Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Analytische basismethoden (1455)
|
5.0 stptn |
|
|
Basisvaardigheden in de chemie (3461)
|
10.0 stptn |
|
|
Beginselen van anorganische chemie en vastestofchemie 1 (1391)
|
5.0 stptn |
|
|
Beginselen van anorganische chemie en vastestofchemie 2 (1413)
|
5.0 stptn |
|
|
Chemische evenwichten en kinetica (3311)
|
5.0 stptn |
|
|
Chemische thermodynamica (3988)
|
5.0 stptn |
|
|
Inleiding tot de chemische procestechnologie (0620)
|
5.0 stptn |
|
|
Kennismakingstraject m.b.t. stage en eindproject (materiaalchemie en onderwijs) (1635)
|
4.0 stptn |
|
|
Structuur en reactiviteit van organische verbindingen (3312)
|
5.0 stptn |
|
|
Structuuranalyse en onderzoeksproject in de organische chemie (1400)
|
4.0 stptn |
|
|
Structuurchemie (0251)
|
5.0 stptn |
|
|
Synthesemethoden en -strategie voor organische verbindingen (1402)
|
5.0 stptn |
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
Advies
Volledig curriculum 1BA en 2BA Chemie
|
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| schakelprogramma Materiomics voor pba pba agro- en biotechnologie | Verplicht | 324 | 12,0 | 324 | 12,0 | Ja | Nee | Numeriek | |
schakelprogramma Materiomics voor pba chemie afstudeerrichtingen chemie en biochemie | Verplicht | 324 | 12,0 | 324 | 12,0 | Ja | Nee | Numeriek | |
voorbereidingsprogramma master Materiomics - bachelor biologie of biomedische wetenschappen | Verplicht | 324 | 12,0 | 324 | 12,0 | Ja | Nee | Numeriek | |
voorbereidingsprogramma master Materiomics - bachelor in de industriële wetenschappen | Verplicht | 324 | 12,0 | 324 | 12,0 | Ja | Nee | Numeriek | |
|
|
|
In dit opleidingsonderdeel toont de student aan dat hij/zij voldaan heeft aan alle eindcompetenties van de bachelor chemie.
- De student(e) kan wetenschappelijk onderzoek uitvoeren in biochemische onderzoeksthema's die aanleunen hetzij bij experimentele onderzoeksgroepen hetzij bij theoretische onderzoeksgroepen.
- De student(e) kan de bekomen resultaten interpreteren binnen het kader van de chemische modellen die in de betrokken deelgebieden van de biochemie gehanteerd worden.
- De student(e) kan de technieken en methoden, relevant voor het onderzoek, zelfstandig uitvoeren met inzicht en kennis van de grondslagen.
- De student(e) kan op basis van (internationale) literatuurgegevens relevante informatie over zijn/haar onderzoeksopdracht opsporen. Hij/zij kan deze interpreteren en toepassen in zijn/haar onderzoek.
- De student(e) kan de resultaten van onderzoek neerschrijven volgens het kwaliteitsniveau eigen aan wetenschappelijke publicaties. Hij/zij kan deze kritisch bespreken en onderbouwen op basis van theoretisch concepten in een bachelorthesis en deze ook mondeling presenteren voor een wetenschappelijk geschoold publiek. Deze rapportering en presentatie gebeurt in het Engels, de verdediging kan wel in het Nederlands gebeuren. De thesis dient een Nederlandstalige samenvatting van minstens twee pagina’s te bevatten om het onderzoekswerk aan een breder publiek voor te stellen, met inbegrip van een reflectie naar duurzaamheid.
Tijdens de stageperiode worden ook enkele seminaries georganiseerd waarin collega chemici uit het werkveld hun werkveld en loopbaan toelichten en dit in het kader van vertrouwd te raken met het werkveld. Verder wordt er een studiereis georganiseerd om de studenten zowel een buitenland ervaring als een breed zicht op het werkveld van chemici te bieden.
|
|
|
|
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Excursie/veldwerk ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 12,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 66 % |
|
Andere: | Stage uitvoeren in onderzoeksgroep |
|
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 17 % |
|
|
Andere: | Presentatie en verdediging van de scriptie |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | 1. Deelname aan alle onderdelen van de evaluatie en het tijdig inleveren van het rapport zijn verplicht. 2. De student(e) moet geslaagd zijn (>= 10/20) op de stage. 3. De student(e) is tevens verplicht om deelgenomen te hebben aan de tussentijdse presentatie. 4. Het examencijfer voor dit opleidingsonderdeel wordt pas verkregen indien de student voldaan heeft voor de evaluatie die behoort bij de stage en de studiereis. |
|
|
|
Gevolg | 1. De student(e) die niet geslaagd is voor de stage, wordt uitgesloten van de mondelinge eindpresentatie en krijgt als eindresultaat een `N` op het opleidingsonderdeel. Hij/zij kan ook niet deelnemen aan de herkansing in hetzelfde academiejaar. 2. De student(e) die niet heeft deelgenomen aan de tussentijdse presentatie krijgt als eindresultaat een `N` op het opleidingsonderdeel. 3. Scriptie: wie het te laat heeft ingeleverd krijgt een 'N' 4. De student(e) die niet heeft deelgenomen aan de mondelinge eindpresentatie krijgt een `N` als eindresultaat op het opleidingsonderdeel. 5. De student(e) die ongewettigd afwezig is bij de studiereis, krijgt voor het opleidingsonderdeel een ""N"" (examenonderdeel niet volledig afgelegd):ongewettigd afwezig voor onderdelen van de evaluatie. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De stage kan niet hernomen worden. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Stage richtlijnen (via Blackboard) |
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar in de chemie optie materiaalchemie | Verplicht | 324 | 12,0 | 324 | 12,0 | Ja | Nee | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 1: De bachelor in de chemie heeft kennis van en inzicht in de structuur van de materie, de onderlinge interacties tussen materiebouwstenen, de wisselwerking tussen materie en energie, en de daaruit voortvloeiende relaties tussen structuur en eigenschappen. | - EC
| EC 2: De bachelor in de chemie heeft daartoe een grondige kennis in de voornaamste disciplines van de chemie, is vertrouwd met hun denkwijze en hun wetenschappelijke methodologie, en kan die toepassen voor het oplossen van een chemisch probleem, met name in:
- de analytische chemie
- de anorganische chemie
- de fysische en de theoretische chemie
- de organische chemie
- de beginselen van biochemie en macromoleculaire chemie
- de levende wereld op moleculair, cellulair, genetisch en organismaal niveau, voor de bachelor chemie in de optie Biochemie
- elementen van de fysische chemie in het domein van anorganische, organische en theoretische chemie, voor de bachelor chemie in de optie Materiaalchemie en deels ook in de optie Onderwijs | - EC
| EC 5: De bachelor in de chemie is in staat experimenten te begrijpen en zelfstandig uit te voeren en daarover te rapporteren. Hij of zij is daarenboven in staat risico's in te schatten en de daarbij behorende veiligheidsprocedures toe te passen. | - EC
| EC 6: De bachelor in de chemie toont een gezonde kritische ingesteldheid en kan rigoureus en zorgvuldig redeneren, abstraheren en formuleren. | - EC
| EC 7: De bachelor in de chemie is in staat zelfstandig en zelfsturend kennis en inzicht te verwerven in de chemie en daaraan gerelateerde domeinen, die binnen de opleiding niet aan bod gekomen zijn. | - EC
| EC 8: De bachelor in de chemie houdt rekening met de noodzaak van de inter- en multidisciplinaire benadering bij het analyseren van chemische en biochemische vraagstellingen. | - EC
| EC 9: De bachelor in de chemie kan aangeleerde kennis en inzichten aanwenden om wetenschappelijke hypothesen te formuleren, experimenten te bedenken, deze uit te voeren en onderzoeksresultaten correct te interpreteren. | - EC
| EC 10: De bachelor in de chemie kan mondeling en schriftelijk rapporteren en presenteren in het Nederlands en Engels en een beargumenteerd standpunt innemen over topics uit zijn/haar vakgebied. Hij/zij kan communiceren over het vakgebied met vakgenoten en niet-vakgenoten. | - EC
| EC 11: De bachelor in de chemie is in staat op een efficiënte manier gegevens op te zoeken, te verzamelen, er de internationaal relevante informatie uit te selecteren en te verwerken. | - EC
| EC 12: De bachelor in de chemie kan projectmatig op een constructieve wijze samenwerken met anderen als lid van een team. | - EC
| EC 13: De bachelor in de chemie houdt rekening met de ethische, morele en wettelijke dimensies van zijn wetenschapsdicipline, haar risicoaspecten in maatschappelijke context, en zal zich ernaar gedragen. | - EC
| EC 14: De bachelor in de chemie houdt rekening met de maatschappelijke relevantie van de chemie en heeft een notie van zijn/haar inzetbaarheid in het brede (inter)nationale werkveld. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
In dit opleidingsonderdeel toont de student aan dat hij/zij voldaan heeft aan alle eindcompetenties van de bachelor chemie.
- De student(e) kan wetenschappelijk onderzoek uitvoeren in biochemische onderzoeksthema's die aanleunen hetzij bij experimentele onderzoeksgroepen hetzij bij theoretische onderzoeksgroepen.
- De student(e) kan de bekomen resultaten interpreteren binnen het kader van de chemische modellen die in de betrokken deelgebieden van de biochemie gehanteerd worden.
- De student(e) kan de technieken en methoden, relevant voor het onderzoek, zelfstandig uitvoeren met inzicht en kennis van de grondslagen.
- De student(e) kan op basis van (internationale) literatuurgegevens relevante informatie over zijn/haar onderzoeksopdracht opsporen. Hij/zij kan deze interpreteren en toepassen in zijn/haar onderzoek.
- De student(e) kan de resultaten van onderzoek neerschrijven volgens het kwaliteitsniveau eigen aan wetenschappelijke publicaties. Hij/zij kan deze kritisch bespreken en onderbouwen op basis van theoretisch concepten in een bachelorthesis en deze ook mondeling presenteren voor een wetenschappelijk geschoold publiek. Deze rapportering en presentatie gebeurt in het Engels, de verdediging kan wel in het Nederlands gebeuren. De thesis dient een Nederlandstalige samenvatting van minstens twee pagina’s te bevatten om het onderzoekswerk aan een breder publiek voor te stellen, met inbegrip van een reflectie naar duurzaamheid.
Tijdens de stageperiode worden ook enkele seminaries georganiseerd waarin collega chemici uit het werkveld hun werkveld en loopbaan toelichten en dit in het kader van vertrouwd te raken met het werkveld. Verder wordt er een studiereis georganiseerd om de studenten zowel een buitenland ervaring als een breed zicht op het werkveld van chemici te bieden.
|
|
|
|
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Excursie/veldwerk ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 12,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 66 % |
|
Andere: | Stage uitvoeren in onderzoeksgroep |
|
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 17 % |
|
|
Andere: | Presentatie en verdediging van de scriptie |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | 1. Deelname aan alle onderdelen van de evaluatie en het tijdig inleveren van het rapport zijn verplicht. 2. De student(e) moet geslaagd zijn (>= 10/20) op de stage. 3. De student(e) is tevens verplicht om deelgenomen te hebben aan de tussentijdse presentatie. 4. Het examencijfer voor dit opleidingsonderdeel wordt pas verkregen indien de student voldaan heeft voor de evaluatie die behoort bij de stage en de studiereis. |
|
|
|
Gevolg | 1. De student(e) die niet geslaagd is voor de stage, wordt uitgesloten van de mondelinge eindpresentatie en krijgt als eindresultaat een `N` op het opleidingsonderdeel. Hij/zij kan ook niet deelnemen aan de herkansing in hetzelfde academiejaar. 2. De student(e) die niet heeft deelgenomen aan de tussentijdse presentatie krijgt als eindresultaat een `N` op het opleidingsonderdeel. 3. Scriptie: wie het te laat heeft ingeleverd krijgt een 'N' 4. De student(e) die niet heeft deelgenomen aan de mondelinge eindpresentatie krijgt een `N` als eindresultaat op het opleidingsonderdeel. 5. De student(e) die ongewettigd afwezig is bij de studiereis, krijgt voor het opleidingsonderdeel een ""N"" (examenonderdeel niet volledig afgelegd):ongewettigd afwezig voor onderdelen van de evaluatie. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De stage kan niet hernomen worden. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Stage richtlijnen (via Blackboard) |
|
|
|
|
|
| exchange chemie | Keuze | 324 | 12,0 | 324 | 12,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
exchange materiomics | Keuze | 324 | 12,0 | 324 | 12,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
|
|
In dit opleidingsonderdeel toont de student aan dat hij/zij voldaan heeft aan alle eindcompetenties van de bachelor chemie.
- De student(e) kan wetenschappelijk onderzoek uitvoeren in biochemische onderzoeksthema's die aanleunen hetzij bij experimentele onderzoeksgroepen hetzij bij theoretische onderzoeksgroepen.
- De student(e) kan de bekomen resultaten interpreteren binnen het kader van de chemische modellen die in de betrokken deelgebieden van de biochemie gehanteerd worden.
- De student(e) kan de technieken en methoden, relevant voor het onderzoek, zelfstandig uitvoeren met inzicht en kennis van de grondslagen.
- De student(e) kan op basis van (internationale) literatuurgegevens relevante informatie over zijn/haar onderzoeksopdracht opsporen. Hij/zij kan deze interpreteren en toepassen in zijn/haar onderzoek.
- De student(e) kan de resultaten van onderzoek neerschrijven volgens het kwaliteitsniveau eigen aan wetenschappelijke publicaties. Hij/zij kan deze kritisch bespreken en onderbouwen op basis van theoretisch concepten in een bachelorthesis en deze ook mondeling presenteren voor een wetenschappelijk geschoold publiek. Deze rapportering en presentatie gebeurt in het Engels, de verdediging kan wel in het Nederlands gebeuren. De thesis dient een Nederlandstalige samenvatting van minstens twee pagina’s te bevatten om het onderzoekswerk aan een breder publiek voor te stellen, met inbegrip van een reflectie naar duurzaamheid.
Tijdens de stageperiode worden ook enkele seminaries georganiseerd waarin collega chemici uit het werkveld hun werkveld en loopbaan toelichten en dit in het kader van vertrouwd te raken met het werkveld. Verder wordt er een studiereis georganiseerd om de studenten zowel een buitenland ervaring als een breed zicht op het werkveld van chemici te bieden.
|
|
|
|
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Excursie/veldwerk ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 12,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 66 % |
|
Andere: | Stage uitvoeren in onderzoeksgroep |
|
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 17 % |
|
|
Andere: | Presentatie en verdediging van de scriptie |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | 1. Deelname aan alle onderdelen van de evaluatie en het tijdig inleveren van het rapport zijn verplicht. 2. De student(e) moet geslaagd zijn (>= 10/20) op de stage. 3. De student(e) is tevens verplicht om deelgenomen te hebben aan de tussentijdse presentatie. 4. Het examencijfer voor dit opleidingsonderdeel wordt pas verkregen indien de student voldaan heeft voor de evaluatie die behoort bij de stage en de studiereis. |
|
|
|
Gevolg | 1. De student(e) die niet geslaagd is voor de stage, wordt uitgesloten van de mondelinge eindpresentatie en krijgt als eindresultaat een `N` op het opleidingsonderdeel. Hij/zij kan ook niet deelnemen aan de herkansing in hetzelfde academiejaar. 2. De student(e) die niet heeft deelgenomen aan de tussentijdse presentatie krijgt als eindresultaat een `N` op het opleidingsonderdeel. 3. Scriptie: wie het te laat heeft ingeleverd krijgt een 'N' 4. De student(e) die niet heeft deelgenomen aan de mondelinge eindpresentatie krijgt een `N` als eindresultaat op het opleidingsonderdeel. 5. De student(e) die ongewettigd afwezig is bij de studiereis, krijgt voor het opleidingsonderdeel een ""N"" (examenonderdeel niet volledig afgelegd):ongewettigd afwezig voor onderdelen van de evaluatie. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De stage kan niet hernomen worden. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Stage richtlijnen (via Blackboard) |
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar in de chemie optie materiaalchemie | Overgangscurriculum | 405 | 15,0 | 405 | 15,0 | Ja | Nee | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 1: De bachelor in de chemie heeft kennis van en inzicht in de structuur van de materie, de onderlinge interacties tussen materiebouwstenen, de wisselwerking tussen materie en energie, en de daaruit voortvloeiende relaties tussen structuur en eigenschappen. | - EC
| EC 2: De bachelor in de chemie heeft daartoe een grondige kennis in de voornaamste disciplines van de chemie, is vertrouwd met hun denkwijze en hun wetenschappelijke methodologie, en kan die toepassen voor het oplossen van een chemisch probleem, met name in:
- de analytische chemie
- de anorganische chemie
- de fysische en de theoretische chemie
- de organische chemie
- de beginselen van biochemie en macromoleculaire chemie
- de levende wereld op moleculair, cellulair, genetisch en organismaal niveau, voor de bachelor chemie in de optie Biochemie
- elementen van de fysische chemie in het domein van anorganische, organische en theoretische chemie, voor de bachelor chemie in de optie Materiaalchemie en deels ook in de optie Onderwijs | - EC
| EC 5: De bachelor in de chemie is in staat experimenten te begrijpen en zelfstandig uit te voeren en daarover te rapporteren. Hij of zij is daarenboven in staat risico's in te schatten en de daarbij behorende veiligheidsprocedures toe te passen. | - EC
| EC 6: De bachelor in de chemie toont een gezonde kritische ingesteldheid en kan rigoureus en zorgvuldig redeneren, abstraheren en formuleren. | - EC
| EC 7: De bachelor in de chemie is in staat zelfstandig en zelfsturend kennis en inzicht te verwerven in de chemie en daaraan gerelateerde domeinen, die binnen de opleiding niet aan bod gekomen zijn. | - EC
| EC 8: De bachelor in de chemie houdt rekening met de noodzaak van de inter- en multidisciplinaire benadering bij het analyseren van chemische en biochemische vraagstellingen. | - EC
| EC 9: De bachelor in de chemie kan aangeleerde kennis en inzichten aanwenden om wetenschappelijke hypothesen te formuleren, experimenten te bedenken, deze uit te voeren en onderzoeksresultaten correct te interpreteren. | - EC
| EC 10: De bachelor in de chemie kan mondeling en schriftelijk rapporteren en presenteren in het Nederlands en Engels en een beargumenteerd standpunt innemen over topics uit zijn/haar vakgebied. Hij/zij kan communiceren over het vakgebied met vakgenoten en niet-vakgenoten. | - EC
| EC 11: De bachelor in de chemie is in staat op een efficiënte manier gegevens op te zoeken, te verzamelen, er de internationaal relevante informatie uit te selecteren en te verwerken. | - EC
| EC 12: De bachelor in de chemie kan projectmatig op een constructieve wijze samenwerken met anderen als lid van een team. | - EC
| EC 13: De bachelor in de chemie houdt rekening met de ethische, morele en wettelijke dimensies van zijn wetenschapsdicipline, haar risicoaspecten in maatschappelijke context, en zal zich ernaar gedragen. | - EC
| EC 14: De bachelor in de chemie houdt rekening met de maatschappelijke relevantie van de chemie en heeft een notie van zijn/haar inzetbaarheid in het brede (inter)nationale werkveld. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
In dit opleidingsonderdeel toont de student aan dat hij/zij voldaan heeft aan alle eindcompetenties van de bachelor chemie.
- De student(e) kan wetenschappelijk onderzoek uitvoeren in biochemische onderzoeksthema's die aanleunen hetzij bij experimentele onderzoeksgroepen hetzij bij theoretische onderzoeksgroepen.
- De student(e) kan de bekomen resultaten interpreteren binnen het kader van de chemische modellen die in de betrokken deelgebieden van de biochemie gehanteerd worden.
- De student(e) kan de technieken en methoden, relevant voor het onderzoek, zelfstandig uitvoeren met inzicht en kennis van de grondslagen.
- De student(e) kan op basis van (internationale) literatuurgegevens relevante informatie over zijn/haar onderzoeksopdracht opsporen. Hij/zij kan deze interpreteren en toepassen in zijn/haar onderzoek.
- De student(e) kan de resultaten van onderzoek neerschrijven volgens het kwaliteitsniveau eigen aan wetenschappelijke publicaties. Hij/zij kan deze kritisch bespreken en onderbouwen op basis van theoretisch concepten in een bachelorthesis en deze ook mondeling presenteren voor een wetenschappelijk geschoold publiek. Deze rapportering en presentatie gebeurt in het Engels, de verdediging kan wel in het Nederlands gebeuren. De thesis dient een Nederlandstalige samenvatting van minstens twee pagina’s te bevatten om het onderzoekswerk aan een breder publiek voor te stellen, met inbegrip van een reflectie naar duurzaamheid.
Tijdens de stageperiode worden ook enkele seminaries georganiseerd waarin collega chemici uit het werkveld hun werkveld en loopbaan toelichten en dit in het kader van vertrouwd te raken met het werkveld. Verder wordt er een studiereis georganiseerd om de studenten zowel een buitenland ervaring als een breed zicht op het werkveld van chemici te bieden.
|
|
|
|
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Excursie/veldwerk ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 15,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 66 % |
|
Andere: | Stage uitvoeren in onderzoeksgroep |
|
|
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 17 % |
|
|
Andere: | Presentatie en verdediging van de scriptie |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | 1. Deelname aan alle onderdelen van de evaluatie en het tijdig inleveren van het rapport zijn verplicht. 2. De student(e) moet geslaagd zijn (>= 10/20) op de stage. 3. De student(e) is tevens verplicht om deelgenomen te hebben aan de tussentijdse presentatie. 4. Het examencijfer voor dit opleidingsonderdeel wordt pas verkregen indien de student voldaan heeft voor de evaluatie die behoort bij de stage en de studiereis. |
|
|
|
Gevolg | 1. De student(e) die niet geslaagd is voor de stage, wordt uitgesloten van de mondelinge eindpresentatie en krijgt als eindresultaat een `N` op het opleidingsonderdeel. Hij/zij kan ook niet deelnemen aan de herkansing in hetzelfde academiejaar. 2. De student(e) die niet heeft deelgenomen aan de tussentijdse presentatie krijgt als eindresultaat een `N` op het opleidingsonderdeel. 3. Scriptie: wie het te laat heeft ingeleverd krijgt een 'N' 4. De student(e) die niet heeft deelgenomen aan de mondelinge eindpresentatie krijgt een `N` als eindresultaat op het opleidingsonderdeel. 5. De student(e) die ongewettigd afwezig is bij de studiereis, krijgt voor het opleidingsonderdeel een ""N"" (examenonderdeel niet volledig afgelegd):ongewettigd afwezig voor onderdelen van de evaluatie. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De stage kan niet hernomen worden. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Stage richtlijnen (via Blackboard) |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|