Integratie wetenschappelijke en klinische stage (9080) |
| Onderwijstaal : Nederlands |
| Studiepunten: 4,0 | | | | Periode: kwartiel 1 (0sp) + kwartiel 2 (0sp) + semester 2 (4sp)  | | | | | 2de Examenkans1: Ja | | | | | Eindcijfer2: Numeriek |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Geen volgtijdelijkheid
|
|
Semester 2 (4,00sp)
| Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
| Voorwaarden |
| De student dient elke afwezigheid te wettigen. |
|
|
|
|
| Gevolg |
- In het geval van gewettigde afwezigheid, dient de student een vervangopdracht in te dienen.
- Een ongewettigde afwezigheid tijdens 1 van de REKI connects of 1 van de yes/no debatten resulteert in een vermindering op het totaalpunt van het opleidingsonderdeel (-1 per ongewettigde afwezigheid/lesactiviteit).
|
|
|
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
| Toelichting evaluatievorm | Voor de mondeling evaluatie tijdens onderwijsperiode (5% van 30%) is geen tweede examenskans mogelijk. Dit gaat over het onderdeel deelname aan discussie tijdens REKI connects. Dit deelcijfer wordt overgedragen van eerste zittijd. |
|
|
|
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
| |
- Het verplicht studiemateriaal wordt aangeboden via het digitaal platform Sofia.
- De student is verplicht de digitale blokwijzer aan te kopen.De procedure die hiervoor gevolgd dient te worden zal worden toegelicht via Blackboard.
- Het statistisch pakket SAS JMP wordt gebruikt.
|
|
 
|
| Opmerkingen |
| |
Dit opleidingsonderdeel kan enkel worden opgenomen samen met het opleidingsondereel 'Algemene Klinische stage' (4572) |
|
|
Eindcompetenties master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie
|
- EC
| EC 01. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan op autonome wijze (met behulp van technologie) een (contra-)indicatie stellen voor kinesitherapie door het uitvoeren van een screening en op geïntegreerd niveau een kinesitherapeutische diagnose stellen voor complexe problemen, uitgaande van de hulpvraag, de doelgerichte anamnese en het klinisch kinesitherapeutisch onderzoek. | | | - DC
| DC 09 De student kan bevindingen uit anamnese en onderzoek klinisch beredeneren en interpreteren om zo een kinesitherapeutische diagnose en prognose te formuleren. | | | | - BC
|
- De student beredeneert en interpreteert de bevindingen uit anamnese en onderzoek.
| - EC
| EC 02. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan op geïntegreerd niveau op basis van een kinesitherapeutische diagnose voor complexe problemen, in overleg met de patiënt/cliënt, behandeldoelen en een preventie- en behandelingsplan opstellen, uitvoeren (met behulp van technologie) en de klinische effectiviteit evalueren. | | | - DC
| DC 01 De student kan op basis van een kinesitherapeutische diagnose patiëntgerichte behandeldoelen en een behandelingsplan opstellen. | | | | - BC
|
- De student stelt behandeldoelen en een behandelplan op, op basis van de kinesitherapeutische diagnose.
- De student kan een patiëntgericht behandelplan opstellen met definiëring van specifieke, individuele behandeldoelen.
| - EC
| EC 03. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan met respect voor de identiteit/privacy van de patiënt / cliënt, op gepaste wijze schriftelijk en mondeling communiceren met alle belanghebbenden. | | | - DC
| DC 04 De student kan op adequate en professionele wijze schriftelijk communiceren. | | | | - BC
|
- De student communiceert op gepaste en professionele wijze schriftelijk met de verschillende actoren binnen de multidisciplinarie context.
| - EC
| EC 04. De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan zelfstandig functioneren in multi- of interdisciplinair teamverband en dit functioneren evalueren en optimaliseren. | | | - DC
| DC 01 De student kan efficiënt communiceren met alle actoren in het werkveld. | | | | - BC
|
- De student communiceert met alle actoren ter optimalisatie van de behandeling van de patiënt.
- De student kan actief luisteren, interpreteren, samenvatten en antwoorden.
| | | - DC
| DC 02 De student kan efficiënt samenwerken met alle actoren in het werkveld. | | | | - BC
|
- De student is tijdig aanwezig tijdens gemaakte afspraken.
| | | - DC
| DC 03 De student neemt een actieve rol op binnen de multi- en interdisciplinaire context. | | | | - BC
|
- De student ontwikkelt een gemeenschappelijk begrip over problemen en plannen met de patiënt, de omgeving van de patiënt, collega's en andere professionals om tot een goed zorgplan te komen.
| | | - DC
| DC 04 De student maakt zijn professionele standpunt kenbaar tijdens een overleg met het multi- en interdisciplinair team. | | | | - BC
|
- De student brengt relevante informatie aan het licht en analyseert die, rekening houdend met de perspectieven van de patiënt, de collega's en andere professionals binnen het multi- en interdisciplinair team.
- De student deelt relevante informatie accuraat mee en legt deze uit aan de patiënt, de omgeving van de patiënt, collega's en andere zorgprofessionals binnen het multi- en interdisciplinair team.
| - EC
| EC 07. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie handelt vanuit een coachende, educatieve ingesteldheid met respect voor de autonomie en het beslissingsrecht van de patiënt/cliënt en doet aan preventiebeleid. | | | - DC
| DC 01 De student kan risicovol gedrag en levensstijl in kaart brengen door het analyseren van het gezondheidsgedrag van de patiënt/cliënt. | | | | - BC
|
- De student brengt risicovol gedrag en levensstijl in kaart door het analyseren van het gezondheidsgedrag van de patiënt in de stagecontext.
| | | - DC
| DC 02 De student voorziet de patiënt van relevante info met betrekking tot de aandoening, de preventie en de behandeling ervan zodat de patiënt meer ziekte-inzicht ontwikkelt en begrijpt wat hij kan doen om de aandoening onder controle te houden. | | | - DC
| DC 03 De student kan mensen motiveren tot gedragsverandering. | | | | - BC
|
- De student maakt wetenschappelijk onderbouwde informatie m.b.t. gezondheid en preventie toegankelijk via verschillende communicatiekanalen
| | | - DC
| DC 04 De student heeft inzicht in de principes van bewegingscoaching en kan deze toepassen. | | | | - BC
|
- De student kan patiënten met of zonder vastgestelde aandoening correcte informatie en mogelijkheden aanreiken die aangepast aan de situatie kunnen leiden tot gezondheidsbevorderend gedrag.
- De student kan doelgroepen met of zonder vastgestelde aandoening correcte informatie en mogelijkheden aanreiken die aangepast aan de situatie kunnen leiden tot gezondheidsbevorderend gedrag.
| - EC
| EC 09. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan een kritische synthese maken van internationale wetenschappelijke en vakliteratuur met impact op het evidence-based handelen. | | | - DC
| DC 01 De student kan op een kritisch, wetenschappelijk onderbouwde manier wetenschappelijke en internationale peerreviewed literatuur opzoeken en beoordelen. | | | - DC
| DC 02 De student kan internationale wetenschappelijke en vakliteratuur beoordelen met het oog op het evidence-based handelen voor de (eigen) klinische praktijk. | | | | - BC
|
- De student kan resultaten van literatuur interpreteren volgens ernst van aandoening en klinische relevantie.
| | | - DC
| DC 03 De student kan op een kritisch, wetenschappelijk onderbouwde wijze interageren met stakeholders. | | | - DC
| DC 04 De student handelt op een wetenschappelijk onderbouwde manier. | | | | - BC
|
- De student maakt wetenschappelijk onderbouwde keuzes in functie van diagnostiek en behandeling aan de hand van aangereikte literatuur.
| - EC
| EC 12. De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie handelt in elke fase van het kinesitherapeutisch handelen ethisch en deontologisch, met respect voor de eigenheid/privacy van de patiënt. | | | - DC
| DC 01 De student kan op correcte en respectvolle wijze werken met professionals en de patiënt. | | | | - BC
|
- De student is stipt, komt beloften en afspraken na, durft eigen fouten toe te geven en is respectvol en beleefd.
- De student werkt collegiaal samen, is coöperatief en behandelt andere medewerkers met respect.
| - EC
| 10. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan zelfstandig een relevant en complex wetenschappelijk onderzoek in het domein van de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie opzetten, uitvoeren, evalueren en hierover communiceren binnen een ethisch verantwoord onderzoekskader. | | | - DC
| DC 07 De student kan binnen een team een academische communicatiestijl hanteren. |
|
|
|
| | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
| Aangeboden in | Tolerantie3 |
|
1ste master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie
|
J
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2.
|
|