and Disease
|
J
|
1ste masterjaar in de biomedische wetenschappen - klinische biomedische wetenschappen
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|