Diversiteit, zorg en innovatie: onderzoek in de praktijk (9036) |
| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 5,0 | | | | Periode: semester 1 (5sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
|
In dit opleidingsonderdeel gaan de studenten met theoretische modellen, visies en resultaten van (inter)nationaal onderzoek naar zorg en diversiteit in het basisonderwijs onderzoekend aan de slag in een basisschool. Ze identificeren in hun school, in samenwerking met het zorgteam, een leerling met meervoudige ondersteuningsbehoeften. Voor deze leerling werken ze, in samenspraak met schoolinterne en -externe actoren (bv. zorgcoördinator, CLB, buitenschoolse hulpverlening), een technology-enhanced leerreis (met 3 opeenvolgende leeractiviteiten) uit, die ook het leerproces van de volledige klas ondersteunt en afgestemd is op het zorgbeleid van de school. De studenten implementeren en evalueren de opgestelde technology-enhanced leerreis door middel van multi-method real-time participatief actieonderzoek. Meer concreet worden theoretische modellen en (inter)nationaal onderzoek met betrekking tot technology-enhanced learning, blended learning en artificiële intelligentie behandeld, alsook praktische handvaten voor het opstellen van een leerreis.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
|
Semester 1 (5,00sp) Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
Eindcompetenties | | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
Master in het basisonderwijs: zorg, diversiteit en innovatie verplicht
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|