Masterproef Gezondheidswetenschappen deel 2 (9045) |
| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 15,0 | | | | Periode: semester 1 (0sp) semester 2 (15sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
|
Binnen de educatieve masters aan UHasselt staan onderwijsonderzoek en -ontwerp centraal. In Masterproef Deel 2 ligt de focus op het verderzetten en afronden van het onderzoeks- en ontwerpproces dat in deel 1 werd voorbereid. De student werkt individueel een vakdidactisch vraagstuk uit tot een volwaardig wetenschappelijk eindproduct, met aandacht voor de onderwijspraktijk.
Op basis van het onderzoeksplan uit deel 1 voert de student het onderzoek zelfstandig uit en rapporteert deze in de vorm van een wetenschappelijk artikel. Daarnaast concretiseert de student het vakdidactisch ontwerp dat inspeelt op de onderzochte onderwijsuitdaging. Dit ontwerp fungeert als onderdeel van het onderzoek of als concreet resultaat ervan. Zowel het onderzoek als het ontwerp worden schriftelijk gerapporteerd en mondeling verdedigd.
Het traject wordt inhoudelijk begeleid door een promotor (ZAP-lid of postdoc), eventueel aangevuld met een co-promotor of begeleider (bv. predoctorale onderzoeker of onderwijsprofessional). Studenten in het initiële traject werken individueel aan hun masterproef, de omvang is conform de studiebelasting van de masterproef.
Masterproef Deel 2 vormt het sluitstuk van een onderzoekende en ontwerpmatige leerroute waarin wetenschappelijke verdieping en praktijkgerichte innovatie hand in hand gaan.
|
|
|
Het opleidingsonderdeel wordt tweemaal aangeboden. De evaluatie is voor beide aanbiedingen identiek.Semester 2 (15,00sp)
| Evaluatievorm | |
|
| Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
| Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
| Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Een geslaagd deelcijfer is transfereerbaar naar de zittijd voor
herkansing in hetzelfde academiejaar |
|
|
|
|
|
|
|
| Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
|
| Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
| Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Een geslaagd deelcijfer is transfereerbaar naar de zittijd voor
herkansing in hetzelfde academiejaar |
|
|
|
|
|
|
|
| Mondeling examen | 40 % |
|
| Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
| Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Een geslaagd deelcijfer is transfereerbaar naar de zittijd voor
herkansing in hetzelfde academiejaar |
|
|
|
|
|
|
|
| Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
| Voorwaarden | Een student moet elk onderdeel van de evaluatie tijdig indienen/afleggen.
Een student moet slagen (≥ 10,0/20) op elk onderdeel van de evaluatie. |
|
|
|
| Gevolg | Indien een student een (of meerdere) onderdelen van de evaluatie niet tijdig indient of aflegt krijgt de student een N (of A) op het geheel.
Indien een student niet slaagt op een of meerdere onderdelen van de evaluatie krijgt de student een Fail op het geheel. |
|
|
|
| Extra info | De evaluatie bestaat uit volgende onderdelen:
-
Schriftelijke evaluatie tijdens de onderwijsperiode: wetenschappelijk artikel.
-
Andere evaluatie tijdens de onderwijsperiode: creatief ontwerp.
-
Mondeling examen: mondelinge verdediging van het onderzoek en het ontwerp. De beoordeling gebeurt door een jury.
Het feit dat de student zijn masterpraktijkproef mondeling verdedigt, impliceert niet dat de promotor het schriftelijke deel en/of het creatief product voldoende acht. De deelname aan de mondelinge verdediging gebeurt op eigen verantwoordelijkheid van de student. |
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
| Toelichting evaluatievorm | Bij herkansing neemt de student - ten laatste 1 week na de bekendmaking van de resultaten - individueel contact op met de promotor om de tweede examenkans te bespreken. |
|
|
|
|
Eindcompetenties Educatieve master in de gezondheidswetenschappen
|
- EC
| 1.3 De educatieve master is een kritisch, creatieve expert in het vak: de EM actualiseert, verbreedt en verdiept de vakinhoudelijke, vakdidactische en pedagogisch-didactische expertise. | - EC
| 3.1 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM richt kritisch-reflectief de onderwijspraktijk in op basis van wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek. | - EC
| 3.2 De educatieve master verbindt onderzoek en praktijk: de EM is in staat om een onderwijsgerichte onderzoekscyclus op ethisch correcte wijze te doorlopen. | - EC
| 4.1 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM is in staat om vorm te geven aan teamoverleg, zowel binnen vakgroepen als vakoverschrijdend. | - EC
| 4.3 De educatieve master is een maatschappelijk betrokken teamspeler: de EM werkt samen met lln, collega's, ouders, opvoeders en/of externe partners in functie van het leerproces. | - EC
| 5.1 De educatieve master is een domeinexpert GZW: de EM heeft inzicht in de bouw en het functioneren van het menselijk lichaam in ziekte en gezondheid (op moleculair, cellulair, orgaan- en organisme-niveau). | - EC
| 5.2. De educatieve master is een domeinexpert GZW: de EM heeft inzicht in de organisatie van de gezondheidszorg, de beleids- en ethische aspecten van de gezondheidszorg en de interactie tussen de verschillende stakeholders. | - EC
| 5.3 De educatieve master is een domeinexpert GZW: de EM heeft inzicht in de gezondheidsprincipes, het ontstaan van leefstijlgerelateerde aandoeningen en het huidige preventief gezondheidsbeleid. |
|
|
|
| | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
Educatieve master in de gezondheidswetenschappen jaar 2
|
N
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|